#19 Altså uanset hvilken af de cpu'er han vælger nu, så komme han til at kører med så mange fps at han ikke kommer til at mærke forskel.
Typisk når man samler pc'er for andre mennesker er det altså pc'er som de fleste kommer til at have 4 år frem, fordi de ikke selv gider at rode med det.
Om 2 år kan det system sikkert stadig spille med det meste på maks. i de fleste spil. Nogle vil AA, AF osv. så komme til at halte i, men det er ikke det vigtigste. Til den tid er multicore sikkert også blevet meget bedre optimeret, og så tror jeg forskellene mellem de to cpu'er bliver mere og mere udviskede.
3. og 4 år tror jeg i hvert fald ikke man kommer til at mærke den store forskel på de to cpu'er.
På papir, ser man forskel nu, men hvis man alligevel sidder omkring de 60 fps er det jo skide ligemeget, da man ikke mærker det, og jo længere tid der går vil forskellene blive mindre og mindre.
Så med mindre hans nevø bencher (noget jeg tvivler meget stærkt på), så bliver han ligeså glad for det der som han ville have været for Intel løsningen.
Til min egen pc leder jeg selv efter en god deal på et brugt grafikkort. Gider ikke skifte CPU'en, for i realiteten er det skide ligemeget. Får så lidt ud af et CPU skifte at det er bedøvende ligegyldigt.
Svaret blev redigeret 4 gange, sidst af CF d. 20-04-2013 00:51:45.