Superbruger
Tilføjet:
08-04-2013 23:31:45
Svar/Indlæg:
792/52
Hej.
Jeg har erhvervet mig sådan en splinterny Envy 6 1115eo
Core i5-3317U (1.7 ghz + turbo)
8 GB DDR3 1600 mhz
500 GB SATA (5400 o/m), 32 GB mSATA SSD
AMD Radeon HD 7670M 2 GB DDR3.
Den vil ikke forbinde til min Yousee trådløs router med mere end 54 mbps. Jeg har rodet med en hel del forskellige indstillinger på routeren. forskellige kanaler, jeg kører med WPA-PSK AES encryption hvilket virker fint på alle mine enheder, og har prøvet at ændre det, uden forbedring.
Så i bund og grund tror jeg det er fordi det er et lorte intel wifi kort der sidder i denne maskine. Intel Centrino wireless-n 2230.
Er der nogen der har erfaring med at udskifte netværkskort til en anden model end den jeres bærbar er født med? og er der nogen der har et godt kort liggende? Nogen anbefalinger?
Det er nemt at skifte, og har self. tjekket at antenneledningerne er monteret ordentligt.
Udover dette lille wifi problem, vil jeg høre om det er muligt at udskifte sådan en 500 gb harddisk, ved at på en eller anden måde spejle ALT hvad der er på den, så man ikke mister HP´s recovery, og slipper for at formatere? vil gerne have en 1 TB harddisk i.
Håber nogen kan hjælpe, længe siden jeg har været på dette forum, men har været lidt væk fra computerne i et stykke tid.
Mvh. Spagme