Hjælp Portforward på Huawei B593u-12

Software d.  08. april. 2013, skrevet af foyn44
Vist: 3571 gange.

foyn44
 
Superbruger
Tilføjet:
08-04-2013 16:13:19
Svar/Indlæg:
262/72
Hej alle.
Jeg tænker på at skifte internetudbyder og deres modem er 4G Huawei B593u-12. Jeg har spurgt om det er muligt at portforwarde på den, men svarende jeg har fået er ret usikre. Kort sagt de ved det ikke. Grunden til at jeg gerne vil kunne portforwarde er at jeg vil sætte en windows server til modemmet og der kan blive nogle problemer med portene. I alt vil jeg sætte to computere og en server til modemmet via kabler, og ikke trådløs forbindelse. Vil i mene at det kan lade sig gøre.
Håber at i kan hjælpe.
KomAnton
 
Superbruger
Tilføjet:
08-04-2013 17:49:17
Svar/Indlæg:
78/3
Jeg vil mene det kan lade sig gøre. Den har fire LAN-stik og i opsætningen kan der tilknyttes porte. nedenstående er copy/paste fra opsætningen - håber det giver mening selv om det ser lidt kaotisk ud.
Jeg har kørt med den router i 3 uger her i min kolonihave, og den kører fint 🙂

NAT-indstillinger->Porttilknytning

Porttilknytning

Hvis pc-serveren (f.eks. FTP-server) på intranettet er aktiveret til internettet, er porttilknytning påkrævet for at sikre, at al adgang til den eksterne serverport fra internettet omdirigeres til PC-serveren på intranettet.

Porttilknytning


Slet alle

Tilføj element

Indeks Protokol Ekstern vært Interval for ekstern portnummer Lokal vært Lokal portnummer Status Handling



foyn44
 
Superbruger
Tilføjet:
08-04-2013 18:13:29
Svar/Indlæg:
262/72
Noget kaotisk, jo tak, men det lyder lovende.


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
08-04-2013 18:33:36
Svar/Indlæg:
2826/100
#0 og 1

Er i sikre på i får jeres egen IP adresse og ikke bare bliver kørt gennem en NAT før den rammer jeres enhed?

mener da de plejer at køre NAT på 3g og LTE udstyr, hvis det er tilfældet kan det ikke lade sig gøre, ikke engang hvis udstyret tillader det.


KomAnton
 
Superbruger
Tilføjet:
08-04-2013 19:23:19
Svar/Indlæg:
78/3
#3 Jeg er ikke sikker på noget, jeg var bare inde og kigge i min egen routers opsætning 😉


foyn44
 
Superbruger
Tilføjet:
08-04-2013 19:27:36
Svar/Indlæg:
262/72
Jeg har læst lidt videre, og det lader til at martinta har ret. Det kører igennem NAT.


Snille56
 
Ny Bruger
Tilføjet:
22-04-2013 15:42:08
Svar/Indlæg:
1/0
Jeg prøver at få et IP kamera til at virke gennem denne Huawei router, synes jeg har fået sat Port Forward sat op på routeren, men uden den store succes.
Er der nogen der har en ide til hvad jeg skal prøve?
3 der har leveret routeren kan ikke rigtig hjælpe mig og kamerafirmaets support henviser til at det er et opsætningsproblem i routeren, så jeg kommer ikke rigtig videre.


smorch
 
Ny Bruger
Tilføjet:
04-05-2013 10:12:11
Svar/Indlæg:
1/0
Hos Telenor, skal man have et erhvervs abonnement og opsætte routeren til en bestemt apn,Først da virker portforward.

Desuden kører erhvervs apn kun 3G indtil videre (4G ér på vej) , så den skal tvinges i indstillingerne til at køre 3G

Jeg har lige været igennem en 1 1/2 uges supporthelvede, med det, da supporterne stort set ikke ved noget om den form for opsætning endnu :)

Mvh

smorch