IT på AAU

Diverse d.  14. april. 2013, skrevet af dennistraberg
Vist: 1029 gange.

dennistraberg
 
Overclocker
Tilføjet:
14-04-2013 14:42:12
Svar/Indlæg:
48/21
Jeg er en gut på 28 der efter lang tids roden og vælten rundt i livet har besluttet at skifte uddannelse. Valget er faldet på IT ved Aalborg Universitet..

Nogen der har erfaringer med det? Er det en uddannelse der kan bruges til noget?

Er det et krav at jeg kan kode og programmere som en pro for at have en chance?

Skal siges at min tidligere uddannelse ikke havde nogen fremtid. (bibliotekar.) så jeg vil lave noget hvor der er en reel mulighed for job og som samtidig kan lære mig noget interessant.

Håber ikke det blev for rodet. 😀
freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
14-04-2013 14:56:37
Svar/Indlæg:
6368/477
Det kommer meget an på hvilken retning du vælger.

pt. går jeg på informatik, og hvis jeg intet vidste om kodning ville jeg ikke nå ret langt.

Vi havde et mindre java kursus hvor vi lærte det mest basale, hvad integers er, strings, booleans, og de forskellige conditions (if, while, for, do, switch etc), men når vi skulle lave projektet skulle det skrives i PHP, og var faktisk ret omfattende.

Heldigt for dem der var i gruppe med nogen der kunne kode, ellers måtte de droppe ud, og der var mange der ikke fik ret god karakter for projektet desværre.

Informatik og BaIT (bachelor i IT) er 100% ens de første 2 år, og begge følger samme kursuser. Jeg har også været i gruppe med nogen fra BaIT selvom jeg går på informatik.

Mangler du mere info skriver du bare 🙂


dennistraberg
 
Overclocker
Tilføjet:
14-04-2013 15:01:45
Svar/Indlæg:
48/21
Hmm okay.. Jeg kan ikke kode... Og det er BaIT jeg overvejer...

Hmm prøver at snakke med studievejledningen.


freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
14-04-2013 15:27:39
Svar/Indlæg:
6368/477
Jeg husker at efter semesteret snakkede vi med koordinatoren som lovede at ændre en smule på det, således at kurserne faktisk ville være relevant. Om det er ændret ved jeg ikke. Det kan du evt. høre dem om.

Men generelt har hele mit studie været noget rod, og halvdelen af kurserne er humanistiske, hvor man skal fra cassio i Aalborg øst og ind til Friis i Aalborg på en halv time.

Nu har jeg bil, så jeg kan godt nå det, men mange af mine studie kammerater har ikke bil og kan ikke når det da de skal med bussen, det er altså ikke ret smart.

Desuden har de humanistiske kurser INTET med uddannelsen at gøre. Jeg har dem mistænkt for at vi skal have dem bare fordi de ikke har andet at byde på.
Men det er mest når du når år 2, som faktisk næsten er 100% humanistisk, år 3 har et humanistisk kursus, som heller ingen mening giver.

Jeg kan ikke se hvorfor jeg skal vide, som programmør, at en sætning har forvægt eller bagvægt (lærte vi i kommunikationsprodukter, vel nok et fint udtryk for ganske almindelig dansk som man har i folkeskolen). Desuden lærte vi at sætte kommaer og alt det fis der. Det har vi altså lært 😕


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
14-04-2013 17:42:26
Svar/Indlæg:
2826/100
#0

Hvad er det præcis du gerne vil inden for IT? Er det drift af servere og pcer eller er det udvikling af nye programmer?


dennistraberg
 
Overclocker
Tilføjet:
14-04-2013 18:44:06
Svar/Indlæg:
48/21
Hmmm jeg ved det helt ærligt ikke... Begge dele lyder interessant.

Men drift servere og pc lyder meget praktisk.

Måske noget der også vil sætte mig istand til at arbejde med hjemmesider og den slags. Måske senere lære noget om dynamisk webdesign...

Sorry jeg er meget rodet omkring alt dette. Det er bare et stort område..


noxon
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2013 19:51:50
Svar/Indlæg:
3321/21
Du kan også undersøge de IT linjer der tilbydes som ingeniør, jeg er selv lige startet i Aarhus og der er ingen krav om at man skal kunne programmere.

http://www.ingenioer.aau.dk/In...

Umiddelbart ikke helt samme uddannelser de tilbyder.