Hjælp til at finde god gammel bærbar

Bærbar d.  24. april. 2013, skrevet af Steven Green
Vist: 1751 gange.

Steven
 
Newbie
Tilføjet:
24-04-2013 20:24:04
Svar/Indlæg:
9/2
Som overskriften lyder. Har jeg brug for lidt hjælp af de personer som har fulgt godt med igennem årende omkring bærbare.

Jeg har tre spil jeg faktisk stadig godt kan lide at spille, som er fra 1998 - 2000, og da det bliver vanskeliger og vanskeliger at få det til at kører på nyrer systemer, vil jeg have en bærbar der uddødliggøre mine ynglingsspil. Så jeg kan spille uden problemer. Samt en computer der ikke fylder meget. Og her kommer en bærbar ind i billedet

De spil jeg snakker om er primært:
Need For Speed Road Challange
System Shock 2
Battlefield Desert Combat

Og alle tre var bygget ud fra 32bit single core processor, samt win 98 (men win xp virker også fint)

Jeg har igennem tiden oplevet vanskelige problemer med Geforce grafikkort på disse spil, men intet med Ati Radeon, samt med AMD processor.



Så derfor er mine krav følgende:
32bit single core processor skal være over 1GHz(fx. Intel pentium M, da jeg ikke gider de billige precessor som celeron etc.)

Ati Redeon (der skal være dedikeret ram)

bærbarens skærm SKAL være i 4:3 format, da spillende ikke er bygget ud fra widescreen, så fx 15,4" ville være fint.

HDD er der ikke særlige krav til (det kan altid skiftes)

RAM skal der helst være over 1GB af. fx. 2GB ville være godt


Jeg har ikke fulgt med i udviklingen i den tid. Så kender ikke evt. kendte svage punkter. Som fx larmene blæsere. stabilitets problemer osv. Derfor har jeg brug for lidt hjælp til at finde en god solid bærbar der nok skal holde.

Ved jo godt de ikke bygges mere. Også derfor jeg holder udkig efter om de sælges brugt, og så slår til på den måde. Det kunne være på DBA, Ebay, osv.


Jeg har selv kigget lidt på hvad der ville opfylde mine krav, ikke at det lige er dem på linket jeg køber. Men eksempler på nogle bærbare man kunne kigge efter, for lige at komme lidt igang 🙂:

http://www.dba.dk/dell-inspiro...
http://www.dba.dk/ibm-t42-17-g...
http://www.dba.dk/compaq-hp-co...

Jeg har da fulgt så meget med at primært fra den tid, var det Dell, IBM & Acer, der var bedst.

Men kom frisk, med gode bud på min nye-gamle spille bærbar. På forhånd tak for hjælpen. 😀


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Steven Green d. 24-04-2013 20:34:49.
Swayde
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-04-2013 20:43:12
Svar/Indlæg:
2246/14
http://www.gog.com/
de har en god udgave af SS2, der virker på moderne systemer.


Steven
 
Newbie
Tilføjet:
24-04-2013 20:47:22
Svar/Indlæg:
9/2
#1

Kan også spille det på det nye. Men den crasher fx ved processor over 1 kerne. Samt Need For Speed somregel kun virker med ATi gfx. osv. osv. Har brugt MANGE timer på at altid at kunne få det til at funge. Men gider ikke blive ved hver gang vi opgardere vores hardware. Nu vil jeg bare have en jeg ved det kan kører på basta 😉

Og har også været igennem med Virtual PC osv. Men det funger ikke optimal. Så hellere have hadwaren på plads, så bliver det hele meget nemmere.

Og set i lyset af de timer jeg nu har erfaret jeg har brugt på det hver gang vi opgradere. Kontra at jeg kun skal ud at bruge 500-1000kr på en bærbar der kan kører det de næste mange år, og det vil virke. Vil jeg hellere det.

På et tidspunkt stopper det jo også med at der bliver lavet patch osv. til spillende, for at få det til at kører på nyrer systemer. Så derfor bliver det som beskrevet i første indlæg. 🙂


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Steven Green d. 24-04-2013 20:54:36.


Steven
 
Newbie
Tilføjet:
24-04-2013 22:59:35
Svar/Indlæg:
9/2
Pt. lader det til at IBM T43 nok er nær perfekt til jobbet som det ser ud.

Da den blandt andet fås med:
14.1" (4:3 format)
Ati grafikkort
Pentium M single core processor i 32bit

Og kan købes til en fornuftig penge brugt idag.

Men i er da stadig velkommen til at smide en anbefalding til evt. andet. Da intet er besluttet endnu.


Ingdam
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-04-2013 00:24:18
Svar/Indlæg:
1771/62
Med de krav vil jeg også sige en t43 er det bedste valg.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
25-04-2013 00:26:17
Svar/Indlæg:
15982/637
Du skal lige huske på at windows 98 ikke understøtter over 512MB ram. Hvis du installere mere så ryger du paradoksalt nok ind i "out of memory" fejlmeddeleser. Jeg prøvede tilbage i 2002 med 768MB ram til Windows 98 SE, men måtte gå tilbage til 512MB for program stabilitet.


Steven
 
Newbie
Tilføjet:
25-04-2013 00:31:56
Svar/Indlæg:
9/2
#5. Det rigtigt. Men det behøver jeg heldigvis ikke bøvle med. Da spillende sagtens kan kører i win XP så længe det er i 32bit og i de nævnte hardware krav 😉