Bundkort/grafik problem

Bærbar d.  02. maj. 2013, skrevet af Gylle
Vist: 1433 gange.

Gylle
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2013 16:59:35
Svar/Indlæg:
1704/19
Hey

Er sku kommet ud for noget jeg aldrig har oplevet før og håber der er en eller flere som kan komme med et godt råd, for jeg er gået lidt kold.

Har opgraderet bundkort og cpu i en ældre laptop, bundkort er identisk i form og eneste forskel er chipsættet.

Det gamle chipset er et mobile Intel 940GML (Cpu Celeron M480), det nye chipset er et mobile Intel 945GML (køre med core2duo T7200) for at forhindre problemer har jeg valgt at skifte hele bundkort, cpu, ram og netkort som der med sikkerhed fungere sammen.

Problem er så... DVD drev findes men giver bare reboot (lap starter fint uden DVD) men det rigtig kedelige er at der er kommet grafik bøvl.

Cpu, ram, netkort osv fungere som det skal og laptop køre faktisk ganske godt men damm grafik (Bios har også en sjov farve samt extern vga port virker heller ikke)....








Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af Gylle d. 02-05-2013 17:02:54.
Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
03-05-2013 00:37:34
Svar/Indlæg:
15982/637
Der en løs forbindelse til skærmen eller det interne skærm stik sidder løst. Jeg havde præcis samme problem på min acer laptop. Jeg løste det ved at give plastik rammen om skærmen et godt dask !!! det var plastik rammen omkring skærmen der var gået lidt løs fandt jeg ud af. For da jeg trykkede eet bestemt sted på plastik rammen var billedet normalt igen...det sparede mig 1500kr for en ny skærm da jeg troede den var røget.


Gylle
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2013 15:30:33
Svar/Indlæg:
1704/19
Det som undre mig er ikke kun skærmen men også at den externe VGA udgang ikke virker samt at dvd drev blokere, har smidt det gamle bundkort i og problem er fikset.

Min første tanke var at det kunne være sydbroen/gfx chip som ikke virker som den skal, netop pga de andre ting udover billede.

Det med de løse stik er testet, pillede endda bundkort ud en ekstra gang og startede forfra for at være helt sikker på at der ingen fejl var.

Det er sku lidt underligt men måske en lille dum ting som inverter skal være en anden nu skærm er den som hørte til det oprindelige bundkort som har en dårligere ydelse og chipsæt.