Pas på computerplanet

Diverse d.  07. juni. 2013, skrevet af cgd246
Vist: 4671 gange.

cgd246
 
Bruger
Tilføjet:
07-06-2013 13:21:08
Svar/Indlæg:
7/1
Jeg skriver dette indlæg, da min mor har købt bærbar Asus computer hos Computerplanet. Der har ikke været andet end problemer med den siden hun købte den for 2 måneder siden, og den har været indleveret flere gange til computerplanet mhp reparation. De har ikke fundet fejlen og nægter at give hende pengene retur. Det har indtil videre taget to måneder med reparationer, mailkorrespondancer mv. De har nu tilbudt at tale med Asus om en ombytning, men man har jo ikke ligefrem lyst til at skulle prøve lykken en gang til. Hvad nu hvis der opstår problemer med den nye computer? Så hvis du skal købe ny computer er du hermed advaret imod computerplanet.


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Cocio21 d. 07-06-2013 14:27:55.
Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2013 13:31:21
Svar/Indlæg:
3385/80
Sig til dem, at hvis de ikke lader handlen gå tilbage, så ser du ingen anden udvej end at klage til forbrugerklagenævnet.

Du kan ydermere tage afsæt i loven om fjernsalg, der siger at sælger skal afhjælpe problemet inden for rimelig tid, og hvis dette ikke er muligt, så skal ombytte til et tilsvarende produkt eller lade handlen gå tilbage.


EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2013 13:39:21
Svar/Indlæg:
4337/121
Rimelig tid er 14dage.

Køb en erhvervs model fra Dell eller HP der får du top service med næste dags service lige der hvor du helst vil have det.

Kan kun anbefale at holde sig langt væk fra ASUS da det bare er kina skrammel produceret efter nogle ISO standarter så man kan tillade sig at tage lidt højere pris.


cgd246
 
Bruger
Tilføjet:
07-06-2013 13:48:10
Svar/Indlæg:
7/1
Tusind tak for jeres svar. Jeg har allerede sagt til dem at jeg klager til forbrugerklagenævnet, hvis de ikke vil give os pengene tilbage, men de mener det er Asus, der skal erstatte computeren, hvilket jo ganske enkelt ikke passer. Jeg har ikke handlet med asus men med computerplanet! Så lige nu sidder jeg og er ved at klage på forbrugerstyrelsens hjemmeside...


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2013 13:48:52
Svar/Indlæg:
7765/230
#2
Sikke da noget lort at lukke ud... 😲
Har en Asus X53S som der absolut ingen problemer er eller har været med.... 😛


cgd246
 
Bruger
Tilføjet:
07-06-2013 13:49:15
Svar/Indlæg:
7/1
Er der andre fora, hvor jeg bør advare folk imod at handle med dem?


Mr.
 
Superbruger
Tilføjet:
07-06-2013 13:58:37
Svar/Indlæg:
2518/53
Lyder godt nok til de har meget dårlig RMA.
En træls sag, måske du skulle skrive på hol.dk også.


cgd246
 
Bruger
Tilføjet:
07-06-2013 14:18:34
Svar/Indlæg:
7/1
Ja, de kan ikke enbefales. Jeg har oprettet tråd på hol.dk 🙂


Biostud
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2013 14:28:56
Svar/Indlæg:
2897/83
Trustpilot.dk


p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2013 14:44:23
Svar/Indlæg:
3100/53
Altid gå trustpilot igennem:) Du kan brokke dig nok så meget herinde, men folk, blandt andet også herindefra, læser på trustpilot før de køber.

Så ved du det til næste gang:)


cgd246
 
Bruger
Tilføjet:
07-06-2013 15:06:25
Svar/Indlæg:
7/1
Jeg har lige været inde og bedømme dem. Men jeg kan ikke se at min anmeldelse er blevet synlig derinde...


Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2013 15:14:35
Svar/Indlæg:
3385/80
#10 Nogle firmaer kræver at bedømmelser valideres med f.eks. ordre nr. eller lign. Hvis den ikke er blevet synlig efter lidt tid, så kontakt trustpilot.


Pvt.P.Nutz
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2013 15:34:28
Svar/Indlæg:
5224/222
De får da fin bedømmelse på trustpilot... hvordan skulle det have hjulpet at checke den i forvejen?


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
07-06-2013 15:47:38
Svar/Indlæg:
4983/48
#12

Som altid skal man ignorer de gode og kigge på de dårlige anmeldelser istedet 😛

Trustpilot er til for de danske firma´er, ikke kunderne 😛


Eskimoen
 
Overclocker
Tilføjet:
07-06-2013 16:24:21
Svar/Indlæg:
31/0
Asus leverer normalt ikke skrammel,og dit problem ligger ved sælger.


slupper
 
Overclocker
Tilføjet:
07-06-2013 17:28:51
Svar/Indlæg:
124/3

Asus leverer normalt ikke skrammel,og dit problem ligger ved sælger.

Eskimoen skrev d. 07-06-2013 16:24:21
ved godt det ikke er købers problem, men det er jo ikke sælger der vudere fejlen. Det et producentens værksted eller det værksted de har valgt at benytte og det jo også ASUS der står får reklamationens dækningen. Så fremt der ikke er fundet fejl har køber desværre ikke ret til noget. Så med mindre han kan dokumentere fejlen eller få denne vuderet på andet værksted hjælper forbruger klage nævnet nok ikke det store. Beklager, men sjovt at købe loven i disse foras altid er til køberens fordel, det går desværre begge veje :)


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af slupper d. 07-06-2013 17:29:25.


cgd246
 
Bruger
Tilføjet:
07-06-2013 18:13:36
Svar/Indlæg:
7/1
Der tager du ganske enkelt fejl... 🙂
http://taenk.dk/gode-raad/25-f... _fejl1

Men du lyder mest af alt som en forhandler selv. Prøv at tjek linket. Der er slet ingen tvivl i denne sag. Jeg har talt med forbrugerstyrelsen...


slupper
 
Overclocker
Tilføjet:
07-06-2013 19:58:01
Svar/Indlæg:
124/3
Der skal jo konstateres en fejl før denne kan udbedres. Nu tager jeg det bare i det store billed, da fejlen her ikke er oplyst. Så det svært 100% at svare korrekt. Men ud fra hvad du har skrevet har du ikke ret. Og husk nu det ikke altid forbrugerrådet der afgøre sagen da de typisk skal bruge en ude fra til at vurdere. Jeg vil ikke sige du ikke har ret, men jeg vil bestemt hellere ikke give dig ret. Nej er ikke en forhandler, men arbejder med elektronik og har prøvet at være med til at vurdere 2 sager der var endt i forbrugerrådet, da de havde kørt i godt 1 1/2 år var jeg med til at vurdere fejlene med en taksator de havde valgt. Men hvad har fejlen været på PCen de gange den har været sendt ind og hvilket værksted har det været sendt til? Og har du fejl beskrivelsen den er sendt ind med og arbejds reporterne fra værkstedet?

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af slupper d. 07-06-2013 20:20:50.


slupper
 
Overclocker
Tilføjet:
07-06-2013 20:04:04
Svar/Indlæg:
124/3
Og ikke mindst. Husk at det tænk og ikke købeloven du linker til. Købe loven er væsentlig mere kryptisk og kringlet skrevet :)


Eskimoen
 
Overclocker
Tilføjet:
07-06-2013 20:30:06
Svar/Indlæg:
31/0
der er forskel på butikker, jeg køber altid hos proshop, de tager altid varen retur og bytter med at smil "proshop"

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Eskimoen d. 07-06-2013 20:31:50.


slupper
 
Overclocker
Tilføjet:
07-06-2013 20:37:22
Svar/Indlæg:
124/3

der er forskel på butikker, jeg køber altid hos proshop, de tager altid varen retur og bytter med at smil "proshop"

Eskimoen skrev d. 07-06-2013 20:30:06


Der er rigtig stor forskel. Det er jo heldigvis ikke alle der følger købeloven til punkt og prikke, men mere tager case by case med lidt sund fornuft. Hvilket jo nok er den rigtige måde at gøre det på.


MazdaMadsen
 
Moderator
Tilføjet:
07-06-2013 20:48:40
Svar/Indlæg:
5039/109
Nej, den rigtige måde er købeloven, ikke købe-find-selv-på-reglen.

Købeloven er til for at beskytte købere, og ensrette regler så det er nemt for alle.


cgd246
 
Bruger
Tilføjet:
07-06-2013 22:01:35
Svar/Indlæg:
7/1
Jeg kender udemærket købeloven. Læg specielt mærke til afsnittet om forbrugerkøb, der helt afgjort beskytter forbrugere mere end erhvervsdrivende, der handler indbyrdes (https://www.retsinformation.dk... ). Det link, jeg lagde på tidligere, er forbrugerrådets side. Desuden er der masser af info at finde på forbrugerstyrelsens hjemmeside.

Men tak for alle input. Jeg startede alene tråden for at sige, at jeg har dårlige erfaringer med Computerplanet. Så er det i hvert fald givet videre 🙂


slupper
 
Overclocker
Tilføjet:
07-06-2013 22:17:44
Svar/Indlæg:
124/3
#21
Jeg fik vist skrevet min post på den forkerte måde. Nu skal man jo følge købeloven, det jeg egentlig mente var at må i hvertfald i forhold til det jeg har oplevet tage hver eneste reklamation case ny case og selvfølgelig inden for de retningslinjer lovgningen giver. Det ikke for at komme uden om reglerne, mere for at hjælpe den enkelte køber bedst muligt. Det jo forskelligt hvad folk ønsker.

#22 Enig forbrugeren er bedre beskyttet de første 6 måneder hvor der er en formodnings regl. Der efter er det jo forbrugeres bevis byrde vis man nu skal følge den til punkt og prikke. Men det tror jeg nu ikke der er så mange der gør idag, der stiller de fleste sig nok bedre end købe loven. Helt ok, jeg vil skam bare hjælpe, de fleste post ligger jo bare op til du har ret, og det syntes jeg er svært at konkludere når der ikke er noget forløb, fejl beskrivelse, arbejdes reporter osv. Der var skam intet negativt i mine post, hvis de er opfattet sådan


cgd246
 
Bruger
Tilføjet:
07-06-2013 22:52:00
Svar/Indlæg:
7/1
Helt ok. Tak for respons... 🙂


CleanC
 
Superbruger
Tilføjet:
08-06-2013 13:10:20
Svar/Indlæg:
567/26
#0 burde bare henvende sig selv direkte til ASUS, så er jeg sikker på de vil hjælpe ham. Jeg kontaktede dem om en defekt monitor - fik en mail dagen efter, hvor de meddelte at de havde sendt mig en ny monitor, det eneste de bad mig om var at kontakte UPS og aftale afhentning af den defekte skærm, transporten var betalt.