Hvilket webhotel ?

Diverse d.  26. april. 2013, skrevet af craven
Vist: 3095 gange.

craven

Superbruger
Tilføjet:
26-04-2013 17:43:50
Svar/Indlæg:
45/14
Hvilket webhotel skal man vælge til at en hjemmeside i dag så man er forholdsvis sikker på at den er velfungerende og serveren ikke bliver lukket ned som jeg har været ude for ?
Den behøver ikke være gratis da jeg gerne vil betale for service 🙂
jønner

Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2013 17:47:45
Svar/Indlæg:
1082/13
Jeg har brugt dem her og har altid været godt tilfreds
http://www.clichehosting.com/d...

Villads

Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2013 17:48:32
Svar/Indlæg:
1495/69
www.i123.dk bruger jeg til en klubside, og den har været superstabil i næsten 3 år nu.
Siden åbner så hurtigt som man kan forlange.
De er hurtige med svar i supporten.

cybercb

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
26-04-2013 18:06:07
Svar/Indlæg:
1462/40
Jeg bruger selv one.com, har haft det i snart 2 år uden problemer
Kender en masse der har det også, som også er glade for dem.
Du får muglighed for at have emails, personlig cloud (ligesom dropbox, bare flere muligheder) og så har de 24/7 support (engelsk)

KennethThomsen

Nørd
Tilføjet:
26-04-2013 21:19:08
Svar/Indlæg:
77/7
Må jeg spørge hvilken udbyder du har haft, hvilket webhotel du skal bruge (Linux/Windows), hvilket prisleje du tænker (pr. Md/år), og hvilken slags side du kører (Wordpress, forum med 1000 dagligt besøgende?)..

Har arbejdet i webhosting branchen i 3 års tid nu, så kender lidt til de forskellige :)

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
26-04-2013 22:20:51
Svar/Indlæg:
2826/100
Har haft gode erfaringer med http://www.unoeuro.com/

Har haft dem igennem de sidste 2 år

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
27-04-2013 12:36:03
Svar/Indlæg:
4033/364
Gigahost har jeg gode erfaringer med - de er lidt dyrere end de helt billige webhosts , men har omvendt mulighed for at have flere domæner på et hotel, cronjobs (køre en php side på bestemte tidspunkter, fx import af data eller backup, nyhedsbreve you name it) og ændring af visse indstillinger af php.ini

men igen, hvad er det helt præcist du vil have:
Understøttet teknologier serverside (PHP, ASP, nsf)
database : MySQL, MSSQL, etc
skal mailen kunne noget specielt? (egne filtre, Catchrest (alle mails kommer videre) - Exchange ? etc.
Dataplads ? (da de fleste har regler imod hosting er det typisk ikke det vigtigste)
Båndbredde?
Trafikbegænsninger?

Jeg har haft surftown før og var egentlig tilfreds med dem (KÆMPE goodwill fra min side at de hjalp med restore fra en konkursramt konkurrent). Super hurtigt og super stabilt - valgte dog gigahost.dk da jeg har ret mange domæner + cronjobs var vigtigt for mig.

KennethThomsen

Nørd
Tilføjet:
27-04-2013 12:48:48
Svar/Indlæg:
77/7

Gigahost har jeg gode erfaringer med - de er lidt dyrere end de helt billige webhosts , men har omvendt mulighed for at have flere domæner på et hotel, cronjobs (køre en php side på bestemte tidspunkter, fx import af data eller backup, nyhedsbreve you name it) og ændring af visse indstillinger af php.ini

men igen, hvad er det helt præcist du vil have:
Understøttet teknologier serverside (PHP, ASP, nsf)
database : MySQL, MSSQL, etc
skal mailen kunne noget specielt? (egne filtre, Catchrest (alle mails kommer videre) - Exchange ? etc.
Dataplads ? (da de fleste har regler imod hosting er det typisk ikke det vigtigste)
Båndbredde?
Trafikbegænsninger?

Jeg har haft surftown før og var egentlig tilfreds med dem (KÆMPE goodwill fra min side at de hjalp med restore fra en konkursramt konkurrent). Super hurtigt og super stabilt - valgte dog gigahost.dk da jeg har ret mange domæner + cronjobs var vigtigt for mig.

@ngler skrev d. 27-04-2013 12:36:03

Hvad var det nu for en udbyder der døde? Husker at jeg sad i supporten da det skete. Kaos, men glade kunder var der masser af ! ;)

Men ja, jeg kan nu altså også anbefale Surftown.
De understøtter både PHP/ASP.NET, (og dertilhørende databaser: MySQL/MSSQL), og kan fåes til helt fornuftige priser.

Mail support til privat-produkter, og telefon på erhverv. Man har mulighed for at tilkøbe telefon support på privat produkterne.

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
27-04-2013 12:55:07
Svar/Indlæg:
4033/364
Needhost tror jeg de hed.. de understøttede alt, men supporten var virkelig dårlig og det kørte af skod.. men det var fedt med egne filtre på mailen :)

Sweet_Dane

Superbruger
Tilføjet:
27-04-2013 20:20:54
Svar/Indlæg:
138/1
Unoeuro har tilbud i denne weekend:)

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
27-04-2013 23:20:53
Svar/Indlæg:
2826/100

Nu er erfaringer naturligvis individuelle, og det er ved at være nogle år siden jeg har haft Surftown. Men har virkelig ikke andet end dårlige erfaringer fra dem.

Da jeg havde dem oplevede jeg alt fra lange svartider, nedetid på serveren samt efter at have brokket mig til supporten at modtage en mail om at min konto var suspenderet fordi de mente der blev udsendt spam fra den (hvis de havde tjekket ville de bemærke at mail ikke engang var sat op på det domæne de påstod det skulle komme fra).

Så tja, måske har jeg været uheldig men jeg anbefaler ALDRIG! Surftown.

Skal lige siges at ovenstående var i 2007, jeg har haft mine domæner ved en anden udbyder siden uden nogen problemer.

KennethThomsen

Nørd
Tilføjet:
27-04-2013 23:26:43
Svar/Indlæg:
77/7
Surftown skiftede hele support og marketings strategi i 2008. Lige siden har de optimeret ydelse på servere, supporten er bedre og mail delen har også fået et løft + at de er nogen af de førende indenfor sikring mod spam/misbrug af hjemme sider. De gør en kæmpe indsats både teknisk og i supporten.

så surftown kan slet ikke sammen lignes med hvad de var i 2007. Men ja, hvis man har dårlig erfaring er det selvfølgelig sådan det er :)

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
28-04-2013 01:28:16
Svar/Indlæg:
2826/100

Lige netop derfor jeg skrev at mine oplevelser var fra 2007 😉 meget kan ske på 6 år, men min tillid får de ikke igen lige foreløbigt.

McCleod

Superbruger
Tilføjet:
28-04-2013 11:38:09
Svar/Indlæg:
2470/41

Hvis du skal være helt sikker så skal du hoste det selv, på en linie med 24/7-service. Det har jeg gjort i mange år efterhånden.

craven

Superbruger
Tilføjet:
29-04-2013 17:15:37
Svar/Indlæg:
45/14
tak for alle svar 🙂
Har absolut ikke den store viden omkring webhosting men mener at siden oprindelig blev lavet i wordpress og lagt ud på gratisdns.dk og siden flyttet til webhosting.dk men ikke med samme www. adresse...
Det er lidt noget lort da da der er trykt hulens masse matriale med netop den www. adresse...
Siden vi taler om er www.varm en hjemløs som er et frivilligt projekt startet af min kone.
Tror aldrig at den kommer til overstige 1000 + besøgende 🙂