4770K er stadigt Budget raceren kontra entusiast serien som F.eks 3930K... Men tit vil den alm bruger ikke ha bogen fordel af 3930K's ekstra kerner... Til ganer maskine er 4770K det bedre valg...
Moderator
Tilføjet: 07-06-2013 13:33:44
Svar/Indlæg:
2672/468
Da de nye konsoller helt sikkert har flere end 4 kerner tror jeg mange spil fremover vil kunne gøre brug af disse, hvis pengene ikke er et issue, så tag 3930.
#0 3930k er sandy bridge-E den har ca 20% lavere IPC i forhold til Haswell. vil man have en E CPU idag så tag en ivy bridge-E som fuld understøtter PCI-E 3.0.
til gaming er en I7 nok de næste 4 år og frem da langt de fleste spil vil blive lavet til at køre på ps4/xbox one og der vil gå op til ca 18-24mdr før vi vil se spil der gøre bruge af de 8 tråde og der vil komme til at tage en del længer tid før vi vil se at de kan udnytte 8 tråde optimalt, og husk på at ps4/xbox one får kun 8x 1.6ghz at gøre godt med. jeg hade taget en haswell i7, med mindre du vil køre med 3-4 gfx, eller vil have 64gb ram. dog med 3-4 gfx bør man også have 3x skærme med 120-144hz IMO, men selv med 1-2 gfx vil langt de fleste spil kunne køre i max med en skærm 1080p 60-144hz setup, og mange spil vil også køre fint med 3x skærme 1080p 60hz.
man kan kigge på den nye xbox one/ps4 det bliver ca min. kravende til spil i fremtiden, her snakker man 30fps, dog bør man tænke på at ikke alle spil vil blive lavet til konsol.
Jeg synes folk har et lidt forkvaklet syn til Hyperthreading ved Ci5 vs Ci7 og hvad man skal vælge. Ja det er rigtigt at Hyper Threading ikke giver noget i spil generelt, men at have det betyder tilgengæld at du kan spille og have noget arbejde kørende i baggrunden uden at spillet går hen og bliver uspilleligt ! det er en pointe. Dvs hvis du godt kan lide og spille og recorde samtidig så vil CPU'en med hyperthreading give bedre ressourcer til at optage og encode/decode samtdig. Dvs gøre det mens man spiller i stedet for bagefter. Det er altså også ting man bør tage med i overvejelser end blot undelukkende konkludere at hyper threading ikke kan bruges til gaming, for jo det kan det indirekte.
Jeg har da flere gange efterhånden taget mig selv i at lige tage et slag random FPS online og spille mens en video bliver renderet færdig...jeg kan jo ligeså godt bruge tiden på noget.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 07-06-2013 20:35:41.
EDIT: #12 Kan du måske have ret i, dog kunne jeg personligt aldrig finde på at lave noget CPU krævende i baggrunden mens jeg spillede uanset hvilken CPU jeg så sad med..
Men har man sådan et krav, havde jeg også taget 3930K uden at blinke
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af las d. 07-06-2013 20:27:42.