Ja min PSU er det jeg hører under idle.. det er ikke som om den hverken larmer mere eller mindre under load, så har kigget lidt på det..
I bios kan jeg se den konstant skifter mellem ~1100 og ~2400 rpm, men jeg kan ikke høre den kører ned.. og hvad jeg kan læse mig til så burde den clocke ned under 50 procent.. Corsair skriver bla. selv: The fan doesn't even spin at low loads, so you'll enjoy virtually silent operation. And when you're pushing it hard, the double ball bearing 140mm fan adjusts its speed according to temperature, so it only works as hard as it needs to.
så skriver han blandt andet "Noise levels are low, with the system only becoming audible in the final 25% of output. Under 450W load it would be hard to know the unit was actually on."
Jeg kan så ALTID høre den .. selv i værelset ved siden af..
Den har altid larmet sådan! skal den til RMA (er jo nok det mest trælse at sende afsted...) eller er der noget man kan gøre for at styre blæseren? Eller er der noget jeg har forkert eller lign?
Du blander noget sammen. Den strømforsyning har ikke dataforbindelse til bundkortet. Ergo har du ingen mulighed for at se PSU'ens status i BIOS - overhovedet!
Jeg har selv en TX 750 fra corsair, dog ikke V2 og hvis der ikke er sket de store forbedring, så vil jeg give dig helt ret. De larmer væsentlig mere end resten af systemet desværre. :( Jeg har endda skiftet FAN i min. Komponenterne deri kan også let høres.
#5 jamen anmeldelser er generelt positive og den skulle slukke blæseren..
#6 du mener en på bundkortet? Nej har ikke prøvet det, kan jeg lige gøre når jeg kommer hjem.. Har bare set flere steder folk klager over støjen så det kan være det er en fejl på nogen af dem.. Men prøver lige det når jeg kommer hjem! Er det bare at have en vat pind sat ind inden man starter den?