#Villads 🙂
Ja der er vist ingen tvivl om, at servicen er blevet til et lykkehjul efterhånden. Kommer den eller kommer den ikke. Såååååå kommer den - næ det var en anden leverandør til naboen......
En af grundene er, at privat omdeling af pakker er blevet en "øv service" for ALLE omdelingsfirmaerne. De konkurrerer, slås om firma uddeling, da der er langt flere kroner på kortere tid ved at smide 2-3 bure med pakker af ved en enkelt modtager (firma) end ved at levere 1-2 pakker hos private spredt ud over hele byen, med efterfølgende slutaflevering af ikke leverede pakker ved et afhentningspostkontor, og skrivning af en masse anmeldelsesblanketter. Også selv om vi private betaler langt mere pr. pakke end firmaerne gør.
Jeg har forøvrigt været chef med mange "kasketter" på (ikke længere) i 22 år indenfor danmarks største distributionsfirma, og ser med afsky på, hvorledes konkurrencen/overlevelsen ødelægger rigtig mange ting. Både for (alle) firmaerne selv, deres medarbejdere (stress, miljø, lønforhold etc.), kunderne og servicen (leveringsdygtighed, bevidst dårlig kundeorientering etc.)
Det blev forøvrigt nævnt højere oppe i tråden, at et afhentnings postkontor lå nærmere det man var blevet tildelt, dog under et andet postnummer!.
Hvis alle de der lå i et postnummers randområder blev tildelt et andet afhentningskontor, ville det blive det rene ragnarok for post danmark, da pakkerne altså ikke kan flyve ud til alle disse kontorer på tværs af grænserne af sig selv. Det ville blive "dobbelt" så dyrt at sende en pakke.
Derfor vil nogle nyde godt af sit tildelte kontor, og andre må køre lidt længere efter sin pakke.
Vi læser altid i nyhederne, at der skal mere konkurrence til for at holde priserne nede! Ja priserne kommer nok ned, men de nævner jo ikke samtidig, at der er store ulemper forbundet hermed.
Konkurrence indebærer nemlig også følgende:
Serviceforringelse: Bare tænk teleselskabers kundeservice/ventetider/løgne etc..
Dårlige arbejdsvilkår: Lav løn, stress, dårlige arbejdstider, lav status, mobning etc..
Dårligere/manipulerede varer: Der bliver brugt billigere komponenter, manglende kontroltests der bliver lagt ud til kunderne med alle de efterfølgende reklamationer/ombytninger/fragtomkostninger/arbejdstid til følge(PC KOMPONENTER). varerne bliver f.eks. også mindre (fødevarer)
Så summa sumarum bliver desværre: At vi betaler for en dårlig vare, der kunne være langt bedre, hvis prisen var lidt højere!. Så vi er enige - Vi får ikke hvad vi er blevet lovet.
Det får vi heller ikke nogensinde med den lovgivning og de markedskræfter vi har i danmark. Hvis vi betalte mere ville endnu flere firmaer få fodfæste, og den øgede konkurrence samt de større krav fra investorerne vlle give det samme resultat som nu.
Derfor kan kun et politisk indgreb med div. regulerende love forhindre, at vi forbrugere får 2 rangs varer til en alt for høj pris!
Ups - den blev lidt lang 😀
Mvh. - Kim -