10# hvad volt bruger du på de 5 ghz og hvor varmt bliver den?
Ok, min bliver 83 med 1.265 volt, målt med coretemp, Asus egen måler til 72 grader ☹
hvad hulen har du brugt til at aftage de watt med også få den ned til 85 grader på load 😲
som ovenstående er inde på , er asuses prg ikke lige den bedste at måle med 😉
16# knækket?, har jeg ikke hørt om
jeg har pillet IHS af min, den ligger på 60 grader i load ved 4.5 ghz ved 1.15 volt, wprime stabil, på vand
da jeg fik den kunne jeg kører 5 ghz på luft ved 1.44 volt 32m stabil, efter 1 times tid var den ikke stabil mere ved 5 ghz, heller ikke hvis jeg gav mere i volt, så der røg IHS af, men har ikke kunne få den stabil ved 5 ghz, har prøvet lidt forskelligt kølepasta, men intet har hjulpet
slaske.. tjoo, men må igang med malertape og lave lidt afstand se hvad der så sker :)
Freak master.. der meget forskel på de chip, der nogle der er nede på 1.3 volt ved 5 ghz luft 32m stabil
slaske.. tjoo, men må igang med malertape og lave lidt afstand se hvad der så sker :)
Freak master.. der meget forskel på de chip, der nogle der er nede på 1.3 volt ved 5 ghz luft 32m stabil
1.3 ved 5ghz lyder voldsomt. Jeg skal over 1.45 før jeg kan boot, og den bliver ikke stabil før jeg rammer de 1.5. Alle 3 chips jeg har opfører sig faktisk ens, en skal have 1.525 ved 5ghz mod den anden der kun skal have 1.5. Den sidste har jeg ikke fået gennemtestet helt endnu.
Nu er det vel også review samples du har freak? Undersøgelsen går på at Retail udgaven er dårligere end reviewsamples.
1.3 ved 5ghz lyder voldsomt. Jeg skal over 1.45 før jeg kan boot, og den bliver ikke stabil før jeg rammer de 1.5. Alle 3 chips jeg har opfører sig faktisk ens, en skal have 1.525 ved 5ghz mod den anden der kun skal have 1.5. Den sidste har jeg ikke fået gennemtestet helt endnu.
jeg kan boote en ved 5ghz ved 1.38 volt efter jeg har skilt den ad, men den vil intet andet
er ved at mounte den på SS, må se hvad den så vil der
At holde den kold ved 1,5+ er ret godt klaret, godt nok en høj Vcore kontra hvad man ofte ser med den køling på 4770k samt også 3770k ...
Da jeg testede min 3770k i SuperPi 32M ved 4800 Mhz kørte jeg lige omkring 1,3v for at holde den kold, når man kom op på 1,4+ steg varmen voldsomt syntes jeg.
#50 du kan roligt beholde det efter min mening. Jeg er ganske imponeret over ydeevnen indtil videre. Min 4670K yder standard næsten det samme som min 3570k @ 4.5Ghz gjorde, når vi snakker spil og 3dmark.
Så glæder mig til at give den lidt juice :)
Indtil videre har jeg ingen problemer haft.
Intel Core i5 4670K
Gigabyte GA-Z87X-UD4H
Kan det betale sig at gå over til Haswell hvis man har en Sandy bridge eller Ivy bridge?
Den jeg har, gider ikke være stabil ved nogen hastighed over 4.300 MHz. Uanset spænding. Det er også en review sample, fra før retail.
Dog kan den da køre 4,3 GHz ved 1,2350-1,28250v indtil videre. (alt efter temp)
Nå, så har vi vel fået slået fast at de review samples ikke er håndplukkede ;)
Den jeg har, gider ikke være stabil ved nogen hastighed over 4.300 MHz. Uanset spænding. Det er også en review sample, fra før retail.
Dog kan den da køre 4,3 GHz ved 1,2350-1,28250v indtil videre. (alt efter temp)
Den ES'er jeg fik fra Intel ville heller ikke mere end 4.5Ghz stabilt, og selv der fik jeg en underlig score i 3Dmark11. Den var stabil i Cinebench ved 4.9Ghz, men den ville bare ikke klare fysik testen.
Der kommer en test af Intel's bundkort inden længe hvor jeg bruger den ES CPU.
De to andre jeg har er ikke retail, men heller ikke ES. De klare begge 5GHz, der skal dog en høj volt til.
Men selv den ES kunne jeg køle ned ved 1.5 volt.
Nå, så har vi vel fået slået fast at de review samples ikke er håndplukkede ;)