Nu har jeg haft mulighed for at lege med sådan en fætter, og jeg må sige, at jeg er "ok" imponeret. Det er tydeligt, at det her var intentionen da Microsoft i sin tid, prøvede at starte Tablet-PC bølgen, men failede grumt.
Først og fremmest, så har Microsofts problem "altid" været, at når man propper PC-ting ned, man normalt bruger mus og tastatur til, så funger det ikke, at det står med skriftstørrelse 2, og tættere end folk til en Volbeat-koncert.
Jeg var, oprigtigt optimistisk, da de lancerede Windows MediaCenter, som rent faktisk var et skridt i den rigtige retning, men det er nu omkring 8 år siden.
Metro UI er bestemt et skridt i den rigtige retning. Det fungerer "ok", men når man bruger sine fingre til at navigere med, så skal det bare fungere i første hug og være intuitivt.
Der fejler Pro og RT fælt. Jeg er pissehamrende ligeglad med spec, og alle mulige andre fine ting. Når jeg tager det op, skal det fungere - på samme måde, som min DVD-afspiller bare fungerer.
Der er stadigvæk for mange irritationsmomenter, og småting, der gør, at RT og Pro ikke bliver mit choice. Måske som fornøjelse - men ikke til den pris, og slet ikke til arbejde. Det er alt for uforudsigeligt og upålideligt.
Microsoft: Det' en ommer!