#2 Hvis det er spil der kræver cd isat for at kunne spille, så skal du have fat i NoCD patches til hvert enkelt spil. Ellers er der vist ikke andre muligheder mig bekendt....
#6 nope. Jeg har prøvet alle de emulator værktøjer jeg kender (clonedrive,magiciso,daemontools etc.). Intet held indtil videre. Jeg har endda prøvet at få det til at køre under linux/wine, det virkede heller ikke.
Hvis du tør bruge nocd patches, så er det absolut nemmest. Men nocd patches kommer aldrig på en af mine maskiner. Jeg har rippet børnespillene til ISO (de ligger på min NAS). Jeg brugte Daemontools, som kan fjerne kopibeskyttelsen, når den opretter en ISO. Så loader du bare dine images ved boot. Sikkert og helt uden patches.
#10 Så søg på andre sider. Du kan evt. prøve at google "cd to ISO" Når du ikke vil oprette ISOer og mounte dem og det ikke virker ordentligt med virtuelle drev, så har du ikke mange alternativer....
Kan det tænkes, at hvis spillet først er installeret, så kan det ikke finde ud af, at CD'en nu pludselig ligger på et andet drev-bogstav? Som det jo kommer til når man mounter det.