Jeg sidder og skriver fra min Lenovo Y500 som, jeg er super glad for. Den er klare den den skal, altså "it get's the job done".
Den er sat op med en Sandisk U100 16 mSata SSD som et Cache drev til 1TB normal spindel disk. Dette er i og for sig en fin kombo, og den køre skam også hurtigt nok, når den er startet op.
Men jeg savner noget hastighed når den booter, det er som om den nærmest "drukner" når den starter op. Når jeg er inde på skrivebordet, så kan jeg se de forskellige programmer starte op nede i task linjen. Men det går simpelthen for langsomt. Så gerne den var klar, ligeså snart Metro er loadet.
Har fundet ud af det er muligt at skifte den mSata SSD ud. Og så smide en i efter eget valg. På bekostning af at man selv skal ud efter en Windows 8 Licens. Hvilket ikke er et problem for mig. (Microsoft TechNet).
120GB er alt rigeligt til mig. Da jeg jo har den store 1TB disk, som jeg kan smide alt mit andet crap på. Så som Spil, store programmer, musik m.m
Er den udemærket? Eller går jeg helt galt i byen, og burde bare kaste pengene ud af vinduet i stedet? Igen så har jeg ikke brug for mere plads. Så selvom jeg kan få en med 1 trilliard gigabyte hos den her dodgy kineser, så køber jeg kun hos Komplett og Proshop 😛