Hvilken bærbar ville I vælge?

Bærbar d.  02. juni. 2013, skrevet af Bonghætte
Vist: 1816 gange.

Bonghætte
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-06-2013 23:49:34
Svar/Indlæg:
1271/38
Halløj I kære mennesker på Hwt. 🙂

Forord
Jeg står og vil til at hapse mig en bærbar da mit kommende erhverv kommer til at betyde jeg skal flytte en del rundt. Yderligere er der også en elregning der skal tænkes på. Fik et lille smæk sidste måned på årsopgørelsen, så der skal spares en del.

Jeg gamer en hel del, og er derfor ude efter noget der er lidt spitzenklasse. Altså noget isenkram hvor antialias godt kan komme på tale i de fleste spil.

Mit nuværende system kan ses i min profil, og jeg søger nu en noget lignende oplevelse i et mindre format. Jeg er indforstået med at bærbare generelt yder ringere, men jeg vil meget gerne ned i format.

Problemstilling
Jeg har kig på følgende to bærbare:

MM-Vision:


http://kortlink.dk/mm-vision/c...

Medion:


http://kortlink.dk/medion/ch98


Men jeg ved simpelthen ikke hvilken en jeg skal vælge. Yderligere ved jeg ikke om der er andet, lignende på markedet, da jeg har stirret mig blind på de to.

Prislejet ligger på de 6-8000 - ikke over.
Jeg har simpelthen ikke pengene til det, hvorfor min stationære ryger til salg så snart en ny bærbar ligger på mit bord. Min stationære skulle meget gerne kunne betale halvdelen af bærbarens pris - derfor dette prisleje.

Mine observationer
MM-Vision er med Haswell CPU, hvilket trækker en hel del i smilebåndet. Jeg ser også at der sidder en SSD disk i, som i princippet er ganske fin i størrelsen. Yderligere er der plads til en disk mere, hvilket jeg foretrækker meget, da det minder rigtigt meget om mit nuværende setup.

Medion har et GTX 670MX - altså kepler versionen af 670M'eren. Det kort skulle yde ekstremt godt, men jeg går altså glip af SSD og Haswell.

Jeg er som sådan ligeglad med udseendet, hvorfor jeg ekstremt godt kan lide udseendet på MM-Vision, som er virkeligt anonymt. Lyset i tastaturet på Medion'en tiltaler mig dog også. Yderligere ser det ud som om Medion'en potentielt køler bedre, fordi den er så tyk, og der er luftudtag i både siden og bagenden. Er det noget nogen har erfaring med på MM-Vision? For den ser noget tynd ud.

Håber virkeligt I kan hjælpe mig!

Mvh
Bonghætte


Tråden blev redigeret 3 gange, sidst af Bonghætte d. 02-06-2013 23:52:43.
phgn99
 
Superbruger
Tilføjet:
03-06-2013 00:41:53
Svar/Indlæg:
722/67
#0
Af de to bærbare tror jeg at jeg var gået efter den fra MM-Vision.

Hvis mobil Haswell er lige så strømbesparende som desktop versionen i forhold til tidligere generationer er det er stor strømbesparelse.
Yderligere ville jeg ikke have noget imod at gå lidt ned i grafikkort for at få en SSD. Når man først har fået en SSD(som for mit vedkommen) går man aldrig tilbage til normal HDD :P

Overall synes jeg mm-visionen ser mest fornuftig ud i forhold til specs og design, men også ovenikøbet er mm-vision billigere.
I forhold til lys i tastaturet er det ikke noget jeg ville tænke så meget på. Jeg ville ikke få meget brug af det, men det er selvfølgelig bare mig.

EDIT: jeg så lige at mm-visionen kostede det samme når OS også blev lagt til, men jeg ville stadig gå efter mm-visionen


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af phgn99 d. 03-06-2013 00:43:30.


Mr.
 
Superbruger
Tilføjet:
03-06-2013 02:02:45
Svar/Indlæg:
2518/53
Kan du vente med at købe til om en uge eller to?
Der kommer nyt nu her og det må tænkes at kunne ses på pris og hw og mm får også nye hjem.
Bud vent lidt med køb: http://www.computersalg.dk/pro... bare en af dem der kommer.


Bonghætte
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2013 02:24:29
Svar/Indlæg:
1271/38
#2 - Den er jo moderat svagere end begge jeg linker til.
Jeg vil meget gerne have en 1080p skærm.
Yderligere siger overskriften at det er en 15,6", mens specs siger 17,3". Jeg er lidt forvirret. 🙂 Hvad taler for dén computer, udover at det er en computer af et kendt mærke?

#1 - OS er ikke noget problem. Jeg skal ikke have 8, og jeg har 7 Ultimate gennem mit studie (altså gennem Dreamspark) i 2 år.
- Hvad mangel på SSD angår kan jeg forestille mig jeg nupper min Sandisk fra min stationære og smider over i inden den sælges videre, men det er vel også en ekstra omkostning..

Jeg vil dog meget gerne høre mht. kølingen i den MM-Vision. Vi er meget enige om at designet taler mest for den fra MM-Vision. Yderligere kommer bærbaren til at fungere som en stationær herhjemme, på en køleplade, hvor jeg har eksternt tastatur (Razer Lycosa, med lys til de sene aftener) og mus, så det er vel lidt ligemeget.
Men kan den holde sig kølig nok i sig selv under belastning?

Ellers er jeg meget enig med dig mht. Haswell og SSD kontra grafisk ydelse. Det er bare hvad der bedst kan betale sig, for jeg har læst mig frem til at 670MX skulle være noget super isenkram.

Mange tak for de fine svar. Er der andre bud? 🙂


bauner
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
03-06-2013 07:30:23
Svar/Indlæg:
853/71
Intet ondt om Medion, men jeg ville helt sikkert nuppe den fra MM-vision.
Jeg syntes det er et plus der er plads til en disk mere. Jeg har før haft en 17" laptop, og en ekstra disk er næsten et must. Du slipper så for en ekstern.
Som Mac-bruger kikker jeg også efter designet og den fra MM-vision er nydelig, hvor den anden er grim (personlig mening), og det skader ikke, at ens "værktøj" ser godt ud.
Mht. varme så må man man formode der er taget højde for det. Forvent dog den bliver lidt mere end lun, hvis du spiller på den.


zylichh
 
Superbruger
Tilføjet:
03-06-2013 10:33:17
Svar/Indlæg:
701/7
Jeg ville også gå efter maskinen fra MM-Vision, det ville jeg gøre fordi at grafikkort er hurtigere og bruger mindre strøm, som jo vil resultere i mindre varme. Derudover får du en 250gb ssd med oveni hatten. Som #1 kunne jeg heller ikke drømme om at gå tilbage til en mekanisk harddisk igen 😛

Den primære grund til jeg ikke vil vælge medionen er byggekvalitet af deres produkter, har en bekendt som havde en for et halvt års tid siden, og det var virkelig en omgang plastik. Han købte den så også i Aldi, så det må sige lidt om kvaliteten af produktet. Byggekvaliteten af MM-Vision´s laptops skulle eftersigende være ok, men det er ikke nogen jeg har personlig erfaring med.

Du skriver at du gerne vil have en maskine hvor antialias kan komme på tale i de fleste spil, dette kommer jo nok ikke til at ske i nyere titler med de to maskiner. Skal du have en laptop hvor du kan køre alt op på max med alt eyecandy, så er prisen en helt anden.


GLA
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2013 11:19:01
Svar/Indlæg:
167/53
Har selv en MM-Vision og kvaliteten er helt i top! Men vent lige en lille uge, så burde deres andre maskiner også udkomme! så kunne det være der var en med et bedre GFX!

Men Medion er altså, vlevet en del bedre! De bruger MSI's backbone! det er ikke helt samme kvali som MM-Vision og Clevo, men meget godt! Har selv haft en MSI GX640 i 2 år og den var bygget af en meget god kvalitet


Anzelz
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2013 13:34:00
Svar/Indlæg:
2343/272
MM-visions er bedre på alle punkter, hvad er du i tvivl om?


765m er hurtigere end 670mx
http://www.notebookcheck.net/N...


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Anzelz d. 03-06-2013 13:37:05.


starning
 
Ny Bruger
Tilføjet:
03-06-2013 13:34:38
Svar/Indlæg:
33/3
køb da en msi istedet for det der medion fis der 🙂


starning
 
Ny Bruger
Tilføjet:
03-06-2013 13:35:00
Svar/Indlæg:
33/3


Bonghætte
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2013 13:58:46
Svar/Indlæg:
1271/38
#4 - Vi er helt enige om at designet på MM-Vision er mere tiltalende. Jeg er kæmpe fan af at der ikke er noget logo overhovedet at finde på maskinen. Det er så anonymt og stilrent!

#5 - 765M er ikke bedre end 670MX. Det er præcist samme chip, men 670MX har større busbredde (bedre til AA) og flere kerner. 🙂 EDIT: #7 har researchet lidt. Tak skal du have, så er der ikke noget andet end kølingen at være bekymret for.

#6 - Kan se de har fået flere modeller op, men de er desværre for dyre til mig. Jeg hænger stadig på S-serien. Tak for tippet. 🙂



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Bonghætte d. 03-06-2013 14:00:38.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2013 14:10:21
Svar/Indlæg:
20170/383
#8

Mange Medion modeller er fra MSI.


Bonghætte
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2013 15:09:25
Svar/Indlæg:
1271/38
#11 - Så vidt jeg husker er det kun kabinetterne de hapser fra MSI. Eller også er det barebone med motherboard, og så smider de selv komponenter på.


eviling
 
Overclocker
Tilføjet:
04-06-2013 20:16:49
Svar/Indlæg:
442/14
Ved ikke om du modtager reklame-emails fra Komplett.dk

Men den seneste havde et par gode alternativer

http://www.komplett.dk/k/searc...

http://www.komplett.dk/k/searc...


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-06-2013 22:10:14
Svar/Indlæg:
20170/383
#12

Det kan godt være det er sådan. Ved at de bruger MSI stumper. Men helt i detaljer ved jeg dog ikke :)


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-06-2013 11:24:08
Svar/Indlæg:
5474/39
Jeg ville tage MM-visionen, men igen kender intet til kvalitet osv. fra de to producenter.


dinITsupporter.dk
 
Ny Bruger
Tilføjet:
05-06-2013 13:44:42
Svar/Indlæg:
1/0
Jeg ville personligt ikke købe en gamer bærbar fra de mærker. Hvis det var mig, så ville jeg anskaffe mig en Asus gamer, hvis det endelig skal være. Kvaliteten og supporten, plejer bare generelt at være bedre, hos dem kontra mange andre.

Jeg er dog notorisk modstander af decideret gamer bærbare. Jeg har haft et par stykker af dem, og de kommer som regel til at døje med varme samt støj problemer.

Ville nok anbefale dig, at købe evt. en macbook air også en mindre stationær. Tror jeg du vil blive gladere for i længden. Desuden kan der også games lidt casual på Air'en, sidder selv med en.


Bonghætte
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-06-2013 17:25:52
Svar/Indlæg:
1271/38
#13 -
Tjek de to billeder:




Det er samme barebone. MSI giver ingen mening når jeg skal give ekstra for ringere ydelse. Så vil jeg hellere have en Medion, spare 1000kr, få mere hardware for pengene, og så gå glip af det multifarvede tastatur 🙂

#16 - Jeg er absolut indforstået med problemet i varme kontra støj, men det er jo helt naturligt når man smider den slags ydelse i så lille et etui.

Jeg har selv en Asus G2Sg som min mor har fået, den har tjent mig i godt og vel 5 år. Der har været en del problemer med at den frøs når man opladede den mens den var tændt og sådan mere almene frustrationer, men ellers lever den endnu. Batteriet og strømforsyningen er dog død, så vi har investeret i en 3. parts strømforsyning. Meget god maskine.

Jeg passer på mine sager og forventer derfor at maskinen fra MM-Vision godt kan holde et par år.

Skal på ingen måder have mig en MacBook. Det giver ingen mening at anbefale sådan en, når jeg siger jeg er på et stramt budget. Jeg vil have bang for the buck, ikke et modemærke og et brand jeg skal betale ekstra for.
- Yderligere skal det nævnes at jeg i forvejen har en stationær, og en lille 11" bærbar med AMD APU. Jeg ønsker mere power "on the go", da jeg også får behov for det andetsteds end herhjemme.

#ALLE - Jeg elsker de gode tips, og de vågne øjne. Tak skal I have. Hvis der er mere må I endeligt sige til, for jeg søger det absolut bedste i 8000kr's prislejet. 🙂


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Bonghætte d. 06-06-2013 01:33:29.


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-06-2013 20:37:23
Svar/Indlæg:
2131/173
min hund er brun og lit sort på den ene side.
så er der den her snor
http://www.petdreams.dk/krazy-...
og så er der den her snor
http://www.zooplus.dk/shop/hun...

den ene snor kan ruller ud det kan den annen ikk hvad ville du vælle


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-06-2013 20:37:52
Svar/Indlæg:
2131/173
Argh.
Forkert tråd, tilgiv mig.


Bonghætte
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-06-2013 01:41:46
Svar/Indlæg:
1271/38
Ikke blot forkert tråd, forkert hjemmeside sågar.
Jeg kan godt se din pointe i relation til Medion kontra MSI, hvis det er dét du mener, men det er edersparkme noget kryptisk.

Jeg siger blot at MSI er et dårligt valg i mine øjne når det er præcist samme 'karosseri' det hele er bygget op omkring. Hardware ændrer sig ikke afhængigt af hvem der sætter det sammen, så det giver ingen mening at betale 1000kr ekstra for valgfri farve af lys i tastaturet i min optik. 🙂

Er der ikke nogen der har erfaring med Medion eller MM-Vision?

Jeg kan se at MM-Visions computer er bygget op af en Clevo barebone med modelnummer W370ST. Samme model kan findes her, samlet af mærket Sager (som i øvrigt er relativt kendt udenfor Danmarks grænser): http://www.reflexnotebook.ca/n...
Der er ikke nogen der har haft fingre i sådan en?