Nogle dårlige erfaringer med den? Andre anbefalinger? Kriterierne er at den er stille, stabil, (semi-)modulær og koster under 1000,-
Er lidt nervøs for at 550w er i underkanten - ikke fordi jeg skal bruge så mange watt, men fordi jeg tænker at jeg helst vil køre den på så lav load som muligt for at holde støjen fra blæseren så langt nede som muligt.
Jeg bruger den til at indspille, mixe og mastrere musik på, så jeg bruger bare onboard grafik. Umiddelbart er det vigtigere for mig at PSU'en er stille end at den yder effektivt - hvad er ulemperne ved at den kører ineffektivt?
Jeg bruger den til at indspille, mixe og mastrere musik på, så jeg bruger bare onboard grafik. Umiddelbart er det vigtigere for mig at PSU'en er stille end at den yder effektivt - hvad er ulemperne ved at den kører ineffektivt?
Ulempen ved at den køre ineffektivt er at den generer mere varme og blæseren skal køre hurtigere for at køle den ned, hvilket i sidste ende skaber mere larm.
Når du ikke har noget grafikkort i behøves du da ikke en 550w - Hvis den bare skal være stille og modulær, så køb dig sådan en her: http://www.caseking.de/shop/ca...
USB og mange andre devices kører ikke på +12V, men ofte skabes de nødvendige spændinger på bundkortet, dér hvor de skal bruges. Det er markant lettere at lægge print ud til +12V/10A end +5V/24A. Alene banetværsnittet kan reduceres markant ved +12V. Og når et moderne bundkort har 10 eller flere lag er det altså ikke helt ligegyldigt... 🙂