-> #51
Savner også dig ❤
-> #52
Der er mange lækre Windows-maskiner derude. Men det koster, sjovt nok, ofte det samme som en MacBook 😛
"Desværre" vælger mange at købe Apple, fordi det er et statement, dem kender vi nok alle et par stykker af.
For mit vedkommende, og det synes jeg at have redegjort for, op til flere gange, så handler det op, at det er blevet et værktøj for mig.
Det er rigtigt. At der er mange ting, man ikke kan få til Mac OS X, især hvis forudsætningen er, at det skal være ligesom modsvaret til Windows. Det eneste jeg kan komme i tanke om, som jeg selv har brugt, der reelt er i nærheden, er nok Microsoft Office, Geogebra, Adobes CS-pakke og et par andre småting (eks. VLC).
Men, stort set alt andet har et alternativ. Der rent faktisk fungerer. Desværre, så er der en del plugins (til Office), som ikke har altid har et modstykke i Mac OS X. Det bebrejder jeg nu ikke folk, da platformen ikke er så vildt stor.
Som nævnt, så er jeg glad for min MacBook, men jeg synes ikke, at jeg presser det ned over hovedet på andre. Når folk spørger mig, fordi jeg er så åbenlyst glad for mine Apple-produkter, om de skal købe en MacBook, om de skal købe en iPad eller købe en iPhone, så tror jeg, at jeg overrasker dem i min meget analytiske tilgang til deres motiver.
Oftest, så vil de bare have den, fordi den er "smart", "ser lækker ud" eller fordi det er noget "alle andre har".
I mit hoved, er det nok de mest tossede argumenter der findes. Især, når en del af dem, senere må skille sig af med deres nyindkøbte produkter, fordi de ikke var som forventet - til trods for, at jeg har påpeget hvad der er eventuelle fordele og ulemper.
For et par uger siden, ringede en medstuderende til mig og spurgte, om hun skulle tage imod et tilbud fra en bekendt - der netop havde købt en ny MacBook men fortrudt.
Nu kan vi nok ikke komme udenom, at jeg nok er en af de mere computer-kompetente studerende, og når jeg siger "jeg tror det ville være et dårligt valg", især taget i betragtning, at hun knapt nok kan bruge sin Windows-PC, så synes jeg, man burde lytte lidt.
En Mac er ikke så meget anderledes end en PC. Begge dele kræver, at man betragter dem som værktøjer, for de gør sjældent noget rigtigt af sig selv. Spørgsmålet er blot, hvor man vælger at være mest effektiv.
Rigtigt nok. En uges tid efter ringer hun til mig og siger, at det er noget lort hun har købt. Nu synes hun, at Apple/Mac er noget af det dummeste på Jorden, og kan ikke forstå, hvorfor jeg ikke talte hende fra det.
Ret skal være ret, så jeg prøvede på en venlig facon at sige til hende, at det gjorde jeg nu også - men, så havde jeg ikke sagt det "tydeligt nok".
... suk 😴
Det er min oplevelse, af en stor del af dem der køber Apples produkter. De køber det hovedløst, og ved reelt intet om hverken Apple-produkter eller andre produkter.
Det kræver dog, et minimum af indsats, og så er man inde i varmen. Sådan er det jo med så meget.
Min gamle far, fik en iPhone i julegave, og det er min oplevelse, at han er langt bedre stillet med dén, end div. Android-baserede jeg har leget med.
Jeg siger ikke, at Android er lort - det gør jeg sjældent - men jeg siger, at for min far, og mig som den umiddelbare "IT-supporter", så var den det rigtige valg.
Jeg har selv iPhone, min kæreste har iPhone, men vi bruger det også som værktøjer. For os, er det et værktøj, at vi kan browse, tjekke mail, og ja, spille lidt spil el. på andre måder underholde os.
Kunne vi have gjort det samme med en Android? Ja.
Kunne jeg have levet lige så godt på en Windows-PC? Muligvis.
Mange brugere på dette forum ved sikkert ikke (eller har, meget behændigt, glemt) at jeg rent faktisk har brugt - og til stadighed bruger - Windows enormt meget.
Jeg kan godt lide, at folk er ved at indse, at der er en nemmere måde at gøre tingene på.
Jeg ved ikke hvor mange jeg kender, der siger ting som "Apple er alt for lukket!" og "Android er langt mere åbent!" og hvad gør de så med deres fancy Androids? De ændrer baggrundsbilledet og flytter lidt rundt på ikonerne.
... det kan man altså også på en iPhone 😴
Så, når du siger, at "Microsoft har efterhånden også fået alle deres ting til at spille sammen, på en måde der kunne minde om Apples" - så tænker jeg, ja. Men, ironisk nok, så spiller Mac OS X og Windows bedre sammen (for mig at se, som bruger) end Windows og Windows gør.