Jeg arbejder selv indenfor plast-branchen med CNC og har tit tænkt mig at begynde at lave de forskellige dele til et vandkølings-projekt, da jeg snart syntes min gamle pc trænger til en upgrade! 🙂
Plus at jeg i mange tilfælde kan komme til alle materialerne til nogen yderst fordelagtige priser 😛
Hvordan virker det ved grafikkortene? Én strøm, flere ind og udgange. Kører det fint? Kan forestille mig flowet til både indgang og udgang vil skabe tryk, så der ikke er cirkulation i selve kortene?
Jeg har aldrig vandkølet selv, håber du kan forstå mit spørgsmål og min problemstilling.
Tak for en fantastisk GIF! Mælkekøling, who would've thought? 🤡
Det er en længere forklaring:) Men den korte er at gfx kortene kører i parralel, så de alle får lige meget væske. Dog kører de i dette system på et helt andet loop end det gpu´en kommer til at køre med, og i det loop bliver farven rød:)
Væsken der er brugt er mayhems pastel.
#26 Nathaniel fra E22.biz har stået for fræsningen:)
#29 Jeg tænkte lidt det samme da jeg så det, men når man tænker på hvor præcist det hele skal fræses for at opnå lige overgange til fittings og så hvor begrænset man er i at man ikke sådan lige kan opgradere sit hardware, kan jeg godt forstå det ikke er mere udbredt..
Og så prisen, for at i første omgang at få lavet en opmåling af sit bundkort hvor alle ind og udgange skal tages hensyn til, så at få det tegnet og fræset ud bagefter, poleret så det bare ser nogenlunde ud, så kan jeg godt forstå at folk vælger at bruge slanger :)
Men hvis man vil kan man jo fræse logo'er og tekst i..