Wordpress, funktions hjælp

Diverse d.  25. april. 2013, skrevet af Galahat
Vist: 1310 gange.

Galahat
 
Superbruger
Tilføjet:
25-04-2013 14:07:26
Svar/Indlæg:
206/31
Hej med jer,

Er meget grøn på dette område skal det siges,
Er ved at lege lidt med noget hjemmeside værk,. som gerne en gang skal ende med at blive starten på et hygge firma,

Det skal være meget simpelt, og meget lige til.

Jeg har valgt at bruge wordpress da det virker meget overskueligt, og brugervenligt, for mig som admin og sidde og administrere, dog er det jo det rene blog værk, og der er enkelte sider jeg gerne vil have det fjernet fra, / ændret. og det kan jeg ikke hitte ud af, spørgsmålet er om det overhovedet kan lade sig gøre?

Jeg har en "forside", en "om mig", en "jeg tilbyder" og "kontakt"..

Har fundet et fedt tema jeg gerne vil bruge og har lagt det ind, og det er vældig fint altsammen, men på hver enkelt side er der jo selvfølgelig mulighed for at folk kan poste en kommentar til noget jeg nu har skrevet..

Kunne godt tænke mig at vide først og fremmest om det kan lade sig gøre helt at fjerne den funktion? Eller om det måske er temaet der er skyld i det er blog?

Og noget andet, så kunne jeg under kontakt, godt ønske mig, at jeg kunne skrive mine kontakt informationer, men udover det lave en formular, hvor folk kunne udfylde navn, email, og så skrive en meddelelse til mig, som bliver sendt til min mail?

er dette urealistisk eller hvordan og hvorledes?



Hvis folk har andre ideer forslag eller noget så er jeg lutter øre!


Tak!
SBHT
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-04-2013 14:52:50
Svar/Indlæg:
812/133
Rigtig meget kan lade sig gøre, du kan tjekke min side, der er ske mange ændringer i forhold til standarden.

www.bendstrup.dk

Men det letteste ville være at skrive inde på Deres eget forum, de er eget venlige og du får hurtig hjælp...

Mange gange kan du også finde løsning i andres forum indlæg...

Held og lykke med projektet 🙂


Galahat
 
Superbruger
Tilføjet:
25-04-2013 15:34:16
Svar/Indlæg:
206/31
#1 din side er virkelig fed, det er lige noget i den stil jeg leder efter..

Hvad har din side med wordpress at gøre? er den lavet på det eller hvad?


neemos
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
25-04-2013 16:59:22
Svar/Indlæg:
1129/307
Altså wordpress gør jo netop at du bare kan ligge et nyt "tema" ind, ligesom SBHT har gjort. Det er så gjort med henblik på fotografier. Min side er f.eks bare en blog, www.neemos.dk men også nyt tema.

Brug google, eller giv et skriv i en pm, så skal jeg gerne hjælpe hvad jeg kan. Og ellers så prøv wordpress´s eget forum, de er super dygtige derinde.


Tietje12
 
Bruger
Tilføjet:
25-04-2013 17:58:27
Svar/Indlæg:
20/5
Hej Galahat

For at fjerne muligheden for at kommentere på din side skal du bare gå under settings i din backend (der hvor du kan oprette sider og alt det der) og ind på reading og slå fra ta folk kan kommentere.

For at oprette en kontakt formular skal du bare hente et plugin. Google dig frem til det. Installationen er også meget nem!

Mvh
Tietje


Galahat
 
Superbruger
Tilføjet:
26-04-2013 09:31:26
Svar/Indlæg:
206/31
Mange tak til jer alle, synes faktisk det begynder at ligne noget..

Kan være jeg hænger dig op på det med pm neemos, da jeg tror jeg får problemer med en ide jeg har, prøver i første omgang lige selv at klare den :D