ny pc, samt ned gradering fra win 8->7

Bærbar d.  22. maj. 2013, skrevet af ESOguy
Vist: 746 gange.

ESOguy
 
Overclocker
Tilføjet:
22-05-2013 16:45:33
Svar/Indlæg:
33/10
Hey hwt!
Min ven står i lidt af en lorte situation. Han har fået smadret sin gamle bærbar fordi han blev skubbet med den i tasken og faldt. Men den virker ikke og han skal have sig en ny. Men på den lå der win 8 som han fik ved at opgradere det win 7 som der var fra starten. Han vil nu som sagt gerne have en ny pc hvilket er denne hvor det ikke er OS med:http://www.mm-vision.dk/produk...
Nu kommer det lidt mere kompliceret problem. Hans hdd fra hans ødelagte bærbar virker. Der ligger der nogle windows mapper på. En der hedder windows og windows.old. Kan han bruge nogle af disse til at få genskabt windows 8 men helst 7 på hans nye pc som jeg linker til? Skal jeg kopiere noget og bruge det? Og hvis man kan bruge det windows han har på sin hdd kan hans så godt få win 7 tilbage? Skriv hvis i har problemer med at forstå hvad jeg mener :D
Mvh. Emil
Guffi-Vp
 
Superbruger
Tilføjet:
22-05-2013 16:57:45
Svar/Indlæg:
140/18
Hej Emil

jeg tror det bedste ville være og få smidt en helt ny windows på computeren da det med og flytte den over altid giver problemer (hvis det overhovdet virker) men du har sikkert en windows nøgle du kan bruge fra den gamle pc af som du så kan bruge til og få fat i en ny windows

mvh
Guffi-vp


ESOguy
 
Overclocker
Tilføjet:
22-05-2013 17:08:57
Svar/Indlæg:
33/10
Har både den fra win 7 som sidder på bærbaren samt en win 8 nøgle fra det jeg opgraderede til. Men hvordan kan jeg så få win 7 igen?


SDK
 
Redaktør
Tilføjet:
22-05-2013 18:19:45
Svar/Indlæg:
573/108
Det kan mig bekendt ikke lade sig gøre. Den produktkode der sidder på PC'en er låst til bundkortet og kan ikke flyttes til en ny. Sagt på en anden måde, han skal købe en ny version af windows.


ESOguy
 
Overclocker
Tilføjet:
22-05-2013 20:05:59
Svar/Indlæg:
33/10
Hmm okay. Men er ikke helt overbevist endnu. Så hører lige om andre har nogle forslag :D


Biostud
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2013 22:29:47
Svar/Indlæg:
2897/83
Jeg havde engang et bundkort der futtede af, så jeg skulle købe et nyt. Der snakkede jeg med microsoft, og så kunne jeg bruge aktiveringskoden med det nye motherboard. Det var dog helt tilbage med XP.