Lenovo A2107A-H Dansk?

Mobil og Tablet d.  11. april. 2013, skrevet af Julemanden
Vist: 3486 gange.

Julemanden
 
Overclocker
Tilføjet:
11-04-2013 08:30:01
Svar/Indlæg:
72/8
Har et problem :)
Købte denne tablet igår til min gamle kære mormor, MEN overså lige at lenovo kun sender den ud med Tyrkisk, Hindu, Engelsk, Tysk og Polsk... Og det kan min mormor altså ikke :)

Den kører med Android 4.0 og undrer mig over at jeg ikke bare kan skifte sproget til dansk? Er der en måde hvor jeg kan fjerne alt lenovo relationer til den? Og så køre en ny ROM ind?

Har absolut intet forstand på tablets, så ville være i den 7. himmel hvis i kan hjælpe mig :)


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Julemanden d. 11-04-2013 08:35:53.
@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
11-04-2013 16:33:41
Svar/Indlæg:
4033/364
jeg vil tro at du sagtens kan skifte det - jeg har modtaget kinesiske tablets af den billigste slags hvor man kan skifte sproget (lenovo skal Aktivt fjerne dansk for at det ikke er der).. det er ikke sproget på tastaturet som du er inde i???

man skifter det her:
indstillinger > sprog og input > sprog

Settings > language and settings > language


man kan godt lægge en ny ROM ind, men det kræver der er en der passer til netop det hardware der er i din tablet..


Julemanden
 
Overclocker
Tilføjet:
11-04-2013 17:47:40
Svar/Indlæg:
72/8
#1

Jeg har selvfølgelig prøvet at skifte indstillingerne som du beskriver, har også haft gendannet alt tilbage til fabriksindstillinger hvor jeg så fik lov til at vælge sprog igen, og der var kun de sprog som jeg tidligere har nævnt.

Så tror lidt jeg skal have den væk fra Lenovos opsætning ved at gå i 'root', men så er spørgsmålet jo så om man kan finde en ny ROM?

Har aldrig leget med tablets før, men har arbejdet meget med linux, så kunne forestille mig der findes noget open source rom et eller andet sted, men hvem ville fokusere på den 'danske' version? Eller snakker vi bare om en ren 'Android 4.0' OS som man overskriver den jeg har med?