Hmmm.. Alle IT firamers kundeservice`s er noget øv!. Hos alle forhandlerne har der været et utal af kunder, der mener at have fået dårlig service. Det betyder så IKKE, at servicen ER dårlig!
Føniks har i dette tilfælde blot fulgt de procedurer der følger med ALLE garantiordninger forhandler/leverandør imellem. Så længe garantien er gældende skal disse regler følges. Hvis nogle forhandlere IKKE gør dette - risikerer de, at regningen bliver stående hos dem selv, da det som tidligere nævnt, er leverandøren der bestemmer hvad der skal gøres med kortet/garantien.
At kortet er udgået betyder IKKE at leverandøren ikke vil forsøge at skaffe et nyt, da det ofte er muligt, at hente et kort hjem fra div. eksterne lagre.
At man skal vente, er desværre en del af en garanti`s ulemper og selvfølgelig noget - øv.
Når du tilbyder, at give forskellen i pris fra aktuelle kort og op til et nyt - beder du samtidig Fønix om, at de skal stå inde med "beten" - hvad enten det bliver som en senere afvisning fra Gigabyte - eller få et udgået kort leveret, de ikke kan få mange "gryn" for!.
I begge tilfælde en direkte udgift for Fønix, der jo står i skarp konkurrence med alle de øvrige firmaer, og med penge ud af vinduet, vil det hurtigt være farvel kære Fønix - som jeg forøvrigt kun har gode erfaringer med! 😀 i forhold til flere andre konkurrenter! Hvor man bliver ramt af utilfredshed eller det modsatte afhænger helt af, timing, hvad du kræver evt. i forhold til hvad du tidligere har prøvet, hvilke produkter det drejer sig om, om det er ved køb, information, eller ombytning, eller RMA osv. osv.
Næste gang hakker dit favoritfirma dig måske i tuden (tegnebogen, tidsfristen, talemåden, osv.)
So watch out - it`s a jungle out there 😢
Mvh. - Kim -