Gentagende problemer med Post Danmark

Diverse d.  19. maj. 2013, skrevet af kvist1992
Vist: 10105 gange.

kvist1992

Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2013 18:53:14
Svar/Indlæg:
3565/372
Hej,

Jeg har nu, det sidste års tid, oplevet rigtig mange problemer, med Post Danmark.

Problemerne:
De smider mine pakker ude foran opgangsdøren. Det kostede en iPhone 4 livet. (den blev kørt over af en bil) Den nægtede de at erstatte, da afsender havde sendt som brev. Trods det, at postbudet smed den foran døren, ude på en p-plads.

Derudover så ender hver 2. af de pakker jeg modtager, sendt som uden omdeling, nede på deres omdelingscentral, uden nogensinde at nå posthuset. Det betyder bøvl så det vil noget. Det samme sker med rekomanderede breve.

De er også rigtig gode til ikke at anmelde mine pakker. Ifølge kundeservice har de forsøgt at omdele den, men de har ingen seddel smidt. Andre gange smider de bare sedlen uden at ringe på, selvom jeg er hjemme.

Og som det sidste, så har de det med at smadre pakker eller smide pakker væk. Senest med en One X, der blev sendt i org. indpakning. Ifølge postdamen på posthuset, var indpakningen rigelig tilstrækkeligt. Den er nu nået frem til modtager, hvor den bl.a. har fået en flænge, skærmen er faldet ud i venstre hjørne, og højttaleren har åbenbart også sat sig løs. Det er også lykkedes dem at smide flere pakker væk, som jeg skulle have modtaget. Bl.a. et grafikkort og en CPU.

Løsninger?
Hvad er jeres erfaringer, og hvordan får I løst de problemer i har med PestDK? Kundeservice er fælt arrogante, og det eneste sted jeg kan få ordenlig service, er på posthuset og omdelingscentralen, men de kan desværre ikke varetage de samme opgaver som kundeservice, hvorfor jeg sjældent kan få den rette hjælp.

Ved sgu snart ikke hvad jeg skal stille op 😢

Håber nogle af jer har lidt gode råd, til hvordan PestDK skal "håndteres".

//Kvist

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af kvist1992 d. 19-05-2013 18:54:38.
tom81

Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2013 19:03:51
Svar/Indlæg:
20170/383

Altså, ærligt talt. At det koster dig en iphone4, pga sendt som brev, er jo ikke postdk's skyld. Det fremgår jo ret tydeligt at der sendes uden forsikring. Så det er jo den aftale der er mellem dig og sælger stinker i dette tilfælde.

Hvad de andre tilfælde angår, er der jo ikke andet end at dokumentere det hele med billeder, forløb osv. Og så tage den med Postdk.

The

Chefredaktør
Tilføjet:
19-05-2013 19:05:18
Svar/Indlæg:
4741/1690

På et tidspunkt, hvor der var mange afløser som kørte på ruten hvor jeg bor - mistede jeg også en del pakker, eller de blev ikke afleveret selv om jeg var hjemme - og ingen seddel i postkassen.

Men i de perioder hvor det er den faste pakkepost oplever jeg ikke de problemer.

Jeg har ikke haft problemer med post danmarks kundeservice - ud over den lange sagsbehandlingstid.

kvist1992

Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2013 19:10:21
Svar/Indlæg:
3565/372
#1 ->
Det er jo stadig ikke OK, at omdeleren smider bubblekuverten med telefon i, ude på gaden. ☹

#2 ->
Nu oplever jeg også rigtig mange forskellige postbude. Det er aldrig den samme der ringer på.. 😐

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2013 19:16:18
Svar/Indlæg:
20170/383

Det er det selvfølgelig ikke.
Men hvis du har så dårlig erfaring med Postdk, så skulle du jo have fået sendt skidtet som pakke.

Frankness

Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2013 19:16:33
Svar/Indlæg:
214/13
Andre gange smider de bare sedlen uden at ringe på, selvom jeg er hjemme.

Har jeg oplevet en del gange. Det ene sted jeg boede i Svendborg. Selv nogle gange valgte jeg at have hoved døren åben når vejret var til. men postmanden smed stadig bare en seddel i postkassen

Og mistede pakker der bare er forsvundet. Det er også prøvet nogle gange

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
19-05-2013 19:23:32
Svar/Indlæg:
2826/100

Er gået væk fra Post.dk, har haft en periode hvor de simpelthen har lavet lidt for meget l**t til at jeg vil bruge dem.

Senest var da jeg modtog en NAS her fra HWT til test samt et par bøger fra Amazon. Det var i vintermånederne, der lå sne og så smider spaden pakkerne ude foran min dør... vil lige påpege at jeg bor i centrum af byen så der går ret mange folk forbi.

Da jeg så åbner min postkasse har de smidt en seddel med "flexlevering" og at den var "afleveret på det aftalte sted" hvor der stod med kuglepen "foran døren".

Efter den oplevelse får jeg det leveret til en GLS pakkeshop de steder hvor der er mulighed for det. Post Danmark kan jeg ikke bruge til noget.

Så mit foreslag er at skifte til at bruge en af de andre pakke transportører og så betale de ekstra kroner som det koster.

EDIT: Vil lige påpege at jeg ikke er tilmeldt flexlevering eller andet i den stil, det eneste jeg er tilmeldt (eller frameldt) ved pest.dk er Reklamer og ugeblade nej tak

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af martinta d. 19-05-2013 19:24:48.

kvist1992

Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2013 19:24:38
Svar/Indlæg:
3565/372
#4 ->
Enig!

#5 ->
Rart at jeg ikke er den eneste!

Bonghætte

Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2013 19:29:01
Svar/Indlæg:
1271/38
Jeg har aldrig oplevet de helt store problemer med PostDK.

Det eneste jeg husker er en CD, sendt som maxibrev, som fik en flænge i etuiet. Jeg har sendt bundkort, grafikkort, lydkort, ja sågar kabinetter med posten, og der har aldrig været noget. Når jeg har handlet brugt har jeg også modtaget det hele med posten, og der er heller ikke noget.

Jeg tror problemerne opstår på de lokale stationer hovedsageligt. Bevares, maxibreve bliver ikke behandlet pænt (har selv stået i Østjyllands afdeling og sorteret), men så sender man som pakke hvis det er skrøbeligt. Den 'pæne' pakkebehandling med sugekopper o.lign. stopper nemlig så snart pakkerne kommer ud af pakkecentret, ud til de lokale posthuse.

freak_master

Redaktør
Tilføjet:
19-05-2013 19:32:21
Svar/Indlæg:
6368/477
Jeg har nu ikke haft nogle problemer. Nu går min mor også med posten nogle gange hvor jeg bor, og hvis ikke hende så er det som oftest en min mor kender godt. De afleverer bare skidtet ude i skuret hvis jeg ikke er hjemme. Nogle gange hvis jeg er hjemme åbner de lige døren og sætter det inden for. Gerne hvis musikken er høj og jeg ikke høre dem ringe på og døren er åben. Nogle gange går de også hele vejen rundt over i haven og ind ad bagvejen fordi den ikke er lukket af endnu og sætter pakken i mellemgangen.

Så løsningen må være at kende dit postbud 🤡

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
19-05-2013 19:36:43
Svar/Indlæg:
2826/100

Den løsning kan anbefales ja, dengang jeg var barn (lød jeg lige lidt gammel der??) og stadig boede hjemme passede det også med at vi havde haft samme post og pakkebud over flere år.

Så når der skulle leveres en pakke kørte de hjem til adressen først, var der ingen hjemme tog de pakken med videre og afleverede den direkte hos min mor på hendes arbejde.

mfcods

Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2013 21:13:39
Svar/Indlæg:
4222/223
Kan huske for en del år siden, en bruger her inde, der havde bestilt et kabinet med kompressor.

Da han fik den var der 2 pakker, og det var synligt at de havde brugt vold for at skille de 2 ting ad.
Deres forklaring var at den var for tung pga et eller andet pladder(nok omkring 10 år siden nu)

Biostud

Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2013 21:19:17
Svar/Indlæg:
2897/83
Hvad jeg ikke fatter med postdanmark er at man ikke kan sige at man kun vil hente sine pakker på posthuset og de ikke skal bringes ud. Det burde gøre det nemmere både for dem og for mig.

Timozzdk

Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2013 21:33:24
Svar/Indlæg:
1636/115
#12 Det kan man altså sagtens... 😀

Bonghætte

Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2013 22:58:45
Svar/Indlæg:
1271/38
#12 - Det kan man sagtens, og det er endda billigere.
Du skal blot kende adressen på det posthus/distributionscenter du vil have pakken skal ende i, så bliver der sendt et brev til modtager om at han kan hente pakken når den lander, på dén adresse..

EasterKanin

Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2013 23:55:52
Svar/Indlæg:
4337/121
Brug GLS det er billigere og kvaliteten er lidt højere 😉 Jeg undgår for alt i verden PostDK :yes:

kvist1992

Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2013 23:56:07
Svar/Indlæg:
3565/372
Seneste nyt. De er nu igang med fortolde en pakke sendt fra London i England. Suk :no: 😢 ☹ 😕 😩 😐 😴

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af kvist1992 d. 19-05-2013 23:56:17.

Swayde

Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2013 00:12:17
Svar/Indlæg:
2246/14
Jeg har også haft masser af pjat med dem, de er håbløse. Sidst jeg klagede fik jeg frimærker for 80 kr -_-'
Jeg ville nu helst have de gjorde deres arbejde istedet...

Villads

Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2013 03:04:43
Svar/Indlæg:
1495/69
Indtil det sidste halve års tid har jeg været noget nær 100% tilfreds med post.dk her i Kertemix, nu har jeg det samme problem som mange andre.
De afleverer ikke pakkerne selv om jeg sidder hjemme i stuen og venter, kun få meter fra hoveddøren.
Deres eneste job er at aflevere en pakke og det kan de ikke finde ud af. 0 stjerner. Hvor svært kan det være?
Jeg synes at alle i med dårlige erfaringer skal skrive om det på trustpilot. http://www.trustpilot.dk/revie...
De er ved at være så langt nede i rating at de skal til at gøre noget konkret. Giv dem en skalle. 🙂

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
20-05-2013 04:48:21
Svar/Indlæg:
5039/109
Må jeg som den eneste komme med noget der er både et kompliment og ros?

Postbuddet hos mine forældre er klædt her i sommeren i intet mindre end shorts. Ja, du læste rigtigt, shorts, det er det eneste manden er klædt i. Shorts og nogle gange en meget åben vest.

Han er mega lækker. Skal uploade et billede når det er muligt. Han lader ingen pakker til sig selv og har altid styr på tingene.

Gob

Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2013 08:56:20
Svar/Indlæg:
557/100
Jeg bruger DøgnPost, hver gang jeg får en pakke, får jeg en mail eller en sms. 🙂

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2013 09:05:47
Svar/Indlæg:
7765/230

Må jeg som den eneste komme med noget der er både et kompliment og ros?

Postbuddet hos mine forældre er klædt her i sommeren i intet mindre end shorts. Ja, du læste rigtigt, shorts, det er det eneste manden er klædt i. Shorts og nogle gange en meget åben vest.

Han er mega lækker. Skal uploade et billede når det er muligt. Han lader ingen pakker til sig selv og har altid styr på tingene.

MazdaMadsen skrev d. 20-05-2013 04:48:21

Hva fanden.... Er du postbud og så endda på samme vej som dine forældre bor 😲 🤣 🤣

Guffi-Vp

Superbruger
Tilføjet:
20-05-2013 09:41:02
Svar/Indlæg:
140/18
Tror der er meget forskel på dem der bringer ud og om man bord i en lille eller stor by

jeg har aldrig rigtig haft problemer med dem og har da modtaget en del posten har altid været flink til og komme ind med det eller stille det ind i kældrene eller garagen som jeg har en aftale med ham om så ingen problemer her

KennethThomsen

Nørd
Tilføjet:
20-05-2013 11:51:25
Svar/Indlæg:
77/7
Man må da også sige at du har været ualmindeligt uheldig med PostDK.

Min erfaring med at sende ting med PostDK er helt fin. Har ikke selv oplevet problemer. Har dog oplevet en gang at jeg havde bestilt en pakke fra Pixmania, og pludselig kunne jeg se på Track n Trace at pakken var udleveret til "Alternativt Erhverv" underskrevet med et A...

Pakken nåede aldrig frem, og det tog dem 20 dage at finde ud af noget, før jeg fik mine penge retur fra Pixmania.

Når jeg køber ting idag på nettet, så finder jeg altid et sted som sender med GLS. Også hvis det måske koster mig 100 DKK mere, fordi at det måske så ikke lige er det billigste sted på nettet.

Derudover synes jeg det er belastende at man ikke kan vælge posthus hos Post DK. Jeg har åbenbart posthus et eller andet mærkeligt sted, fordi at det ligger i mit postnummer. Dog ligger der et posthus endnu tættere på og hvor jeg kan tage hen med offentlig transport, men da det ligger i et andet postnummer, så er det ikke det jeg er tildelt. DÉT hader jeg!

slate_dk

Superbruger
Tilføjet:
20-05-2013 11:55:24
Svar/Indlæg:
651/11
Personligt har jeg ikke haft det store knas med P&T; men i år har der været lidt sjov i gaden på pakkefronten.

- Havde modtaget tracking nummer på en forsendelse og kunne se at den var i Taulov; ok fint gik i seng, på arbejde og hjem igen... ingen pakke.. ind og tjekke tracking... den havde været en tur i Malmø og var nu tilbage i Taulov... fik den dagen efter.

- var blevet lidt hot på en Swiftech H220, så nyt kabinet skulle der til. Bestilte en Fractal R4 + en Asus AC66 som skulle leveres med budfirma. De ringede og vi aftalte levering (Onsdag før påske). Jeg så ingen pakker. Ringede Tirsdag efter påske og fik at vide at chaufføren havde sat pakkerne ved min hoveddør. Så fremt det var min hoveddør så kan pakkerne se fra gaden og der er pænt trafikeret.
Nå men budfirmaets forsikring dækkede overfor butikken og 1½ uge senere modtog jeg min bestilling.

kerovan

Superbruger
Tilføjet:
20-05-2013 12:07:56
Svar/Indlæg:
146/18
#15 +1
Gør selv det samme såfremt det er muligt.

Men en ting jeg har oplevet og som jeg ikke kan finde fornuften i. Jeg har nogle gange oplevet det samme som jer, nemlig at der ligger en seddel i postkassen om at en pakke har været forsøgt afleveret selvom jeg sidder inde i stuen og er hjemme, så er der ikke blevet ringet på. De vælger åbenbart nogle gange at helt lade være med at aflevere pakken men bare smide en seddel i postkassen. Hvorfor ved jeg ikke.. Om de skal have en pakke under armen eller en seddel er vel hip som hap. Forstår det ikke

slate_dk

Superbruger
Tilføjet:
20-05-2013 12:12:29
Svar/Indlæg:
651/11
Har en kollega som sidste år tilbragte en del tid på det lokale posthus.
Han bestilte en Asus bærbar hos Dustin. Den havde kun 2*2 GB RAM; han ville så eftermontere 4*4 GB i de 4 sokler.

Første levering; der var kun 2 sokler -> retur
Anden levering; der var kun 2 sokler -> retur
Tredje levering; vides ikke om der var 4 sokler for skærmen lyste grønt -> retur

Nu syntes Dustin/Asus at det var gået lidt over gevind så de opgraderede ham til en dyrere model som kompensation. Fint nok.

Fjerde levering. Han kommer hjem fra arbejde og der ligger en seddel fra pakkeposten. Men på posthuset er der ingen pakke.

Femte levering. Success efter 1½ måned og 8 ture til posthuset. Jeg formoder at han har solgt de 4*4 GB han havde købt andet steds.

Villads

Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2013 14:49:18
Svar/Indlæg:
1495/69
#25 Det er lige præcis dette, der er et stigende antal tilfælde af overalt i landet.
Giv dem et gok på trustpilot.
Jeg tror det er vores bedste mulighed for at vise vores utilfredshed, for her læser de med.
http://www.trustpilot.dk/revie...

Micks

Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2013 15:08:17
Svar/Indlæg:
1145/40
#6 Du skulle vel ikke for nogle år tilbage have brugt DPD som fragtmand og hos dem skrevet at de gerne måtte sætte pakken hvis du ikke var hjemme ?

Det gjorde jeg den ene gang jeg brugte dem og da Post Dk så opkøbte DPD, så synes de at det var totalt iorden at videreføre de aftaler som kunderne havde lavet med DPD UDEN at spørge os.

Dvs. at alle de kunder der på et tidspunkt havde givet lov til "flexlevering" ved DPD helt automatisk blev det hos Post Dk - ikke iorden i min bog :no:

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
20-05-2013 16:51:19
Svar/Indlæg:
2826/100

Har aldrig brugt DPD, that being said har jeg aldrig tilladt nogen pakke selskaber at smide pakken ude foran min dør 🙂

Men ellers et godt bud.

EDIT: tænkte jeg lige ville tjekke for en ordens skyld.. så gik ind på eposthuset og prøvede at klikke på flex levering..

Her er beskeden fra post danmarks hjemmeside 😉

"Modtagerflex - Vælg leveringssted her
Din adresse kan ikke tilmeldes Modtagerflex.

Modtagerflex er et tilbud til række og parcelhuse samt landejendomme. Derfor kan vi ikke tilmelde den til Modtagerflex. "

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af martinta d. 20-05-2013 16:54:01.

Villads

Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2013 17:03:26
Svar/Indlæg:
1495/69
Suk - der gået fuldstændig kuk i det gode gode gamle postvæsen. 😢
Det var virkelig toppen af poppen i det meste af mit liv.
I hvert fald på de adresser jeg har boet på.

Micks

Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2013 18:14:37
Svar/Indlæg:
1145/40
Post DK er blevet nogle pampere... prisen sættes op hvert år og servicen og arbejdsgangen bliver ringere :no:

Villads

Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2013 18:25:17
Svar/Indlæg:
1495/69
Nej pampere er vist noget andet. 😉

Micks

Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2013 20:05:15
Svar/Indlæg:
1145/40
#32 :

pamper substantiv, fælleskøn

Oprindelse fra svensk pamp 'storagtig person', af nedertysk pampen 'stolpre af sted', jævnfør tysk sich pampen 'proppe sig', jævnfør pimpe

Betydninger:

person der har en lederpost i en fagforening, et parti eller en anden organisation, og som beskyldes for at misbruge sin magt til at fremme egne interesser

SPROGBRUG : nedsættende

Passer da vist meget godt 🤣

Villads

Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2013 20:35:47
Svar/Indlæg:
1495/69
Ja, anden organisation, så går det nok alligevel.
Slog det også selv op men kunne ikke rigtig bestemme mig. 😀

Micks

Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2013 20:37:51
Svar/Indlæg:
1145/40
He he men hvorom alting er, så tillader de sig for meget :-\

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2013 20:39:50
Svar/Indlæg:
20170/383

Ja altså, jeg har aldrig haft nogle af ovenstående problemer med Postdk.

Men det er da bestemt træls for dem der har disse problemer. Og der er jo noget om snakken. Det kan man jo se på trustpilot.dk

Men om de ligefrem misbruger deres magt, til at fremme egne interesser. Det ved jeg sgu ikke lige... :D

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
20-05-2013 21:03:15
Svar/Indlæg:
2826/100

Kommer vel an på om PostDK selv beholder de pakker der evt. forsvinder 😛 Så fremmer de vel egne interesser 🤡 😛

Micks

Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2013 22:08:04
Svar/Indlæg:
1145/40
Ved at bruge des monopol til at hæve gebyrerne samt yde en dårlig service fordi de kan, ervel at udnytte deres position?

EasterKanin

Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2013 23:05:28
Svar/Indlæg:
4337/121
http://www.postnord.com/da/ <<-- Ejet af den Danske og Svenske stat

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2013 23:36:48
Svar/Indlæg:
1334/15
Husk på at den seddel i finder i jeres postkasse ofte er leveret af jeres brevbærer, efter at brevet/pakken er forsøgt afleveret dagen før. Det glemmer mange!.

Uden at ville forsvare postdanmarks fejl, vil jeg dog nævne, at jeg har større problemer med flere af deres konkurrenter.

GLS har f.eks. endnu aldrig afleveret en pakke til mig (ud af over 100) selv om jeg har siddet og ventet på dem. Alle distributionsfirmaerne svigter kunderne på denne måde. nogle steder mere end andre. Det er konkurrencens skyld, at der spares alle steder, der er mulighed for det 😢

Og med hensyn til, om man skal sende en vare som brev eller pakke, skal man se på værdien frem for størrelsen når man vælger. Man sender naturligvis ikke en vare til 1000 vis af kr. som uforsikret brev, blot for at spare 30-40 kr. Så er man sku selv ude om det hvis den går til :yes:

Mvh. - Kim -

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af korsk d. 20-05-2013 23:39:40.

Swayde

Elitebruger
Tilføjet:
21-05-2013 00:41:55
Svar/Indlæg:
2246/14
#40 bullshit... "åh nej, hvor er det synd for os, vi skal konkurrere på lige fod med andre. Vi har jo kun et kæmpe forspring i alle de posthuse der er. buhuuuu".

Jeg har aldrig hørt om at sedlen kommer dagen efter, hvad skulle man spare ved dét?

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
21-05-2013 01:10:17
Svar/Indlæg:
2826/100

Brevet kommer dagen efter såfremt at du bestiller uden omdeling, ellers bliver den smidt i postkassen hvis du ikke er hjemme når pakkenposten.

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
21-05-2013 01:35:46
Svar/Indlæg:
1334/15

Nu ved jeg det ikke, men hvis det er en vare du har købt på Ebay UK eller Amazone UK, sker det ofte, at varen bliver afsendt fra enten USA eller fra Østen (Hong Kong Kina etc.) Det er der mange der overser!. Varen skal naturligvis ikke fortoldes hvis den er sendt fra U.K.

Tag dig nu sammen mand. Det er ikke mig der brokker mig over de problemer konkurrencen giver! Hvis de kan nøjes med, at sende en seddel til dig, så du selv skal hente pakken, tjenes der en hel del tid ind. Det er tid der giver de største omkostninger, og det gælder for alle firmaerne. Desværre er det en ond cirkel der kun er til skade for kunderne. Hvis post danmark betjente kunderne som vi godt kunne ønske os, røg de sku ud af business på nul komma dut!. Og de øvrige firmaer ville stadigvæk føre samme betjeningspolitik.

Om det er et kæmpe forspring at have en masse posthuse, er også noget sludder. Det er da langt lettere for de andre firmaer, bare at kunne smide de resterende pakker efter omdelingen ind hos en kiosk en brugs eller en BlockBuster osv. Så får DU også meget kortere til afhentning af din pakke.

Post danmark sorterer heller ikke pakker på posthuse, men på nogle få omdelingscentre. Jo mere egendom man bruger til en given mængde breve/pakker vil forøvrigt være en økonomisk ulempe og ikke et plus!

Dette er jo en hadetråd om post danmark, og deres konkurrenter hygger sig da sikkert over den. så derfor er det op til både dig og vi andre at være fair, og også tage de øvrige transportører under luppen - hvis du ikke kan se det, har du meget at lære endnu :yes:

Hej - det kan jeg kun gi` dig ret i, og det er jo også sådan det skal være 😀

Anmeldelsen kommer også dagen efter, hvis du bestiller en pakke med omdeling, og du ikke er hjemme, eller pakkeposten ikke kan komme ind (etageegendomme). Brevbæreren der kommer med brevene har jo nøgle til opgangen (brevanlægget)

Pakkeposten har naturligvis anden adgang til brevkassen ude i parcellerne end her i byen hvor jeg bor, så der kan han (hvis han vi) aflevere en anmeldelse.

Nå men senere i dag forventer jeg mindst 10 pakker fra 3 forskellige leverandører, fra henholdsvis danmark, england, kina og Tyskland. Så må jeg jo se, hvem der skal ha` ris, og hvem der skal ha` ros.

Sov godt

Mvh. - Kim - 😴

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af korsk d. 21-05-2013 01:47:42.

Villads

Elitebruger
Tilføjet:
21-05-2013 05:52:52
Svar/Indlæg:
1495/69
Anmeldelsen kommer også dagen efter, hvis du bestiller en pakke med omdeling, og du ikke er hjemme, eller pakkeposten ikke kan komme ind (etageegendomme).

Her i Kertemix kommer sedlen samme dag som pakken skulle komme. De gider enten ikke at ringe på og gå de 7 trin op, eller de har slet ikke pakken med, som vi hører at det sker.

Det er ikke godt nok.
De har 1 betalt opgave, for mig, at aflevere en pakke.
Det klarer de ikke. Så er jeg helt ligeglad med hvem og hvad de skal konkurrerer imod. Det er ikke godt nok.

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
25-05-2013 20:00:56
Svar/Indlæg:
1334/15
#Villads 🙂

Ja der er vist ingen tvivl om, at servicen er blevet til et lykkehjul efterhånden. Kommer den eller kommer den ikke. Såååååå kommer den - næ det var en anden leverandør til naboen......

En af grundene er, at privat omdeling af pakker er blevet en "øv service" for ALLE omdelingsfirmaerne. De konkurrerer, slås om firma uddeling, da der er langt flere kroner på kortere tid ved at smide 2-3 bure med pakker af ved en enkelt modtager (firma) end ved at levere 1-2 pakker hos private spredt ud over hele byen, med efterfølgende slutaflevering af ikke leverede pakker ved et afhentningspostkontor, og skrivning af en masse anmeldelsesblanketter. Også selv om vi private betaler langt mere pr. pakke end firmaerne gør.

Jeg har forøvrigt været chef med mange "kasketter" på (ikke længere) i 22 år indenfor danmarks største distributionsfirma, og ser med afsky på, hvorledes konkurrencen/overlevelsen ødelægger rigtig mange ting. Både for (alle) firmaerne selv, deres medarbejdere (stress, miljø, lønforhold etc.), kunderne og servicen (leveringsdygtighed, bevidst dårlig kundeorientering etc.)

Det blev forøvrigt nævnt højere oppe i tråden, at et afhentnings postkontor lå nærmere det man var blevet tildelt, dog under et andet postnummer!.

Hvis alle de der lå i et postnummers randområder blev tildelt et andet afhentningskontor, ville det blive det rene ragnarok for post danmark, da pakkerne altså ikke kan flyve ud til alle disse kontorer på tværs af grænserne af sig selv. Det ville blive "dobbelt" så dyrt at sende en pakke.

Derfor vil nogle nyde godt af sit tildelte kontor, og andre må køre lidt længere efter sin pakke.

Vi læser altid i nyhederne, at der skal mere konkurrence til for at holde priserne nede! Ja priserne kommer nok ned, men de nævner jo ikke samtidig, at der er store ulemper forbundet hermed.

Konkurrence indebærer nemlig også følgende:

Serviceforringelse: Bare tænk teleselskabers kundeservice/ventetider/løgne etc..

Dårlige arbejdsvilkår: Lav løn, stress, dårlige arbejdstider, lav status, mobning etc..

Dårligere/manipulerede varer: Der bliver brugt billigere komponenter, manglende kontroltests der bliver lagt ud til kunderne med alle de efterfølgende reklamationer/ombytninger/fragtomkostninger/arbejdstid til følge(PC KOMPONENTER). varerne bliver f.eks. også mindre (fødevarer)

Så summa sumarum bliver desværre: At vi betaler for en dårlig vare, der kunne være langt bedre, hvis prisen var lidt højere!. Så vi er enige - Vi får ikke hvad vi er blevet lovet.

Det får vi heller ikke nogensinde med den lovgivning og de markedskræfter vi har i danmark. Hvis vi betalte mere ville endnu flere firmaer få fodfæste, og den øgede konkurrence samt de større krav fra investorerne vlle give det samme resultat som nu.

Derfor kan kun et politisk indgreb med div. regulerende love forhindre, at vi forbrugere får 2 rangs varer til en alt for høj pris!

Ups - den blev lidt lang 😀

Mvh. - Kim -

skybear

Elitebruger
Tilføjet:
25-05-2013 20:09:36
Svar/Indlæg:
593/56
Kan egentlig ikke klage over posten

Men bruger altid GLS hvis det er noget af værdi medmindre modtageren vil have det sendt som brev fordi han er for nærig til andet.

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
25-05-2013 20:26:09
Svar/Indlæg:
1334/15
"46 🙂

Ja efterhånden som vi får "smæk over fingrene" finder vi jo frem til vores favoritter. Som købere har man så desværre ikke altid selv mulighed for, at vælge leverandør, og så snurrer "lykkehjulet" igen.

Og "nærighed" skal jo altid opvejes overfor risiko! Lav varepris - lavere fragtpris - større risiko! :yes:

Mvh. - Kim -

EasterKanin

Elitebruger
Tilføjet:
25-05-2013 21:24:21
Svar/Indlæg:
4337/121
#47 Jeg vælger de shops fra der kun bruger PostDK men af politiske grunde køber jeg langt det meste uden for landet og så er det ikke noget problem med mindre det bliver overleveret til PostDK under vejs 😩

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
25-05-2013 21:51:54
Svar/Indlæg:
1334/15

Hmmm.. for at nogen kan vurdere dit indlæg, er du nødt til, at forklare, hvad du mener med politiske grunde. Ellers kan det ikke bruges til andet end had mod post danmark.

En meget stor del af nethandlende danskere handler overvejende udenfor danmark...

Når jeg køber ind i f.eks. tyskland sender de altid med DHL, og her svigter det ALTID!. Når jeg så køber ind i U.K. får jeg som oftest varerne leveret med post danmark uden problemer og langt hurtigere!.

Derfor har dit indlæg ingen særlig relevans til trådens forhold til Post danmark :no:

Mvh. - Kim -

EasterKanin

Elitebruger
Tilføjet:
25-05-2013 22:35:22
Svar/Indlæg:
4337/121
#49 Det er ellers lige til højrebenet 😉

Villads

Elitebruger
Tilføjet:
25-05-2013 22:52:39
Svar/Indlæg:
1495/69
Jeg er venstrebenet og forstår heller ikke hvilke politiske årsager man kan have til ikke at handle i DK.

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
26-05-2013 00:04:56
Svar/Indlæg:
1334/15

Hmmm...

Lige til højrebenet betyder altså, at det er nemt at forstå!

Jeg ønsker virkelig at kunne forstå dig, men trods mine mange erfaringer og viden, kan jeg altså desværre ikke forstå dig! Måske du kunne formulere dig på en anden måde?

Det er helt i orden at tage politik med i en debat, da politik jo styrer alt i vores liv/hverdag...

Om vi er venstre eller højre benedede er ligemeget, bare vi har samme mål :yes:

Mvh. - Kim -

mfcods

Elitebruger
Tilføjet:
26-05-2013 11:48:45
Svar/Indlæg:
4222/223
Det er ikke til megen hjælp det her. Men jeg så en video for nogen tid siden(kan ikke finde den desværre), hvor 2 GLS biler holdt med røven mod hinanden, og gutten fra den ene bil tog bare og kastede dem ud af bilen, og den anden gik langsomt hen og samlede dem op.

Så bliver man sgu lidt harm, når man ser sådan noget

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
26-05-2013 18:35:30
Svar/Indlæg:
1334/15

Ja det er helt sikkert en af de ting der gør, at man er nervøs for at sende en pakke afsted.

Det er dog ingenting i forhold til, hvad jeg har set. Bure der bliver fyldt med almindelige pakker blandet med store bløde, små og tunge, samt gud hjælpe mig forsigtig pakker. Når de så skal sorteres ud, bliver burene grebet af en "vendingsmaskine" der bare vender buret på hovedet ud på et bånd, der så fører pakkerne videre til scanning/sortering. Op til 1/4 af pakkerne blev knust/ødelagt af de små tunge pakker, og de "forsigtige" pakker, der ellers var pænt lagt i toppen - tjaaa hvad tror i?.

Dette var så for nogle år siden, men foregik i lang tid. Jeg tror nu nok (håber), at firmaet efterfølgende har fået styr på denne "dødsmaskine". Jeg tænker, at dette "nåleøje" har været genstand for over 90% af firmaets erstatningssager, så ufatteligt, at det ikke blev ændret for længst. Selv med flere personer ansat, ville det have været en overskudsforretning i forhold til de omkostninger der var forbundet med dette system!.

Desværre er det ofte sådan, at hvis man nævner sådanne problemstillinger, vil man samtidig udpege de tumper, der har lavet det. Det vil så straks koste dig dit job, med en eller anden tåbelig begrundelse. Udvikling tager desværre laaaaang tid, og det er altid de menneskelige dårligdomme, der er årsagen :yes: .

Mvh. - Kim -