I stedet for grafikkort, så tror jeg, at jeg i denne omgang hellere vi lave en investering der holder i noget længere tid, så derfor tænker jeg på en fremtids investering i en god skærm, men det skal være en i ok kvalitet. Kravet er minimum 27" og 2560x1440 opløsning. Jeg har set de nye 29" widescreen 2560x1080 skærme, men om de er mig ved jeg ikke helt, jeg synes generelt at 1080 er for lille vertikal højde, men er er villig til at forsøge mig med det ligeså.
Hvilke ordentlige skærme her skal man se efter ? 🙂
Med en Dell Ultrsharp skærm kan du ikke gå galt i byen. Panelerne de bruger er fra LG. Apple's Cinema skærme også bruger de samme paneler dog er der glare på deres.
Det lyder som om du generelt ikke er så stor fan af 16:9 formatet, hvilket jeg heller ikke selv er. Jeg købte selv en Dell U2713HM for et par måneder siden og er generelt glad for den, omend jeg stadig havde foretrukket 16:10. På stående fod fortryder jeg egentlig lidt, at jeg ikke ventede og investerede i deres U3014 med 2560x1600 i stedet.
Den er selvfølgelig også markant dyrere, men har også en del andre fordele.
Hvis du søger lidt spænding så kan du gå efter en Overlord skærm der kan køre op til 120hz, hvis du overclocker den. Så er du i hvert fald sikker på at have en meget unik skærm 😎
#6: Det har du helt ret i, jeg har svært ved 1920x1080 skærmen "lave højde", det er også derfor jeg har holdt ved min 2" 1920x1200 i et godt stykke tid. 2560x1600 vil være kanon, men sådan en har jeg dog ikke råd til men 2560x1440 vil også kunne gøre det. Dell har jeg kigget på, men den ghost og lag delay bekymre mig lidt på SIPS panelet især til FPS spil. Asus PB278Q som godt nok er med IPS panel så er begtragningsvinklerne gode, og responstiden til spil er acceptabel.
#7: Den er spændende, men jeg tør ikke OC den da hvis den brænder sammen så er der skutte råd til en ny 😛
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 02-06-2013 23:11:18.
Jeg står og tripper imellem Dell og Asus'en, da begge roses højt i diverse anmeldelser - så hvis der er nogen der har erfaringer med dem må de gerne skrive ... så jeg nemmere kan vælge 😛
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Gripen90 d. 03-06-2013 00:53:59.
Jeps det gør jeg også. Har besluttet mig for Asus PB278Q. Skal bare lige i banken torsdag og sætte nogle kontanter ind, så skal den ellers bare bestilles 🙂