Jeg ved ikke om du kan bruge min "mavefornemmelse" til noget, men jeg er sikker på at XBMC'en desværre ikke bliver "registreret" som at den "kører" / "aktiverer" NAS'en.., altså - XBMC deaktiverer selve NAS-delen og overtager styringen. Dermed opstår en konflikt og holder man ikke sin XBMC aktiv konstant, så lukker XBMC / NAS'en ned.
Det er simpelthen en konflikt mellem "standard NAS-funktion" og HD-funktion. Softwaren er ikke færdiglavet, så maskinen kan ikke finde ud af, om den er en NAS eller et media-center. Thecus fjumrer lidt med det og Asustor også.
Jeg har simpelthen ikke andre forslag til fejlen, jeg har gjort opmærksom på software-miséren hos begge fabrikanter, men det er fint, hvis alle jer andre også gør det. Jeg kan godt forstå at fabrikanterne bliver lidt træt af mig, jeg har det med at sende en længere spiseseddel til dem, med fejl, som andre vil betragte som flueri - indtil de selv har betalt i dyre domme for en NAS.. og så bliver vred over sådanne "mindre" fejl.
"Du har jo "primært" købt en NAS - "sekundært" et media-center".. ELLER har man mon ikke købt en kombination, som bare skal virke 😀 .
Skriv til dem igen og igen, det gør jeg. Imens går jeg i tænkeboks og når jeg får en idé, så kan vi tage den med fjernbetjening. Jeg har ikke selv en Thecus PT.
Jeg kan så oplyse at Qnap TS-269 IKKE har nogen fejl på noget område vedr. kombinationen.. og hvad dén info så hjælper jer?? Så er det skrevet, så andre ikke i den nærmeste tid ramler ind i dette frustrerende problem.
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af tatoo1956 d. 07-06-2013 13:41:34.