Mega upgrade....
Og der er masser af power...
Her er lige lidt info:
CPU: Intel i7 920 2.66 Ghz
Som du selv skriver, saa har du god mulighed for at overclocke her.
Saa vidt jeg husker, saa er D0 den gode batch, men den anden batch er nu ogsaa fornuftigt.
Bare husk, du skal have en aftermarked cooler, idet den udvikler en del varme.
En god luftkoeler og du kan overclocke den til 3.2-3.6 Ghz og det burde vaere rigeligt.
Info omkring settings til dette kan findes overalt paa nettet og sig endelig til, hvis du skal have hjaelp hertil.
MOBO: Asus Rampage II Extreme
Dette kort er high end og der er masser af muligheder. Udover de laekre ting som lydkort osv., saa er det en rigtig habel overclocker samt du har mulighed for baade SLI og Crossfire, saafremt du ikke synes du har nok grafisk ydelse.
RAM: 6 GB Corsair XMS3 Triple Channel DDR3 RAM 1600 mhz
Saa frem dette er 3x2 GB blokke kan du altid smide et saet mere i og derpaa opnaa 12 GB, selvom jeg ville mene at 6 GB er rigeligt til gaming.
GFX: Gainward GTX 470
Golden Sample udgaven fra Gainward er den gode udgave fremfor den normale, selvom jeg ville mene, at den normale ogsaa har rigelig power.
Kortet har 1280 MB GDDR5 ram, saa der burde ogsaa vaere nogenlunde med v-ram til de store oploesninger.
Der er selvfoelgelig mulighed for SLI, hvis du ikke synes, der er nok power.
Dog skal du huske, at det ogsaa kraever en god PSU.
Hvilket PSU har du paa nuvaerende tidspunkt?
Hele saettet du har koebt bruger en del mere power end dit forrige, saa haaber du har en kvalitets PSU til at traekke det.
Yderligere spoergsmaal. Hvordan ser det ud med din Harddisk? Har du bare en standard eller er du kommet paa SSD vognen? SSD vil give dig et rigtig dejligt boost i "hverdags" performance, samt hjaelpe med loadtider osv.