Trådløst netkort antenne elendig!

Bundkort / CPU d.  13. maj. 2013, skrevet af Molo
Vist: 1681 gange.

Molo

Superbruger
Tilføjet:
13-05-2013 19:50:41
Svar/Indlæg:
445/105
Jeg er ved at blive godt træt af det trådløst netkort som der er indbygget i mit bundkort, der er sådan en ekstern antenne som man tilslutter til stikket bag computeren, og så kan man stille antennen f.eks. på sit bord, jeg har sat antenne på mit skrivebord, men den har dårlig signal, den svinger meget imellem 3 streger til 4 streger ud af 5 og jeg får heller ikke den internet hastighed som jeg har, når jeg f.eks. sidder med min bærbar på samme skrivebord, så har den fuld signal og den når op ca 50mbit, hvor min stationær svinger imellem 20 til 30mbit. Kan det hjælpe med, at købe sådan en trådløst dims til usb port? eller skal ha' fat i sådan et trådløst netkort som kan sidde i pci-e? - jeg håber der er en som kan hjælpe med mit problem 😲
@ngler

Redaktør
Tilføjet:
14-05-2013 07:05:48
Svar/Indlæg:
4033/364
jeg har både haft interne og eksterne netkort til stationær - og umiddelbart må jeg sige - dem til USB med et kabel som står på bordet her jeg langt bedre erfaringer med (dog har en bærbar en ret stor antenne, da den sidder i skærmen - så den tror jeg ikke du skal forvente at kunne matche)...

Anyway - det kan være en ide at du skrev hvilken router du har - da der især på ældre wifi udstyr er lidt blandet landhandel med hvad de understøtter.. Generelt kan det være en fordel at have et med samme chipsæt som ens wifi udstyr - typisk har producenterne en serie som passer sammen.

Calimero

Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2013 09:59:24
Svar/Indlæg:
623/31
I teorien er en ekstern antenne, som ligner en "mast", den bedste (med mindre vi snakker om noget retningsbestemt). Dem i bærbare er ikke lige så gode.

Der kan være fejl i din antenne, men det kan også sagtens være forstyrrelser fra enten andre trådløse netværk, eller anden støj i 2.4 / 5 Ghz området. Har du tjekket om du bruger en kanal som også er i brug af andre i nærheden?