Yes, taget i betragtning af hvor godt ME3, Halo4, gears of war 3, Forza osv ser ud på en den sølle hardware der er i en Xbox360, er det jo faktisk ret sølle at grafikken ikke er bedre på PC.
Jeg glæder mig rigtigt meget til at få fingre i den nye Xbox. Og skal da sikkert også have fat PS4 engang. Men håber dælme de får lavet et lidt smartere menu-system end det der er på PS3. For dælen hvor er det bare u-smart.
Jeg mener det jeg skriver. Så svært kan det heller ikke være at læse og forstå.
Du vil aldrig se tilsvarende flotte grafik på en PC med samme specs.
Jeg skriver i #10:
"taget i betragtning af hvor godt ME3, Halo4, gears of war 3, Forza osv ser ud på den sølle hardware der er i en Xbox360...."
33% langsommere er kun på papiret.
Xbox360 var jo også langt bagefter PS3 på papiret. Og alligevel gik der mange år før det lykkedes spilfirmaerne at lave spil der på PS3 så ligeså godt ud, som de gjorde på Xbox360. Ganske enkelt fordi Xbox360 var langt nemmere at programmere til.
De ting du nævner ser ganske vist træls ud lige nu. Men jeg tvivler stærkt på det er noget der bliver et kæmpe problem når konsollen kommer i handlen til efteråret.
Og så ser jeg virkeligt ikke at det er et problem at en konsol skal være koblet på nettet. Alle der ejer en PC har jo også adgang til nettet. Så hvad er problemet lige ?
Har vi en bette PS3/4 fanboy? 😛
Eftersom forskellen bliver målt i grafikken og ikke i rå tal, er det fuldkommen ligegyldigt hvilken hardware der er i. Bare det virker. Og her har MS jo før vist at de har styr på skidtet, i modsætning til Sony.
Det med at der er folk der ikke har en ordentligt forbindelse osv. Den tror jeg ikke rigtigt på.
De mennesker der bruger 4000,- på sådan en konsol har også internetforbindelsen i orden. Det tror jeg godt man kan være ret sikker på. Og jeg kan på sin vis godt forstå MS, at de kræver man altid har forbindelse til nettet. Det er jo med til at give den fuld oplevelse af Xbox One som det er tiltænkt fra MS.
Jeg mener bare, du er alt for fokuseret på hardware og de rå tal. Og det er i virkeligheden slet ikke det, det kommer an på.
Det der gælder er spilfirmaernes evne til at programmere ordentligt til konsollerne. Og her viste MS med Xbox360 hvordan det skulle gøres. Og dermed bliver det interessant at se om de kan gøre det samme igen.
Husk nu på, MS og Xbox brandet står langt stærkere i USA og UK end det generelt gør herhjemme. Så jeg er nu ikke så bekymret.
-> #44
Det svarer til at sige, at "3D i biffen", er en ubetinget begrundelse for at tage i biografen og se film. Det dutter ikke.
At folk kan "nøjes" er, i min optik, slet ikke et tegn på svaghed eller fejlprioritering. Sådan er vi så forskellige. Ellers havde der heller ikke eksisteret forskellige film, forskellige slags musik eller forskellige måder at nyde kunst på.
Vi kan være uenige om, hvad god underholdning er - det vil jeg give dig ret i.
Jeg synes eksempelvis ikke, at det er god underholdning med et spil, der skal opdateres, patches, synkronisere, og jeg ved snart ikke hvad, før man end er nået til skærmen hvor man kan indstille sin bruger, sin avatar, vælg et unikt password, og så måske være heldig at kunne komme i gang med at spille inden for en halv times tid.
For mig, er et spil noget man lige starter op, slapper af et par minutter - eller hvor lang tid man nu bliver fanget - og så slipper det igen. Uanset om det er 'World of Warcraft' eller 'Angry Birds'.
Men, hvad nørderne sjældent kan forstå er, at de fleste mennesker altså ikke går op i små detaljer som røgeffekter, lysets brydning i vegetationen eller hvor realistisk fysikken ser ud. De fleste, vil bare gerne underholdes, uden at skulle tænke over, at de bliver underholdt.
Derfor mener jeg, at PC'erne og biograferne lider samme skæbne i tiden. De har intet at sælge sig på - fordi deres alternativ er for dyrt og bøvlet.
... når det så er sagt, så nyder jeg da stadigvæk at gå i biografen, men jeg synes godt nok, at de er ved at stramme den mht. priser. Det kan jo hurtigt koste kr. 300-400,- for at se en film i 3D, hvis man skal have lidt snolder osv.
Det slipper man for, derhjemme. Men jeg nyder nu, at se (gode og store) film i biografen. Det er ingen hemmelighed 🙂
PC'erne er nødt til at slå sig på de funktioner eks. en tablet ikke har. Nemlig rå regnekraft. Desværre for PC'en, så gider de færreste at udvikle til flere platforme.
Man kan også vende den rundt og sige: Se hvad man har trukket ud af PS2'eren, PS3'eren og Xbox 360'eren. Se på Nintento Wii, der gav et spark i spilindustrien og viste, at ikke det hele behøver at være spec.
Det fortår PC-nørderne bare ikke, for det er det eneste de kan finde ud af at gå op i - og så siger du, at det ikke betyder noget? Kan man virkelig lave spil, hvor spec. ikke betyder noget?
Det er min påstand. Ellers sad vi ikke og spillede alle de klassikere vi af og til dykker ned i - netop fordi, at spec. ikke udgør det for et spils underholdningskvalitet.
På samme måde, som en film i 3D ikke nødvendigvis er bedre end en anden film i 2D, endsige selvsamme film i 2D.
... synes jeg 🙂
-> #47
Lad mig gætte. "WoW" har højere systemkrav? 😛
-> #49
... *suk*
Nu var "WoW" også bare et eksempel for at understrege en pointe 😴
Jeg spiller jo selv eks. "Borderlands 2", som jo også kræver noget internet en gang imellem. Ligesom "Diablo 3", "Starcraft 2", etc.
Det ændrer dog ikke på, at jeg er mere tilhænger af, bare at kunne starte min PS3'er, sætte en skive i, og spille. Uden de vilde dikkedarer.
Det jeg ville frem til var, at den eneste reelle fordel en PC har over eks. en konsol eller tablet, er at der er mere regnekraft (hvilket også er et ufravigeligt krav), hvor man måske kan skrue lidt på grafikken. Men om man spiller "Angry Birds" (igen, et eksempel) på PC, konsol eller tablet, ændrer ikke på spillets grundlæggende måde hvorpå brugeren spiller.
Så, hvis man har valget, imellem tre forskellige platforme, til det "samme" spil, hvilken vælger man så?
Den med bedst grafik (muligvis en PC)?
Den med god grafik, men nem tilgang (muligvis en konsol)?
Den med ok grafik, men som er lige ved hånden (muligvis en tablet)?
Uanset hvad man vælger, er man jo hverken bedre eller ringere stillet, mht. spillet (eller, et hvilket som helst spil). På samme måde, som en films grundlæggende handling (og derigennem oplevelse), ikke er anderledes i biografen i forhold til derhjemme, andet end, at biografen har en lidt større skærm, bedre lyd og lidt federe atmosfære.
Men, så er det også dét biografen skal sælge sig på. Filmen bliver ikke automatisk bedre, bare fordi man ser den i biografen.
... det er dét, Tom81 og jeg prøver at argumentere for.
Sommetider, så begynder nørder at snakke om filmoplevelse, og så vinder biografen, fordi den har bedre "specifikationer". Men, det er forfejlet (synes jeg, nu ved jeg ikke med Tom81) at se det på dén måde.
Jeg taler ofte i metaforer, og det kan sommetider forvirre folk - så jeg beklager meget, hvis jeg er uklar i mælet 🙂
Nej..
Retardo er gay 😎 😉