#6 Hvilke kort hentyder du til? 5000 vs 3000? :)
#7 Hvis vi snakker Titan, kan de jo prissætte som de vil. AMD har intet modspil til det. De sælger fint, så hvorfor skulle de sætte prisen ned. Mange er villige til at give så meget for en high end single GPU, da det genrelt bare kører bedre end multi GPU. I sidste ende er det jo en forretning og Nvidia sælger spandevis af kort i alle klasser, så selvom det kunne være rart med lavere priser, kan jeg ikke se hvorfor de skulle gøre det.
650 Ti Boost er f.eks. prissat helt korrekt. 1200,- for ydelse der er 5% over 7850 selvom det er 50,- billigere end 7850 2GB. GTX 660 er også prissat fint. Langt størstedelen af "gamere" køber altså de lavere kort.
Så det kommer jo helt an på hvordan man ser på det. Mine erfaringer med AMD multi GPU har heller ikke været særligt gode. Hvis jeg skal ud i multi GPU igen bliver det helt sikkert SLI. Der var ganske enkelt alt for meget stuttering med mit 7970 CF til det er noget jeg tør rode med igen i laang tid. Det kørte overhovedet ikke så flydende som mit 680 SLI gjorde, og personligt kunne jeg nemt se forskel. Alt for mange random hickups. Det er også bevist utallige gange indenfor de sidste par måneder at frame latency er et kæmpe problem med CF. Så det er nok ikke bare noget jeg bilder mig ind.. PCPER.com for mere info.
Men man må håbe at AMD har en løsning på dette problem inden 7990 officielt bliver lancheret. Ellers kan man lige så gode lade være.
Jeg ved godt du nok næppe er enig i hvad jeg skriver, men det er min egen mening om hhv. 7970 CF og 680 SLI og der må vel være noget om snakken når mange testsider har taget fat i netop dette problem på det sidste.
Generelt får man mere ved AMD, men det er jo også klart. At konkurrere på pris er jo netop hvad AMD gør (alle produkter). Derudover lokke med bundles. Ellers ville folk overhovedet ikke overveje dem (jeg ville ihvertfald ikke).
Jeg tror ikke Nvidia ville få det store ud af at sænke prisen, som sagt sælger de godt allerede. Flere solgte kort til lavere priser = mere produktion osv. Det kan være de har fundet et sweet spot.
Sidder pt. med et 7970 (det ene der er tilbage fra mit CF setup) og det kører da fint som single løsning, men kræver man mere power end det, er man tvunget ud i CF hvis vi snakker AMD, og det har jeg vist fået skrevet min mening om et par gange nu