hej. jeg har installeret windows på to forskellige diske men når jeg er inde i den ene jeg har kaldet "spil" så er det naturligvis C drevet men så er den andet kaldet "skole" D drevet, og omvendt når jeg er inde på drevet, "skole"
jeg kan se begge drev uanset hvilken jeg er på. men mit spørgsmål er så om evt. virus kan sprede sig fra C til D drevet og omvendt når jeg booter op på D?
jeg roder self. ikke i det drev jeg ikke er bootet op på!
Moderator
Tilføjet: 02-04-2013 00:46:43
Svar/Indlæg:
589/101
Hvad med at ligge alle dine vigtige filer på f.eks. dropbox, så du altid bare kan lave fuld reinstall.. Husk så at køre virus-check oftere, så kommer du forhåbentligt udenom virus..
Ved ikke hvordan dine 2 diske er placeret i din bærbar. Men man kan ofte få en HDD-bracket til at montere istedet for en bærbars dvd-drev. Denne kan pilles ud næsten lige så nemt som batteriet.
Hvis der findes en sådan til lige netop din bærbar, er det jo bare at sætte HDD'en i den, og så er det lidt nemmere at skifte fysisk mellem diskene. Uden risiko for virus kan spredes.
På stationære er det noget nemmere med HDD-skuffer. Men har ikke set denne løsning i bærbare endnu.