Win 7 netværk hjemmegruppe

Diverse d.  01. maj. 2013, skrevet af qbas
Vist: 1838 gange.

qbas
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2013 10:07:24
Svar/Indlæg:
235/69
Hejsa har et lille problem. Jeg har et lille netværk via en Linksys E2000. to Pcer med Win7 ultima. en diskserver. WDTVlive.
som virker helt fint. alle enhederne kan se hinanden.
Mit problem ligger i at hvis jeg vil lave file deling mellem mine to PCer (kabel forbundet) kan jeg ikke få lov til det. med mindre jeg smider det op på diskserveren.

Tror at problemet ligger i Hjemmegruppen. for hvis jeg prøver at logge på med pc 1 til pc 2 med sammenøgle som jeg selv har lavet. står den bare og tænker over det i ca 5 min, hvor efter jeg kan få lov til at taste koden igen.

har prøve med flere forskellige koder osv, men uden held. 😕

er der en venlig sjæl der har et bud på at få skidtet til at virke.

køre også med LogMeIn Hamachi ved siden af, men det burde ikke ha noget at sige. da jeg sagtens kan se forskel på de to netværk.
martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
01-05-2013 11:49:04
Svar/Indlæg:
2826/100
#0

Vil nok anbefale dig at køre med normalt sharing i stedet for det hjemmegruppe noget.

Siden du kører med Ultimate har du ingen begrænsning.

Find den mappe du vil dele, højreklik --> vælg properties --> vælg fanen "share" --> vælg "advanced sharing" --> her sætter du et flueben i share this folder og går under permissions og giver rettigheder til de folk der må komme på den (hvis det er et privat netværk kan du evt. bare give adgang til "everyone").

Derefter kan du tilgå dem ved at åbne en explorer, skrive \\<pcnavn> eller \\<ip>

Indlægget er skrevet lidt hurtigt, så spørg hvis der er noget der ikke giver mening, så skal jeg nok lige uddybe lidt senere i dag.


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
01-05-2013 12:11:47
Svar/Indlæg:
4981/47
Du skal :

Sammenknyttet net forbindelsen(den som deles, deling skal fjernes self) og Lan forbindelsen til den anden PC.

Så smider du den PC i hjemmegruppen, tjecker at det virker, også går du tilbage til at dele dit net normalt igen til den PC via LAN (Du kan med fordel opsætte IP´s på LAN kortne manuelt, fremfor at lade Windows prøve at finde ud af det 😛 )

Jeg havde nemlig samme problem tidligere, men havde dog bare ikke opdaget før nu, at det handler om at man faktisk skal snyde Windows engang, for at få en LAN <-> LAN forbundet PC med i sin hjemmegruppe 😛

http://hwt.dk/Forum/326596/Lid...


qbas
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2013 15:48:22
Svar/Indlæg:
235/69
takker for hjælpen. måtte slippe hjemmegruppen på begge computere, så kom det til at virke 😀


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
01-05-2013 16:43:32
Svar/Indlæg:
4981/47
Så lidt, ingen grund til at vi er flere der for grå hår af det 😛

Det bør måske lige nævnes til andre som skal tilslutte en extra PC via en PC, at man self kun må have 1 hjemmegruppe oprettet, for at overstående trick med at snyde W7´s hjemmegruppe modul virker helt korrekt. (den "extra" gruppe der opstår grundet LAN <-> LAN på Host PC´en ved deling, kan dog ignoreres i den sammenhængen)


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Cocio21 d. 01-05-2013 16:45:35.