Jeg påtænker at købe et SB Z lydkort. DA der nok er en del cs spillere mv. herinde vil jeg gerne høre jeres erfaringer.
For at høre fjender tydeligt og placere dem, er det så en fordel med et surround headset eller giver et stereo samme oplevelse? Jeg har ingen erfaringer med surround headset. Har PT. et Icemat audio siberia som jeg faktisk har været tilfreds med i mange år. Men måske er det fordi jeg ikke ved bedre?
Påtænker at udskifte det med Sennheiser 360, men har ligesom brug for at nogen fortæller mig, at jeg vil få noget bedre ydelse i FPS spil som Arctic Combat, COD serien og evt. CS serien.
Headset bliver primært brugt alround men dog primært til spil.
Jeg er ikke helt klar over hvad du mener? Du vil vælge stereo men roser surround? Måske har jeg misforstået.
Jeg har læst flere steder at forskellen på stereo og surround er minimalt, da stereolyd så tæt til øret og spiloptimering af lyd gør, at man sagtens kan placere modstandere. Men jeg ved det faktisk ikke...
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Plis d. 04-06-2013 22:45:44.
Well, jeg er rigtig glad for mine Vengeance 2000 - men om de kan holde til tæsk vil jeg ikke love, da mine er lidt flækket efter noget almindelig transport :)
Eventuelt tag 1500 versionen, da trådløs nærmest kun er en gimmick, og vennerne brokker sig alligevel når de ryger med på toilet xD
Edit: Der er noget med at det kun er virtuel surround i vengeance serien - men det må du lige checke op på :)
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Volo d. 05-06-2013 14:28:48.
Du har to ører. Hvis spillet eller computeren mixer det rigtigt får du samme lydoplevelse uanset hvad, stereo har blot altid været mere præcist. Dette gør sig især gældende for headsets. Surround i stuer og biografer er noget helt andet, da det giver en helt anden rumklang.
Med højttalerer kan jeg ikke forestille mig andet end surround, men i høretelefoner skal det være stereo, ellers, synes jeg, at man bliver alt for nemt forvirret.