Server/nas til hjemmet?

Media Center d.  14. maj. 2013, skrevet af manley
Vist: 3262 gange.

manley
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2013 11:47:36
Svar/Indlæg:
139/50
Hej
Er ved at se på en Server/NAS til hjemmet, hvor jeg kan gemme mine film, musik og div. andre ting på. Man er lidt i vildrede om hvad jeg skal vælge, vil gerne være fremtids sikret:D

Krav til Server/Nas til hjemmet
 Støjsvag
 Lavt strømforbrug
 Skal kunne tage backup (måske til skyen?)
 Mulighed for stor lager plads
 Plads til min 4 hardiske
 Nem opsætning

Skal kunne sættes op med
 tablets
 PC
 Playstation/xbox
 receiver og R
 raspberry pi (XBMC)
 plus div andre ting i fremtiden

har et zotac M880G-itx bundkort, som evt. kunne bruges, det har 6sate 600 porte så der kan sættes nogle diske til samt det kan køre raid, havde så tænkt at købe en picro psu til for at spare på strømmen.

http://www.zotacusa.com/zotac-...

ellers har jeg tænkt lidt på HPs home server så som
 HP EX470
 HP EX475
 HP ProLiant MicroServer
 HP LX195 Media smart

HP ProLiant MicroServer kan jeg smide et grafikkort i også bruge den med XBMC så den er jeg pt mest varm på.

Hvad ville i anbefale at jeg skulle gå efter??
Kilimanjaro
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2013 12:50:49
Svar/Indlæg:
247/38
Jeg har selv bygget en server til hjemmet som kører VM'er og jeg endte ud med at bygge et maskine indeholdende:

Bundkort: http://www.zotacusa.com/zotac-...
CPU: I3 3220T
RAM: 16GB 1600Mhz DDR3
PSU: Pico PSU 120W
Kabinet: http://www.streacom.com/produc...

Jeg har sat BIOS til først at starte blæseren på CPU når den når 60 grader (hvilket den MEGET sjældent gør) så maskinen er totalt lydløs.

Jeg havde også været omkring en MicroServer N40L inden jeg byggede denne, dog kom jeg frem til at den larmede ALT for meget og var alt for svag.

Så byg selv, byg selv, byg selv 😲


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Kilimanjaro d. 14-05-2013 12:52:46.


manley
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2013 13:36:51
Svar/Indlæg:
139/50
hej

det ser ellers fint ud dit setup:D
minder meget om det jeg ville bygge, vil dog have et kabinet hvor der er plads til min 5 hardiske:D

hvordan køre du backup?
kan man gøre det til fx dropbox? (hvis jeg lejer 100gb)



MVH
manley


Kilimanjaro
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2013 13:49:49
Svar/Indlæg:
247/38
Jeg er ikke kommet så langt i mine backup tanker endnu, meen jeg kunne forstille mig at det blev noget med at lave en kopi af mine VM'er til et sted ude i byen :)


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
14-05-2013 18:33:26
Svar/Indlæg:
2826/100
#2

Har en aftale med forskellige bekendte om at der er lavet en S2S VPN imellem os, og mine data så sendes til en disk hjemme ved dem og omvendt 🙂

Off site backup ftw. Det er ikke mange måneder du skal betale for 100 GB ved dropbox før du har tjent pengene hjem igen ved at smide en 1TB disk hjemme hos en bekendt.


manley
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2013 20:47:30
Svar/Indlæg:
139/50
hej

4# det kunne også være en mulighed:D
hvis man skulle tage beckup af 4-6tb hvor meget ville du tror det ville fylde med det program du bruger?

MVH
manley


Tristan
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2013 20:52:13
Svar/Indlæg:
38/4
Har bygget noget som ligner et system som #1, dog ikke med Pico PSU endnu. Kommer senere. Og heller ikke med det kabinet.
Jeg byggede min i et Fractal Array R2 Mini ITX NAS Case, der har plads til 6 3,5" hdd + en SSD.

http://www.fractal-design.com/...

Er iøvrigt fuldstændig enig med #1, m.h.t. byg selv. Det er da 100 gange sjovere, og bedre, og udfordrende 😲


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Tristan d. 14-05-2013 20:53:47.


manley
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2013 09:06:08
Svar/Indlæg:
139/50
hej

6# hvordan er kølingen i kabinettet? en af de ting jeg er lidt bekymret for er at det bliver så varmt at leve tiden bliver sat ned på diskene ?

er der en der køre med det nye windows home server??
tror det heder windows home server essentials?

hvad for et styresystem/programmer køre i ellers med?

MVH
manley


jca
 
Overclocker
Tilføjet:
17-05-2013 20:22:50
Svar/Indlæg:
26/1
Kilimanjaro

lyder lækkert, hvilken cpu køler har du på.

Det er da ikke normalt at cpu køleren kan sættes til at stoppe helt i bios, syntes ikke jeg har set nogle steder!

For backuup kan jeg anbefale crashplan.
jeg bruger deres unlimited plan til at backe up mine dvd film, vm'er, fotos osv ialt mere end 4 tb. og man kan restore tilbage i tiderlige verisioner for hver fil tilbage i 15 minutters intervaller :)


Kilimanjaro
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-05-2013 07:35:43
Svar/Indlæg:
247/38

Kilimanjaro

lyder lækkert, hvilken cpu køler har du på.

Det er da ikke normalt at cpu køleren kan sættes til at stoppe helt i bios, syntes ikke jeg har set nogle steder!

For backuup kan jeg anbefale crashplan.
jeg bruger deres unlimited plan til at backe up mine dvd film, vm'er, fotos osv ialt mere end 4 tb. og man kan restore tilbage i tiderlige verisioner for hver fil tilbage i 15 minutters intervaller :)

jca skrev d. 17-05-2013 20:22:50


Jeg har bare Intel stock. Den stopper heller ikke helt, men den snurre nærmest ikke rundt, så langsomt køre den. Resultat = Stilhed :)