-> #0
2 GB er fint nok. Tror ikke du vil være i stand til bemærke forskellen, ift. grafikkort med eks. 3- el. 6 GB RAM 🙂
Nu er det ikke VRAM alene der gør det. Du kan få relativt billige kort, med langt mere end 2 GB RAM - jeg antager, at du skal bruge computeren til at spille på, og som vi netop har set, kan selv 3 GB RAM sagtens hamle op med eks. 6 GB RAM.
Det ville jeg ikke tænke så meget over. Der er nok mere forskel på 512 MB og 1 GB, eller 512 MB og 2 GB, end eks. 2 GB og 3 GB 🙂
Grunden hertil skal muligvis - og det siger jeg uden rygdækning, det er ren spekulation fra min side - findes i, at de fleste spil i dag er kodet i en slags cross-platform. Eller, i det mindste baseret på en engine, der skal fungere på flere forskellige enheder (PS3, Xbox 360, PC, iOS, Android, etc.) - hvor man så typisk vælger at gå efter laveste fællesnævner. Det kunne eks. være de 256/512 MB RAM i PS3/Xbox'en.
Jeg tror også, at det er derfor et 2/3 GB kort, sagtens kan følge med et 4/6 GB kort, selv i høje opløsninger - da den betydende faktor hér ikke er kortets mængde af RAM, men teknologi (bitbredde, chipdesign, etc.) 🙂