Ok, lidt flere data her:
OS er Windows 7 x64 Ultimate.
Nyeste 320.00 beta driver fra Nvidia.
Kører 1920x1200 med alt på max undtagel HDR (er slået helt fra da det ser ud ad h..... til)
Morgen og aften hvor der er skygger fra træer, og hvor jeg skal have lys på trucken, der dykker den til 44-48 fps (bruger FRAPS til fps-visning).
Samme problem i en del af byerne, når jeg er der, er der meget trafik, så dykker den igen til 44-48fps. Ved kørsel på motorvej med slukkede lygter, der kører den max (60 fps) det meste af tiden, men kan lige dykke til 55-58fps i korte øjeblikke ad gangen.
Jeg har prøvet at sætte "skyggekvalitet" med fra Ultimate til Medium, ingen forskel af betydning. Har prøvet at fjerne flueben i MSAA, og det giver lidt, men det giver et grimt førerhus.
Shadow texture size er 4096, skal den helst være større eller mindre?
Andre der kender spillet, og som ved hvad der evt kan skrues på, uden det bliver grimt for alvor?
Anisotropisk filtrering kan stilles med en skyder, men det ser ikke ud til at give det store mht fps.
Spejle ser ud til at betyde rigtig meget, så måske må jeg ofre noget der?
Men har jeg forstået det rigtigt, at I mener et GTX580 er (mindst) lige så god til DX9 som et nyere grafikkort?
#4 jeg ved ikke om den version er nyere end den dx9 der er med på cd'en med spillet, men jeg prøver at hente den og ser om det bedres 😉
Foreløbig tak for inputs og ideer 🙂