Windows instaleret på to harddiske vil ikke starte

Software d.  17. maj. 2013, skrevet af Tubay
Vist: 2143 gange.

Tubay

Overclocker
Tilføjet:
17-05-2013 21:35:24
Svar/Indlæg:
22/8
God aften HWT. Jeg skulle her til aften formatere mine forældres pc fordi den var blevet rigtig langsom, så jeg tænker at det hurtigste var nok at sætte harddisken over i min pc, og formater den. Men da jeg så sætter den til bage efter skriver "Bootmgr mangler. Tryk på Ctrl + Alt + Delete for at genstarte" det prøver jeg så uden held. Får så den geniale ide at jeg jo bare kan sætte mine forældres harddisk over i min pc igen og så installer Windows 7 på den og smække den over igen. Men af en eller anden grund har jeg nu to Windows 7 at vælge imellem selv om at mine forældres harddisk ikke sidder i min mere. Hvordan får jeg det Windows 7 væk? Det skal også lige siges at hvis jeg bruger et USB tastatur skriver den også "Bootmgr mangler. Tryk på Ctrl + Alt + Delete for at genstarte" på min pc. hvis jeg derimod bruger et "Gammel dages tastatur" kan jeg godt skifte i mellem dem? og komme ind på det "gamle Windows 7" jeg hele tiden har haft på min pc. Håber i forstår lidt af det og kan hjælpe mig.
Tubay

Overclocker
Tilføjet:
17-05-2013 22:12:12
Svar/Indlæg:
22/8
Har fået det til at fungere

http://windows.microsoft.com/d...

MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
17-05-2013 23:47:07
Svar/Indlæg:
5421/53
Haha shit det er en underlig tråd.

Hvorfor tager du harddisken over i din computer for at formatere den?

En Quick format tager vel maks 30 sekunder, og skulle der alligevel en ny Windows på, så kan du jo gøre det i installationen.

Når dine forældres pc siger bootmgr missing, så har du allerede valgt at boote på harddisken.
Du skal vælge at boote på DVD drevet og så installere Windows 7.

Du kan IKKE / MÅ IKKE installere Windows på en PC og så smide harddisken over i den anden PC, med mindre det er ens hardware.

freak_master

Redaktør
Tilføjet:
18-05-2013 00:25:16
Svar/Indlæg:
6368/477
Den har jo nok smidt boot filen fra det windows på dine forældres harddisk over på din, og så har du jo valget mellem 2 windows når du starter, selvom der kun er en.

Når du installerer windows skal du kun have den ene harddisk i som det skal installeres på, ellers kan Andre sjove filer ende på de Andre.

Jeg forstår dog heller ikke hvorfor du har smidt den i din egen computer, det gør ikke harddisken hurtigere af den grund, og det er den der kommer på arbejde ved sådan noget der.