Nvidia Driver forsager BSOD under lukning af PC?

Grafikkort d.  01. maj. 2013, skrevet af SkylineGTR
Vist: 2277 gange.

SkylineGTR
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2013 00:04:37
Svar/Indlæg:
2011/185
Jeg står med et seriøst trals problem, som jeg ikke rigtig synes og kan få løst med det jeg selv har prøvet.

Nvidia driver eller et eller andet i Nvidia driver for min PC til at crashe med BSOD under nedlukning. Det der sker er at efter Windows har hvist "Windows lukker ned" og skærmen bliver sort hvor den så normalt burde lukke ned kommer den så i stedet for lige efter sort skærm med BSOD og genstarter.

Jeg synes mildels talt jeg har prøvet alt nu og nærmest intet har hjulpet og er seriøst ved at få grå hår af det nu.

Jeg har prøvet med 4 forskellige driverer nu. Og der i blandt den sidste nye officelle driver version 314.22 og den sidste nye beta driver version 320.00 samt et par ældre driver. Men lige meget hjælper det.

Tortureret GFX med Furmark for at se om jeg kunne fremprovokerer noget ustabilitet.

Formateret PC i søndags, men i dag Kom BSOD tilbage. Og både før og efter format C prøved jeg forskellige driver men alt resulterer i BSOD.

GFX er et Gainward GTX 570.

Jeg har lavet et screenshot af fejl meddelser jeg har fået. Hvis nogen kan se noget ud fra det:




Som jeg ser det, er det Nvidia driver som den er galt med. Men efter som flere forskellige driver forsager BSOD også tros en format C, er jeg begyndt at mistænke noget andet for at kan være synderen. GFX i sig selv synes jeg ikke lige hviser tegn på at den er deffekt. Altså den crasher ikke i furmark eller spil og der er heller ikke grønne prikker eller ligene finurlige hedder.

Men derfor har jeg tidliger opblevet at ikke tilsyne ladene deffekt elektronik faktisk var deffekt.

I vært fald har jeg brug for hjælp til at få løst det her problem?
VojenZ
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2013 00:48:00
Svar/Indlæg:
331/7
Har du mulighed for at teste med et andet GFX?


Mekanikeren
 
Superbruger
Tilføjet:
01-05-2013 00:51:22
Svar/Indlæg:
258/57
Jeg tror ikke gfx driveren helt er problemet med derimod ntoskrnl.exe er problemet siden det iflg loggen trigger problemet for nvidia driveren.


SkylineGTR
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2013 01:08:34
Svar/Indlæg:
2011/185
#1 Nej, jeg har kun dette GTX 570 kort. Den anden PC jeg har køre på onboard grafik. Med mindre jeg kan låne et GFX et sted, har jeg ikke mulighed for at teste med andet kort.

#2 Jeg vil afvise du har ret. Men har du nogen tip til hvordan jeg kan løse en evt. konflikt mellem Nvidia driver og ntoskrnl.exe?


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af SkylineGTR d. 01-05-2013 01:09:40.


SkylineGTR
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2013 01:51:47
Svar/Indlæg:
2011/185
Jeg så lige tilfældig hvis at der er 2 Nvidia driver helper service kørerne på sammetid.

Som det kan ses på billed her:




Kan det evt. være det som skaber problemmer?

Har i selv 2 af disse processer kørerne?


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af SkylineGTR d. 01-05-2013 01:53:00.


SkylineGTR
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2013 09:50:27
Svar/Indlæg:
2011/185
Jeg har prøvet et andet program også som aflæser omkring BSOD problem. Det melder om en specifikt hardwarefejl. Se billed her under med ring om. Ved ikke om det kan bruges til noget?

http://peecee.dk/upload/view/4...


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
01-05-2013 10:08:45
Svar/Indlæg:
15982/637
Måske et longshot, men har du denne MS opdatering installeret ? KB2823324 ?

Ellers hvornår begyndte BSOD'en og kan du huske hvad du installerede for eller opdaterede inden det begyndte ?


noaim
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2013 10:15:28
Svar/Indlæg:
2155/123
hvor i landet bor du kan være nogle er så venlige at ville låne dig et kort 🙂


SkylineGTR
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2013 10:41:46
Svar/Indlæg:
2011/185
#6 Lige precis den opdatering er ikke installeret på min PC?

BSOD begynde faktisk for flere måneder siden (ca. 4 måneder), men jeg har som sagt først format c i søndags, så før der kunne jeg ikke udelukke om det var en fejl i Windows, Nvidia driver eller noget trede. Nu kan jeg i vært fald udelukke Windows efter som det er formateret. Efter som jeg har format C undre det mig virkelig meget at jeg stadig har samme problem og tros forsøg med flere forskellige driver også.

Efter format c installerer jeg alt som jeg plejer at gøre tidliger uden fejl. Altså alle Windows updates, drivers, spil... osv. Slukked så PC søndag og started den op i går hvor jeg så får BSOD da jeg lukked PC ned og har nu fået BSOD gentagene gange i går og i dag.

#7 Jeg bor i Gårslev ved 7080 Børkop mellem Fredericia og Vejle.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
01-05-2013 11:10:03
Svar/Indlæg:
15982/637
#8: Det så kan jeg godt se det ikke er problemet. Den windows update har microsoft nemlig trukket tilbage da den gav BSODs.

Har du prøvet windows uden GFX driver installeret og oplever du da også BSOD ved nedlukning ?


SkylineGTR
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2013 11:36:08
Svar/Indlæg:
2011/185
#9 Jeg har en lille update i sagen. Her for lidt siden crashed den bare ved at hvise Windows skrivebord da den var ved at installerer et spil fra steam af.

Ja jeg har prøvet lidt med uden driver og der var der ikke nogen problem under nedlukning. Men at den nu også har crashed bare ved at hvise skrivebord, synes jeg er virkelig underligt for det har den tråsalt ikke gjort før.

Jeg har haft snakket med komplett.dk samt hvist dem de billeder af mine crash og de er villige til at tage kortet ind og teste det. Og finder de det ikke deffekt får jeg ikke noget rykker gebyr for det. Så det bliver nok det næste jeg prøve at gøre. Nu specielt efter som den lige er crashed bare ved at hvise skrivebord. Så jeg piller grafikkort ud her inden så længe og kan derfor ikke svare tilbage på evt. svar. Jeg gør det ikke med det samme, men i vært fald lidt senerer her i dag.

Så ved i lige hvorfor jeg evt. ikke lige svare tilbage.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af SkylineGTR d. 01-05-2013 11:41:20.