En forviret Hdd bruger :)

HDD/SSD/RAM d.  13. maj. 2013, skrevet af KugleFar
Vist: 2317 gange.

KugleFar

Overclocker
Tilføjet:
13-05-2013 21:19:01
Svar/Indlæg:
57/10
Godaften.

Jeg står med et problem og ved ikke rigtig, hvad jeg lige skal gøre og gribe for at få det løst, eller om jeg bare er uheldig.

Det hele startede da jeg valgte at købe et nyt system. Jeg købte mig for et par måneder siden en 3570k cpu sammen med et ASUS P8Z77-V, 8GB Kingston DDR3 1600MHz (2x4) Genesis og et EVGA GForce 670GTX.
Jeg satte tingne til som har jeg gjort gud ved hvor mange gange, for for at finde ud af at mine ene raid harddisk lavede nogle vilde lyde, tror læse pinden var faldt af skiven, det lød lidt som en knasen/skrattene lyd. Anyway jeg fik min disk send til rep og fik en helt ny disk tilbage.

Jeg vil lige tilføje at en 1 tb lager disk jeg også havde, stoppede med at virke på samme tid, Problemet med den var, at "asus s.m.a.r.t" event sagde at disken var i stykker og at jeg skulle skifte den med det samme. Selv om jeg prøvede at gå uden om asus smart haløj kunne det ikke lade sig gøre at få hardisken synlig i windows eller bios.

For så at vende tilbage til min raid disk, så fik jeg somsagt en ny retur, og skyndte mig at sætte den til for så at finde ud af at nr 2 raid nu er begyndt at klikke, samt være usynlig i windows og bios. Så på nuværene tidspunkt klør det i hovede på mig, da i forbindelse med at jeg bygge maskinen, testede resten af diskene og fandt dem iorden. (nr 2 raid disk har ligget uden strøm siden jeg pillede den første raid disk fra).

For så at gøre tingne mere undderlige prøvede jeg for sjov at sætte den tidliger omtalte 1 tb lager disk til igen, og nu kan jeg så starte disken op igen... Den siger godt nok under opstart at der er en "smart event" på disken, men den er synlig i både bios og windows med indhold på.

Efter at jeg har rodet med diskene så har mit normale c drev haft svært ved at tag føringen når jeg booter, jeg har været inde i bios og tjekke at boot listen er rigtig, men ide jeg genstarter så lyses den røde diode på bundkortet, 30 senere står jeg inde i bios. derefter kan jeg så manuelt vælge min c drev og derefter starter den fint op.

Ved ikke om det sidste her giver mening for jer, men ellers må i sige til så skal jeg prøve at få forklaret hvad jeg mener. :)

Så hvis nogen har en ide om hvad der er los så tager jeg gerne mod løsninger med kys hånd.
Mit system info på profilen er up to date, hvis der er andet i har brug for at vide så spørg endelig.

Venlig hilsen
Anders

(Du vil sikkert opleve stave og gramatiske fejl)
MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2013 02:42:46
Svar/Indlæg:
5421/53
Hvad raid snakker vi om her?

KugleFar

Overclocker
Tilføjet:
14-05-2013 02:51:05
Svar/Indlæg:
57/10
De 2 diske har kørt i raid 0, som spil drev.

KugleFar

Overclocker
Tilføjet:
16-05-2013 19:48:20
Svar/Indlæg:
57/10
Opper lige engang

Anonym202158143552

Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2013 20:42:43
Svar/Indlæg:
3671/66
Hmm. Du har ikke i sinde at overgå til en SSD ?

KugleFar

Overclocker
Tilføjet:
16-05-2013 21:31:44
Svar/Indlæg:
57/10
Ville gerne have mig en men har ikke økonomi til det lige pt.
Og de to diske som har kørt raid har nu klaret jobbet fint :)

Det som måske tænker kan være problemet er at mine diske måske ikke får den rigtig strøm, det er jo efter alt en discount psu.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af KugleFar d. 16-05-2013 21:32:55.

KugleFar

Overclocker
Tilføjet:
18-05-2013 23:21:03
Svar/Indlæg:
57/10
Er der slet ingen som har en ide om hvad der kunne være galt ? :)