Lydløst kabinet anno 2013

Diverse d.  14. april. 2013, skrevet af Sabeltiger
Vist: 3586 gange.

Sabeltiger
 
Overclocker
Tilføjet:
14-04-2013 14:56:37
Svar/Indlæg:
53/16
Hvad er det bedste lydløse kabinet, man kan få for 1500 eller derunder?
Det er meget vigtigt at der plads til CPU køleren, lige nu optager den en af mine PCI-E slots.
Det er også vigtigt at det kan rumme opgradering af 2 moderne grafikkort såsom f.eks. 2 x GTX 660.
PC Specs.

Bundkort: Sabertooth X79
CPU: i7-3820
Cpu køling: Corsair H100i vandkøler
RAM: 32 GB LOW profile Crucial
3 Harddiske SATA
2 DVD-drev SATA
McCleod
 
Superbruger
Tilføjet:
14-04-2013 16:08:53
Svar/Indlæg:
2470/41
#0

Støjniveauet afhænger jo dybest set af de blæsere du sætter i. Køb et kabinet uden blæsere og køb så nogle støjsvage blæsere.

Et lækker og meget gennemført kabinet (og et absolut fund til prisen) er Sharkoon Tarea.


TheisF
 
Overclocker
Tilføjet:
14-04-2013 16:22:57
Svar/Indlæg:
470/41
Man kan godt få kabinetter som er bedre til at være støjfri end andre.
et godt bud ville være
http://www.komplett.dk/k/ki.as...
det er hel og ikke et flowerpower kabinet med alle muligt mønstre og andet ubrugeligt Crap :)


Ciric
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2013 16:40:35
Svar/Indlæg:
1881/22
Ville nok vælge et Define XL, hvis ikke du vil bevæge dig længere op i prisklasse.
Det koster ~1000,-
http://www.komplett.dk/k/ki.as...
Så kan du bruge resten af budgettet på nogle andre blæsere. Først og fremmest, skifte stockblæserne på din H100i ud med nogle Corsair SP120 Quest ed.,

Men min helt ærlige, og komplet subjektive holdning er, at det bedre kan "betale" sig at lave sit eget vandkølingsloop, og så få grafikkort med. Det koster bare en del mere, og er et noget større arbejde.



Sabeltiger
 
Overclocker
Tilføjet:
14-04-2013 17:23:50
Svar/Indlæg:
53/16
@Ciric - Du har ret et fuldstændig vandkølet setup, ville klart være bedste udgangspunkt, men dyrt og endnu dyrere da jeg ikke tør rode med den slags selv.

@Spies_Sparks i toppen af BitFenix kabinettet, ligner det at at man kan installere en H100i vandkøler, er det korrekt?

Factal Designs kabinetter bliver nævnt et par gange, men hvor ville I installere en stor klods med 2x120 mm blæsere
i Fractal Designs kabinet??


Ciric
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2013 18:08:12
Svar/Indlæg:
1881/22
Har kun haft XL R2 mellem hænderne, og der kan du gøre det i toppen, eller hvis du fjerner HDD-cages, i fronten.

Har næsten lige samlet en maskine til en kammerat i kabinnettet, og han fik netop en H100i i. Den blev monteret i toppen.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Ciric d. 14-04-2013 18:08:24.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
14-04-2013 18:15:09
Svar/Indlæg:
15982/637
Et kabinet er jo i sig selv lydløst, men skal du have et der afgiver mindst resonans muligt, så skal du vælge et tungt et i stål.


E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2013 19:33:43
Svar/Indlæg:
4018/217
Det som #2 foreslår. Har det selv, og har aldrig haft en så lydløs computer før og den er vel og mærket luftkølet. Jeg har været på vandkølingsvognen før.

Du skal købe en ekstra 140mm blæser og sætte i fronten, og blokere for hullet til blæser i bunden af kabinettet så luften ikke undslipper den vej. Så får du et let overtryk i kabinettet og ved 5v kan du ikke høre forskel på om computeren er tændt eller slukket hvis du sidder eller står 1 meter væk fra den.

Jeg valgte at købe den samme blæser som kabinettet er leveret med, så alle kabinet blæsere er de samme. Derudover er det en god ide at få dig en lydløs cpu køler, samt lydløs køling på dit gfx, eller et helt nyt gfx med en lydløs køler og SSD som primær disk.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af E2X d. 14-04-2013 19:35:36.


Sabeltiger
 
Overclocker
Tilføjet:
14-04-2013 20:10:43
Svar/Indlæg:
53/16
@ Gripen90 - Du har naturligvis ret, et kabinet er stille så længe der ikke er nogen dele i det eller det så længe det bare ikke er tændt.

@ Ciric - Var det 2'eren eller 4'eren fra Fractal Designs du monterede til din kammerat? Og var der huller til radiatoren i forevejen, hvor nemt var det at installere en H100i?

@ e2X - Lydløs CPU køler til en i7-3820, de findes vel men hvor varm bliver processoren så?

Det der larmer mest i mit kabinet er mit grafikkort, som jeg vel kan stege et par bøffer på hvis det skulle være. (GTX 470) og så mine kabinet blæsere, som jeg foretrækker også er helt stille.

Men er der plads til næste generationsgrafikkort i sådan et kabinet? f.eks. et GTX 660/680 eller 690?

Edit: Som det er nu står computeren 5 cm fra, mit højre ben under bordet.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sabeltiger d. 14-04-2013 20:16:20.


neemos
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
14-04-2013 20:45:01
Svar/Indlæg:
1129/307
jeg har et design define, som er deres mATX kabinet, og jeg har fint plads til et gainward 680 phantom, så du skal ikke bekymre dig om plads til gfx :)


#11
E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2013 20:53:04
Svar/Indlæg:
4018/217
#9 Det er et godt spørgsmål. Med min cpukøler holder jeg min cpu på 22gr her nu når jeg sidder på hwt.dk og det er med kabinetblæserne på 5v. Du kan se hvad det er for en cpu køler jeg bruger på min profil

Tror ikke at en i7-3820 skulle blive meget varmere, hvis den ikke er clocket alt for meget. Og hvis den er clocket er det vel lige meget om den så larmer når man spiller da man alligevel har høretelefoner eller lyd på.

Jeg har forresten lige taget nogle billeder af mit system som jeg har smidt på min hwt profil så du kan få en ide om hvordan det ser ud.


McCleod
 
Superbruger
Tilføjet:
14-04-2013 21:26:56
Svar/Indlæg:
2470/41
#9

Nej, et kabinet er stille så længe der ikke er noget deri der støjer eller vibrerer. Hvis det du stopper i kabinettet er stille eller vibrationsfrit er dit kabinet det også.

Jo tungere kabinettet er (ikke dyrt, men tungt), desto mindre vibrerer det og desto mindre egenstøj får du.

Jeg kunne f.eks. sagtens købe et lyddæmpet kabinet til flere tusinde kroner - det ville ikke fjerne min støjkilde som er mine grafikkort. Det er nemlig luftudblæsningen på bagsiden der afgiver støjen. Harddiskene er gummiophængte (der følger gummiophæng med til sådan et billigt Tarea). Mine kabinetblæsere er fra Arctic Cooling og bliver i øvrigt styret af bundkortet.


Sabeltiger
 
Overclocker
Tilføjet:
14-04-2013 21:32:18
Svar/Indlæg:
53/16
Min I7-3820 med vandkøling ligger på omkring 38 grader når jeg er på websider og omkring 50 grader når jeg gamer.

Men grafikkortet bliver omkring 95 grader varmt når jeg gamer og 70 lige nu hvor jeg er på hwt.dk, hvilket er derfor jeg har bestilt en Arctic Cooler Twin turbo 2 til det.

@E2X - Jeg har lige kigget på dine billeder og det ser rimelig nice ud med kablerne. Må jeg spørge hvad det er der ligge i bunden? Skulle der ikke være en køler lige bag strømforsyningen?

Var det et 680 Gainward du havde sat i? Synes der står GTX 660 på din profil. 😛


Sabeltiger
 
Overclocker
Tilføjet:
14-04-2013 21:41:36
Svar/Indlæg:
53/16
@ McCleod - Nu var det også mest en lidt ironisk bemærkning til Gripen90.
Jeg prøver bare at finde ud af hvilket kabinet som folk har erfaring med der siver mindst støj fra og som jeg kan installere mine dele i, samt at det er en smule fremtidssikret, selvom man aldrig helt ved hvad man får behov for i fremtiden. 😕



McCleod
 
Superbruger
Tilføjet:
14-04-2013 22:21:28
Svar/Indlæg:
2470/41
#14

Jo dyrere kabinet man vælger, desto længere skal det leve.

Jeg har to computere stående her hvor jeg sidder. Den ene kører i døgndrift (det er den jeg sidder ved nu). Den er pakket ind i et lækkert Gigabyte-kabinet med alufront. Den anden bruges kun til spil. Den er i et Sharkoon-kabinet. Gigabyte-kabinettet har jeg givet markant mere for og det er slet ikke nær så lækkert som det billige fra Sharkoon.


Sabeltiger
 
Overclocker
Tilføjet:
14-04-2013 23:18:45
Svar/Indlæg:
53/16
Jeg har lige fundet dette Nanoxia Deep Silence 1 White, vil det kunne bruges med mine komponenter?

@ McCleod - hvilket af dem er så bedst?


McCleod
 
Superbruger
Tilføjet:
15-04-2013 00:07:02
Svar/Indlæg:
2470/41
#16

Det er det billige Sharkoon Tarea - uden at blinke. Det er simpelthen så gennemført, at det næsten gør ondt. Fronten kan tages af uden værktøj og uden at fjerne sidepladerne. Blæseren i fronten kan serviceres (og skiftes) fra forsiden af kabinettet (hiv fronten af). Kabinettet rummer kun plads til 5,25" enheder (og har vibrationsdæmpede brackets med til harddiske). Der er mulighed for skruefri montering i fronten. Der er fuld cable management bag/under bundkortet. Der er stemplet i bundpladen under MB hvilke stag der passer til hvilke MB-formater. PSU kan enten suge luft fra et filter under bunden af kabinettet eller indefra i kabinettet - der er monteringshuller, så PSU kan vende både op og ned. Og så er det hele pulverlakeret i sort, både indvendigt og udvendigt. Det eneste der ikke er pulverlakeret er blændpladerne i fronten. De er til gengæld udført i sort plast og skruet fast så de ikke rasler.

Alle medfølgende skruer er sorte. Alle strips er sorte. Alle harddisk-brackets er sorte og alle holdere til skruefri montage er sorte. Det er simpelthen så gennemført godt lavet. Der er intet i det kabinet der sidder i vejen for noget andet.

I Gigabyte-kabinettet skal jeg have en ramme med harddiske ud (og den er sat fast med skruer både indeni og fra bunden af kabinettet) blot for at komme ind til blæseren i fronten. Og så skal blæseren kantes ud og ind (og der er kun én måde at få den ud og ind på). I Sharkoon-kabinettet kan blæseren holdes fast med hele klør-fem mens den serviceres - uden at skulle afmontere andet end fronten. Det kan endda gøres mens maskinen er i drift.
Og der er god plads til SLI. 🙂


spies_sparks
 
Superbruger
Tilføjet:
15-04-2013 06:17:44
Svar/Indlæg:
849/30
#5 Ja, du kan tjekke dette link: http://forums.aria.co.uk/showt...

Og her kan du læse en go' anmeldese af kabinettet: http://www.overclock3d.net/rev...

Anmeldelse af Anidees cabinet: http://www.overclock3d.net/rev...

#16 Ang. Nanoxia kabinettet, du kan læse mere om den her: http://www.overclock3d.net/rev... - det ser ud til at den er både støjsvag og kan rumme en H100 I toppen.


Ciric
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2013 06:32:10
Svar/Indlæg:
1881/22

@ Gripen90 - Du har naturligvis ret, et kabinet er stille så længe der ikke er nogen dele i det eller det så længe det bare ikke er tændt.

@ Ciric - Var det 2'eren eller 4'eren fra Fractal Designs du monterede til din kammerat? Og var der huller til radiatoren i forevejen, hvor nemt var det at installere en H100i?

@ e2X - Lydløs CPU køler til en i7-3820, de findes vel men hvor varm bliver processoren så?

Det der larmer mest i mit kabinet er mit grafikkort, som jeg vel kan stege et par bøffer på hvis det skulle være. (GTX 470) og så mine kabinet blæsere, som jeg foretrækker også er helt stille.

Men er der plads til næste generationsgrafikkort i sådan et kabinet? f.eks. et GTX 660/680 eller 690?

Edit: Som det er nu står computeren 5 cm fra, mit højre ben under bordet.

Sabeltiger skrev d. 14-04-2013 20:10:43

Det var i det kabinet jeg linkede til.
Der er forberedt for en 240/280mm radiator i toppen.


#20
E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2013 07:04:36
Svar/Indlæg:
4018/217
#13 Tak 🙂 Den der kasse i bunden der ligger imellem psu´en og hdd holderen er en kasse med skruer og tilbehør der fulgte med til kabinettet. Og forresten så kan den del af harddiskholderen der vender ind mod bundkortet vendes. Jeg vendte den bare på denne måde for at luften lettere kan passere og fordi jeg ikke bruger mere end 3 harddisk holdere. Der er også plads til yderligere 2 SSD´er bag bundkortpladen.



Sabeltiger
 
Overclocker
Tilføjet:
15-04-2013 21:44:41
Svar/Indlæg:
53/16
Jeg er ret overbevist om at det bliver et Nanoxia Deep Silence 1 White, har forhørt mig hos dem og udover hurtigt svar uden alt mulig formular udfyldelse som jeg oplever andre steder, så passer den med min H100i 🙂 der er gode kabelførings muligheder og den minder rigtig meget om Fractal Designs kabinetter som der er blevet linket til.

Smag og behag er meget forskellig og jeg kan virkelig godt lide det hvide kabinet og at der er mange muligheder for udvidelser. Fik jeg nævnt støjreducering. 😀

Jeg er meget glad for alles input. 🙂