@Gripen90 at cpu/cpu køler mm. burger mere watt i forhold til den mhz man får ud af at oc, kan jeg godt følge dig i.
http://www.bit-tech.net/hardwa...
men at du siger du går op i watt forbrug, forstår jeg ikke med et system som dit.
1. du har en x79 platform, som bruger en del mere watt ind z77 platform.
2. kigger man på ydelse fra 2 til 3 gfx i forhold til watt, er den laver ind fra 1 til 2 gfx, og her må kongen nu være 1x gfx i forhold til watt per ydelse.
jeg synes ikke at du kan sige du går op i watt forbrug, med et system som dit, også selvom du ikke oc IMO.
Hvis i virkelig gik op i strømforbrug så overclockede i sku ikke jeres hardware !!! Allerede her falder ALLE argumenter om strømforbrug og dets betydning til jorden !!! Nuff said.
Jeg går op i mit strømforbrug så derfor har jeg ikke OC'et min gaming rig, da den er hurtig nok, og der er ingen grund til at brænde mere watt pr time af.
#26 Fremtid og fremtid.. Til den tid hvor der kommer noget nyt kommer der nye chipsets og selv om soklen lever videre ved Haswell-E kommer der mange nye ting såsom SATA EXPRESS og DDR4 MM.
Så er man jo tvunget til at skifte alligevel, hvis man altså vil have ens maskine er med på noderne. Jeg skifter bundkort HVER GANG jeg skifter CPU.. Det hører med til en ny maskine i min VERDEN.. Har ALDRIG kunnet li at kkøre med nye CPUer på gamle/forældede chipsets.. mangler features og ydelsen halter...
Det er sgu altid dumt at prøve at fremtidssikre sig. Jeg valgte X79 pga. x16 PCI-E lanes og 6 kerner intet andet
Hvis i virkelig gik op i strømforbrug så overclockede i sku ikke jeres hardware !!! Allerede her falder ALLE argumenter om strømforbrug og dets betydning til jorden !!! Nuff said.
Jeg går op i mit strømforbrug så derfor har jeg ikke OC'et min gaming rig, da den er hurtig nok, og der er ingen grund til at brænde mere watt pr time af.
Vrøvl,det kommer helt an på hvilken platform du sidder med,thg lavede førhen artikler hvor oc vs ydelse og strømforbrug blev gjort op mod hinanden,og fandt så the sweet spot,stadig go læsning;)
Selv kører jeg min altes i5 2.67ghz @ 3.4 turbo på std vcore,og det er ganske få watt til forskel,mit gamle gtx460 er oc små 100mhz,men volt er sænket fra lige over 1v til 0.937v,det bruger ca 15 watt mindre end stock.Så jeg ender altså ud med et smule mindre watt forbrug på et moderat oc.
😀
Kører du stock cpu vil jeg da anbefale dig at lege lidt med undervolting,skal nok være en del at hente på en 3930K.