Tjo.. Jeg har ikke egene erfaringer med hverken bundkortet eller 3570K, men 3470
Der snakkes meget om dem på overclock.net og jeg snakker med fordi jeg gerne vil have en. Så kan da dele det jeg ved so far.
Hold Vcore på manuel, evt. load-line calibration level 1, MAX 1.3v på luft. Temps må helst ikke snige sig over 75c peak ved stress tests, bare rolig der sker ikke noget ved det, men hvis den er under det i stress test skal den nok hold i mange år. Forvent ikke meget højere clock end du har nu, formodenligt max 4,5GHz.
Den store forskel i min. temp og grunden til at temperaturen svinger meget ved stress tests er fordi Intel har produceret dem med tandpasta imellem kerne og "kappen/skjoldet" istedet for at lodden det sammen som AMD. For at få temperaturen ned bliver du nød til at tage "skjoldet" af cpu'en, rense den og samle den med ultra tynd lag Artic Silver (den gode af dem!). Det er det jeg gerne vil til :D
Det får man et 5-20c temp drop af (Jep nogle få er produceret decideret af helved til), i dit tilfælde er den ikke så gal igen så det vil nok kun være ca 6-10c temp drop til eks. max 64c på alle cores. Det vil give mere stabilitet så 4,5-4,7GHz er stabil, hvis du er heldig 4,8.
Video guide til at fjerne kappen.
http://www.youtube.com/watch?v...
Efter at have lavet et "3570K FIX" kan du jo se på vand køling, hvor jeg klart vil anbefale at købe H100i + 2 ekstra 120mm fans eller brugt "rigtig" vandkølings loop. Det vil gøre du kan pres Vcore op til 1.45 og gøre det mulig at køre over 5GHz stabilt
#15 Jeg tror desværre at jeg må ændre min formodning om at du kan nå 4.5GHz... 😕
Din CPU kan godt med de temperature, men dit bundkort er nok ikke det rigtige til de vilde OC har luret lidt på de forskellige Z77 board fra Gigabyte og du skal over i et GA-Z77-D3H det er et kort til 10-20 kr ekstra 😲 og det understøtter bl.a. deres "Digital Power Engine"/3D Power feature (samtidig med at der er kommet bedre kølerprofiler på bundkortet).
Så mangel på vcore indstilling på dit nuværende kort er altså ikke en fejl.
Skal det være rigtig godt så skal du over i GA-Z77X-UD4H