Harddisk retur til Seagate - indpakning?

Diverse d.  04. juni. 2013, skrevet af Valdimarsson
Vist: 955 gange.

Valdimarsson

Overclocker
Tilføjet:
04-06-2013 16:06:33
Svar/Indlæg:
28/5
Jeg har en defekt 2tb hdd, som der stadig er reklamation på.

Den er blevet godkendt af Seagate og jeg skal bare sende den til UPS collection point i Sverige.

Mit problem er at jeg ikke har nogen anelse om, hvordan jeg får fat i den slags indpakning de eftersøger.

Jeg har en masse flamingo jeg kan skære, så det passer med en hdd? Men de vil jo have jeg skal bruge foam rubber (skum halløj) http://en.wikipedia.org/wiki/F...

Er der nogen der har erfaring med at sende det derned med andet end det underlige skumhalløj de foretrækker? Gider ikke at de skriver en mail om, at jeg har sendt den forkert derned og de ikke vil sende en ny tilbage, på den baggrund.
Valdimarsson

Overclocker
Tilføjet:
04-06-2013 16:17:37
Svar/Indlæg:
28/5
Og det sjove er, at jeg næsten lige har købt helt ny computer, men intet af de dele var pakket ind i noget der kunne ligne foam rubber lidt. Og netop i dag har jeg fået 2 spritnye WD hdd'er ind ad døren, men de er ikke pakket nær så forsvarligt, som seagate vil have med et defekt drev. Irony, I think so!

Cocio21

Moderator
Tilføjet:
04-06-2013 16:57:25
Svar/Indlæg:
4983/48
Find en kasse der giver dig ca 2-5cm plads til siderne af disken, husk antistitisk pose på disken også bobble-wrapper du svinet til den passer i kassen så det er lidt tryk på, men ikke for meget self 🙂

Så kan du bruge dit flamingo til at udfyld et evt hul der kan blive tilbage i kassen så den ikke kan flyve rundt derinde heller.

Brugte bobblekonverlutter kan også bruges i lign tilfælde, men der skal nok bruges en halv stor en til en HDD ihvertfald 😛

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Cocio21 d. 04-06-2013 16:58:20.

Valdimarsson

Overclocker
Tilføjet:
04-06-2013 17:49:46
Svar/Indlæg:
28/5
Men de skriver bare: DO NOT USE foam packing pellets, bubble wrap or newspaper?

Jeg ville også meget gerne bruge bubble wrap, fordi det er det de andre hdd'er er kommet i, men når de skriver at man absolut ikke må, hva' så?

Cocio21

Moderator
Tilføjet:
04-06-2013 18:00:32
Svar/Indlæg:
4983/48

Som jeg læser det er det ifh til når de pakkes flere sammen, men uanset så er det fint nok bare det pakkes ordenligt.

Ellers hvis du ikke tør tage chancen med at den kommer uskadt frem, så må du få fingrene i sådan en skumgummi måtte af en art og bruge den jo 😛

Valdimarsson

Overclocker
Tilføjet:
04-06-2013 18:03:13
Svar/Indlæg:
28/5
Ja du har sgu nok ret. Det bli'r flamingo og bobleplast 😀

Tak for svar.

McCleod

Superbruger
Tilføjet:
04-06-2013 18:36:29
Svar/Indlæg:
2470/41
#3+4

Det står faktisk helt tydeligt, at indpakningsbegrænsningerne kun gælder i tilfælde af flere diske. 🙂

Valdimarsson

Overclocker
Tilføjet:
04-06-2013 18:40:55
Svar/Indlæg:
28/5
Ja det står jo selvfølgelig efter Multiple, men det er godtnok lidt tricky skrevet.

Fedt med en opklaring. Så må jeg hellere skynde mig at få den sendt afsted. :yes:

Bonghætte

Elitebruger
Tilføjet:
04-06-2013 18:51:21
Svar/Indlæg:
1271/38
Du skal bruge ESD mæssigt korrekt materiale til forsendelse.

Send harddisken i en pose som eksempelvis dem man får sit nye grafikkort eller motherboard i. De er statisk ledende eller skærmende, og virker fint til formålet.

Flamingo skaber gnidninger, og dermed også ESD, så det gør en ting. Pas rigtigt godt på med dét.

Valdimarsson

Overclocker
Tilføjet:
04-06-2013 19:00:05
Svar/Indlæg:
28/5
Fik den nye hdd'er i en antistatisk pose, så den har jeg brugt.

Det er jo selvfølgelig rigtigt med flamingo, det kunne gå hen og blive noget værre gris. 😛