Langsomt netværk - TDC Homebox

Diverse d.  30. april. 2013, skrevet af A-Skov
Vist: 3374 gange.

A-Skov

Newbie
Tilføjet:
30-04-2013 21:15:07
Svar/Indlæg:
26/3
Hej allesammen 🙂

Jeg er netop skiftet til TDC bredbånd og har fået en TDC router (Homebox). Jeg valgte en gør-det-selv løsning, så jeg selv skulle sætte routeren op og har mulighed for at konfigurere den en smule.

Dog har jeg haft problemer siden første dag, med at forbindelsen tabes.

Vi er 4 personer i huset - 1 på kabel og 3 på trådløs.

Netværket virker uden problemer når det bare er de trådløse klienter der er koblet på, men ligeså snart den kablede PC bliver tændt, taber de trådløser klienter forbindelsen.
Det fik mig til at tænke, at der måtte være et program på den kablede PC som sluger hele forbindelsen. Men forbindelsen ryger allerede når den kablede PC når til "Windows Starter" logoet.

Før vi skiftede til TDC virkede det hele uden problemer - med de samme computere.

Ellers syntes jeg at routeren er konfigureret som den burde være - da det virker uden problemer, når bare den kablede PC ikke er tændt.

Er der nogen der har foreslag til hvordan problemet kan løses? Ellers må jeg ringe til TDC og høre hvad de har at sige.
teison

Nørd
Tilføjet:
30-04-2013 22:24:23
Svar/Indlæg:
45/6
Havde også tdc før jeg skiftede til yousee. Deres router er meget ustabil til tider. Nogle gang hjælper det bare at genstarte eller helt nulstille den. Så kan du værer heldig den virker en uge eller måned. Har bar ikke prøvet samme problem som du har dig.
Men ellers ring til TDC, nogle gange for du en dygtig suppurter i røret og andre gange ikke :)

A-Skov

Newbie
Tilføjet:
01-05-2013 19:42:51
Svar/Indlæg:
26/3
Jeg gendannede routeren til fabriksindstillinger og indtil videre ser det ud til at virke. Tak for svaret 🙂.