Du kan have ødelagt noget ved at montere backplate forkert, så det er helt sikkert værd at checke som det første.
Jeg har knust en modstand på et Nforce 780I på den måde, og det virkede faktisk, indtil resten af modstanden faldt helt af og forbindelsen blev 100% brudt.
Ved godt det er et kedeligt svar, men det er det første du bør checke for ikke at spilde tid på noget som måske allerede er helt dødt og ikke kan reddes. (dvs af med backplate og kig hvor den rammer/kan have ramt noget, samt i området deromkring efter evt knuste komponenter)
Det lyder rigtig meget som en kortslutning, har selv prøvet noget lignende med en kortslutning bag på bundkortet. :(
Prøv at tage tage cpu'en af og se om der er nogle ben i soklen som har taget skade evt.
Hvis du har haft noget kortsluttet med strøm på, så er det ikke sikkert du kan se skaden.
Det kan vi jo af gode grunde ikke vide. Hvis alt er samlet korrekt, og der ikke er bukkede ben i soklen, så burde det jo virke. Men har du haft monteret noget forkert, som har kortsluttet noget mens der har været strøm på, og den på dette tidspunkt ikke startede op. Så ja, der er en god risiko for at det er brændt af.
Måske har du bare overspændt skruerne og bundkortet har givet sig lidt, og nogle af benene har mistet kontakten i soklen.
Men igen, vi kan ikke se det, eller vide det.
Ikke det jeg mener. Du forklarer måske ikke helt tydeligt hvad du har gjort.
Vi kan også gå i bagateller, men jeg går stærkt ud fra at alle herinde roder med deres computer uden strøm på og slukket. Man kan med fordel lade strømstikket sidde i, så man har jord på kabinettet, selvfølgelig ikke jord fra haven, men elektrisk jord 🙂
Har maskinen været tændt og virket med backplaten forkert monteret?
Hvis den har det, og den ikke virker efter du har vendt den om, så mangler du måske at tilslutte et stik til bundkortet? Eller der er gået noget galt i soklen, hvis du da har haft CPU'en ude. Det kan være rigtig svært at se om de små ben er en lille smule skæve, men der skal virkelig ikke meget til at de bliver det.
Er du helt sikker på at den backplate som du har vendt om, ikke kortslutter noget bag på bundkortet og at den måske sad rigtigt i første forsøg? :)
Eller en løs skrue eller noget andet laver forbindelse mellem bundkort og kabinet. jeg har selv lavet nummeret med en tabt skrue engang. :)
Tjek evt om det kører hvis du tager bundkortet ud og lægger det på noget ikke-ledende, f.eks et stykke pap, og kobler det mest nødvendige til.
Hvor gammelt er kortet? Man kan altid prøve en RMA sag, så det ikke bare går tabt.
Har du prøvet at clear cmos bare for at se om det kan være en bios opsætning der fejler ?