Ny Bruger
Tilføjet: 18-05-2013 12:48:26
Svar/Indlæg:
6/1
Goddag kloge folk fra HwT!
Jeg har besluttet at drage ud på et nyt eventyr - at samle min egen gaming+3d animations computer!
Jeg har brugt timer på den jungle det har vist sig at være, og jeg har meget brug for jeres vurdering, samt hjælp til en god 1TB HDD, PSU og køler. Jeg har tænkt at bruge ~600kr. på PSU, ~500kr på HDD og en 300 på en cpukøler.
Disse skal passe til en computer med følgende:
INTEL i5 3570K 3.4GHZ ASRock z77 Extreme4 XFX HD 5790 Black edition 8GB HYPER-X RAM KINGSTON Samsung SSD 840 Series MZ-7TD250 250 GB
Jeg regner med alt i alt, at bruge ca. 8.300,- alt i alt på computeren. Kender i til en løsning som er bedre til prisen, er jeg meget åben for forslag :) Af hvad jeg kan se, så er delene billigst på hhv. bj-trading.dk og cinemagic.dk. Kender i til en billigere forhandler, vil jeg selvfølgelig meget gerne høre :)
Derudover har jeg det lidt som om jeg har glemt et eller andet...
men mange har det nok som mig, at det er "dumt" at købe noget under 750watt fordi det koster ikke ret meget mere, og strømforsyninger holder længe, så kan man lige så godt købe en som måske er for stor nu, og så bare nyde man ikke skal ud og købe ny serner hen :)
Ny Bruger
Tilføjet: 18-05-2013 13:21:15
Svar/Indlæg:
6/1
#3 Super fedt svar :D Så snupper jeg da bare den 550w. Hvordan ved jeg om den skal udskiftes?
Ser buidet ellers godt ud? Tænker om de forskellige dele passer til hinanden, eller om der skal skiftes noget ud?
Udover det, hvis jeg køber de forskellige dele i #0 og #1, er det så ALT jeg har brug for, eller skal der købes andet ved siden af. (har selvfølgelig skærm, mus og keyboard)
Folk der snakker om, at alt under 650W er forkasteligt, er folk der ikke har noget idé om hvad hardware kræver af effekt.
Den eneste grund til, at min PSU er på 750W er, at der er forberedt et voldsomt overclock af CPU'en. Ellers kunne jeg nøjes med omkring 600W (single-rail).
Ikke for at åbne en dåse eller noget, men til 3d animation er min erfaring at en amd faktisk er bedre, gerne den 8 kerner. Jeg har selv lige samlet et 8320 system der har noget svært ved at følge med mit 3770k system i blender. Sætte dem op ved siden af hinanden, og gav dem Samme job, amd blev færdig først. Og den 8320 røg op på 4.5ghz, hvilket gør den utrolig dejlig i blender.
Husk at den kun sættes op imod 8150. Den nye piledriver (8320, 8350) er hurtigere. Generelt kan det link ikke rigtig bruges til noget der, da den CPU der skal sammenlignes med slet ikke er der.