HTC ONE den nye

Diverse d.  22. maj. 2013, skrevet af teknikeren09
Vist: 4846 gange.

teknikeren09

Overclocker
Tilføjet:
22-05-2013 19:51:54
Svar/Indlæg:
184/39
hej... jeg overvejer den nye htc one.
ved ikke om det er det rigtige forum jeg skriver i. men jeg giver det et forsøg 😀

jeg har lumia 920 nu.

og har fået af vide nogle ting. og jeg vil gerne vide om det er rigtigt.

er blink feed noget være noget??

bliver den langsom efter nogle måneder??
TheisF

Overclocker
Tilføjet:
22-05-2013 19:59:21
Svar/Indlæg:
470/41
Hvorfor skifte fra Lumia 920?
Der kommer jo også en Lumia 925 og vis danmark er heldige, så også en Lumia 928.
Jeg har haft 2 HTC'er igennem 4 år, og de begge er blevet langsommere med tiden.
Der er endnu ikke så mange danske ting til blink feed, og det er vel til den individuelle person om man kan lide det eller ej :)

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2013 20:13:24
Svar/Indlæg:
20170/383

Blevet langsomme med tiden? det har jeg godt nok aldrig oplevet med nogle af de HTC'er jeg har haft.

Jeg ville ikke tøve med at købe HTC One hvis man vil have en toppen-af-poppen mobil. Klart hellere den end Galaxy S4.

Jeg har selv en S2, og for dælen hvor er jeg da træt af det plastic skrammel. Det sammme gør sig gældende på S3 og igen på S4. Begriber ikke Samsung ikke gør mere ud af designet på mobilen. One er helt anderledes lækker og langt bedre kvalitet.

Læs her
http://www.mobilsiden.dk/mobil...

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af tom81 d. 22-05-2013 20:18:53.

TheisF

Overclocker
Tilføjet:
22-05-2013 20:20:16
Svar/Indlæg:
470/41
Tom81.
Havde du ikke HTC med Windows Mobile? Vis jeg ikke husker helt forkert HTC Titan? One køre jo Sense.

Der er jo også rygter om at HTC One kommer i en Nexus version. Dvs en helt ran Androide fra google af, og det skulle virkelig fungere. At HTC så kan finde ud af at smide den i så lækker en kasse er kun bonus 😛

teknikeren09

Overclocker
Tilføjet:
22-05-2013 20:30:03
Svar/Indlæg:
184/39
grunden til jeg vil skifte er fordi jeg har ikke haft andet end problemer med min lumia..
1. så virkede den ikke når man ringede eller blev kaldt op. skærmen forblev sort så man ikke kunne lægge på.
-blev sendt ind og fik den tilbage hvor den virkede.

2. så skete det igen. med sort skærm under opkald. hvor gps heller ikke virker.
- blev sendt ind og fik den tilbage hvor det virkede, men gps stadig ikke virkede.

3. så skete det igen med sort skærm.
- denne gang gad jeg ikke sende den ind.. der kom en opdatering som faktisk løste problemet. ganske fint. men gps virker stadig ikke..

4. nu står jeg med en hvor gps ikke virker.. der er kommet støv ind under front cam. og batteriet er løst.

og skal til at sende den ind igen.. har haft den mindre i hånden end en tekniker har siden jeg købte den..

det der sense. som htc køre med. virker også super lækkert.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2013 20:43:34
Svar/Indlæg:
20170/383

Det er længe siden.
Min kærestes mobil gik død sidste år. Så hun købte sig en galaxy s2. Men den blev hun træt af. Og jeg var lidt træt af WP. Så vi byttede mobil.

Men jeg vil dælme gerne tilbage til HTC med Sense på. Det er bare så meget mere lækkert end Samsungs Touchwiz.

Sense er blevet meget rost på nettet. Og jeg kan sagtens se hvorfor. Det er i min verdens klart at foretrække frem for Touchwiz.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af tom81 d. 22-05-2013 20:44:08.

TheisF

Overclocker
Tilføjet:
22-05-2013 21:00:54
Svar/Indlæg:
470/41
Har selv kørt Sense lige siden den første med 7 forside skærme, og til den første med Duel core. Så har selv været glad for HTC. Udover at det bliver sløvt ved tiden.

Gps'en i Lumia syndes jeg ikke ligefrem man kan skrige i mod, Google har deres Maps og det er nok den bedste på market. Dog er Nokia's stadig under Beta som de selv siger og derfor skifter jeg ikke telefon pga den årsag.

Jeg har prøvet Nexus telefoner Og de køre altså bare bedre end når HTC, Samsung og andre mærker ligger deres egen brugerflade oven på. Alligevel syndes jeg at Sense er det flotteste at se på, uden tvivl.

Jeg er glad for Wp på min egen Lumia 920, har også problemet med at den nogle gange ikke fatter noget, så den skal have en tvunget genstart, præcis som mine gamle HTC telefoner skulle. Udover det køre det bare markant hurtigere og deres kamera i Nokia er så overlegen i forhold til andre smartphones på market efter min mening.

Men vis du har problemer, så er det jo bare at sende den ind 3 gange, få pengene tilbage (Eller er det først ved 4 gang man kan grave pengene tilbage?) Og prøv HTC One, den er blevet skam rost af de forskellige sider. Dog vis rygterne holder stick med en Nexus version af den, ville jeg nok vente og se hvordan den klare sig, de køre typisk bedre og mere stabilt. IGEN!!! Er det på egne meninger :)

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2013 21:06:17
Svar/Indlæg:
6181/270
HTC er en udenmærket mobilproducent, dog er de kendt for at producere mobiler med for lidt ram, dette kunne godt få Sense til at blive sløv med tiden men Android var fint nok hurtig.

Men hvis jeg skulle have HTC i dag, så blev det i hvert fald HTC One.

TheisF

Overclocker
Tilføjet:
22-05-2013 21:29:08
Svar/Indlæg:
470/41
Tror du også det er tilfældet her?
Den har 2 gb ram? Er det ikke det samme som S3 og som S4 også har?

xkalibur

Superbruger
Tilføjet:
22-05-2013 21:58:09
Svar/Indlæg:
739/62
har lige fået min one idag, og umiddelbart så syntes jeg den er fantastisk..

mht til blinkfeed, så mangler der lidt dansk indhold, og er egentlig ikke sikker på at jeg kommer til at bruge det så meget.

det nye sense er sindsygt lækkert, utroligt rent og hurtigt, meget lækkert at se på

EasterKanin

Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2013 22:42:35
Svar/Indlæg:
4337/121
Er den også lavet i ekstra fin kina plast som alle de andre mobiler fra østen?

Jeg havde nappet en iPhone 😎

xkalibur

Superbruger
Tilføjet:
22-05-2013 23:57:59
Svar/Indlæg:
739/62
den er lavet i alu uni body...

snup du bare en iphone hvis det gør det dig glad... jeg holder mig til min one...

EasterKanin

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2013 01:02:01
Svar/Indlæg:
4337/121
At den er lavet i Alu og unibody er bestemt positivt.

Jeg ruller selv med en HTC Legend som også er Alu og unibody desværre er der en alvorlig design fejl i batteri dækslet hvilket betyder at den nok snart bliver skiftet ud med en iPhone eller en kina Android selvom den ellers intet fejler.

Sjakalen

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2013 03:50:08
Svar/Indlæg:
1978/216
Jeg har haft One (sort) i 10 dage synes den er super fed, men jeg savner dog den billedet widget fra HTC DHD, Sensation og One X+ så jeg kunne ha mit billedet galleri på en skærm. men efter jeg har måtte nøjes med en Samsung GT-S5300 i knap 3 måneder ☹ fordi jeg desværre tabte min One X+ ned i en kantsten tilbage i marts månedet, hvorefter den blev total skadet. er det jo for lækkert igen at få en rigtig mobil i hånden 😀 med super fedt kamera, og en fed skærm at se på ❤ ❤

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sjakalen d. 23-05-2013 03:50:52.

n3z4

Overclocker
Tilføjet:
23-05-2013 08:29:28
Svar/Indlæg:
67/3
Skiftede for 2 uger siden min One X ud med en sort M7. har jeg fortrudt? ja en smule... ikke med hensyn til selve indmaden, men farven... selvom den er sort eloxeret med noget der ligner 40mµ så ridser den super let og synligt.

Blinkfeed er imo komplet ubrugligt. Opsat kun! med twitter (følger vel 20-30 personer) Giver 10 hele sider med tweets. tilføj @mail/JP/Euroman/FB osv. og du får en utrolig rodet og uoverskuelig startskærm.
Bruger du ikke nogen af ovenstående har du en Startskærm med Store blå firkanter der fortæller dig hvad der kan tilføjes. Og det kan ikke slåes fra! HTC det er en ommer!

Deruover er Sense5 fyldt med lækre funktioner som eks. Apps bliver Flyttet når du ligger dem i app baren. Mapper i menu'en med apps.
, galleri app med indhold fra dine facebook/twitter "venner". Apps bliver Flyttet når du ligger dem i app baren, så app menuen

Med 2Gb ram tvivler jeg på at den taber så meget hastighed at man rent faktisk mærker det.

kameraet er kun 4.x Megapixel men tager utroligt flotte, farveægte billeder grundet en super tunet cmos chip.

Skærmen er som #13 siger en fed skærm at se på. farverne og skarpheden er en klasse for sig selv.

Stereo højtalere der imo levere en lige så god/dyb/ren lyd som min gamle HP dv6000 med Altec Lansing lyd system.

Som alt andet nyt er der self. også små fejl så som web links på billeder i galleri (fra FB venner) godt nok bliver vist men ikke er aktive??? hvad skal vi have de link med for når vi ikke han bruge dem !!!!
Home knappen: der ikke tager dig til din sense5 hjemmeskærm hvis du har åbner en app via appmenuen, tryk og hold der fører dig til Google.

Der kommer jo nok ligesom med One X en del opdateringer der fixer de små problemer. forhåbentligt indenfor kort tid.

HTC One M7 er en rigtig lækker telefon! men køb den Sølv/grå. Så holder den sig pæn længere og gensalgsværdien bliver højere da den ikke ridser så let/synligt.

smider lige et par bench op senere One X vs M7

inside

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2013 13:57:55
Svar/Indlæg:
805/46

Jeg har haft One (sort) i 10 dage synes den er super fed, men jeg savner dog den billedet widget fra HTC DHD, Sensation og One X+ så jeg kunne ha mit billedet galleri på en skærm. men efter jeg har måtte nøjes med en Samsung GT-S5300 i knap 3 måneder ☹ fordi jeg desværre tabte min One X+ ned i en kantsten tilbage i marts månedet, hvorefter den blev total skadet. er det jo for lækkert igen at få en rigtig mobil i hånden 😀 med super fedt kamera, og en fed skærm at se på ❤ ❤

Sjakalen skrev d. 23-05-2013 03:50:08

Har de fjernet billede widget? Det har jeg ellers kørt med på både min Sensation og One X, og det var super fedt at have adgang til sit billedealbum direkte fra ens startskræm. Gad vide hvorfor de har fjernet det fra One?

Anyways, ændre ikke på at jeg modtager min så snart TDC har fået nye hjem :)

Sjakalen

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2013 19:46:20
Svar/Indlæg:
1978/216
#15 Ja godt spørgesmål?? men jeg er også lidt pist over det. de har lavet noget der heder HTC Share i stedet for, så det er nemmer at dele billeder. men har ikke prøvet det, skal sku nok selv bestemme hvilken billeder jeg deler :yes:

Pas på med hvilken tasker og covers i smider jeres mobiler ned i, jeg har lige fået den her "HTC One Pung Læder Taske" ind ad døren i dag, og den har så skarpe kanter at den laver ridser i metallet på min One.. oppe i højer hjørne 2 meget små hakker 😢 det er ikke ret meget, men nok til at pisser mig af!!! noget billigt lort

http://www.mytrendyphone.dk/sh...

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Sjakalen d. 23-05-2013 19:49:55.

canny

Superbruger
Tilføjet:
23-05-2013 19:55:18
Svar/Indlæg:
1500/79
Plastic kan være et fremragende materiale at lave telefoner i, da det er billgt og holdbart.

Htc one og Iphone bruger aluminium som er et blødt metal som nemt bliver bulet. :)

Det er sku en smagssag 🙂

Men htc one kan du roligt hoppe på :)

Capiz

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2013 21:26:51
Svar/Indlæg:
1498/226
Jeg har lige fået en One ind af døren idag, og jeg syntes den er super fed.. Er lidt bange for den specielle bagside - om det måske bliver hurtigt ridset.. sådan en aluminium plade.. det bliver spændende at se hvor god den er 😉

EasterKanin

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2013 21:40:04
Svar/Indlæg:
4337/121
#17 Hvis så bare prisen var lav så var det fint nok men det er den jo ikke og her tænker jeg på F.eks Samsung S3 og S4

EasterKanin

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2013 21:40:33
Svar/Indlæg:
4337/121
#0 Vil du sælge din Lumia 920?

teknikeren09

Overclocker
Tilføjet:
24-05-2013 09:29:37
Svar/Indlæg:
184/39
ja det vil jeg så gøre.. det er en hvid model

EasterKanin

Elitebruger
Tilføjet:
24-05-2013 11:21:39
Svar/Indlæg:
4337/121
#21 Hvad skal den koste? stand osv?

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af EasterKanin d. 24-05-2013 11:21:59.

teknikeren09

Overclocker
Tilføjet:
24-05-2013 11:54:38
Svar/Indlæg:
184/39
ved ikke om du har læst hele tråden. men har tidligere skrevet at jeg skal have sendt den til rep.
pga. batteri er blevet løst, gps virker ikke optimalt. og der er kommet støv bag front cam...

når den kommer tilbage vil en af mine venner måske købe den for 1500,- men det kommer an på hvilken stand den er i, når den kommer tilbage fra rep.