Bruger
Tilføjet: 23-04-2013 20:15:54
Svar/Indlæg:
20/5
Hej HWT
Jeg er i gang med at overclocke lidt på min I7 920 (C0/C1). Lige nu kører den stabilt ved 3,4 ghz. Ved idle ligger den på 45-50 grader. Har kørt prime95 i 30 min hvor den når op på 68 grader, er det ok? Jeg har slået HT fra.
Lidt mere info om oc: Bus speed: 170 mhz QPI: 3066 mhz Mulitplier: 20x CPU voltager: 1.27v
Har en Thermaltake true spirit 120 køler med 2 blæsere i push/pull konfiguration. Er det et fornuftigt overclock og kan/burde jeg gå efter mere?
Man siger jo at de sagtens kan klare op omkring 80-85 grader. Dog vil jeg personligt ikke have min over 70-75 :p. Da prime95 belaster din CPU på MAX af hvad den stort set kan, så vil den temp blive noget højere end hvad du vil få, når du f.eks kun spiller etc. Umiddelbart ser det fint ud med OC :). Kan du få multiplier op på 21x? :)
altså min 930 har haft problemer med temperaturen længe og jeg har lidt svært ved at holde den kold. den ligger i omegnen af 90 grader under prime95. den er selvfølgelig koldere under afvikling af spil. men den har kørt sådan i rigtig langt tid og den kører stadig uden problemer.
i7 920'eren har jeg set flere gange overvoltet til op imod 1,45volt uden de store problemer eller de store ekstreme kølesystemer. selvfølgelig vandkøling men ikke noget som er utilgængeligt for den almindelige bruger.