Projekt: Spar på DIT energiforbrug

Diverse d.  13. juni. 2013, skrevet af Grymok
Vist: 2062 gange.

Grymok
 
Superbruger
Tilføjet:
13-06-2013 12:23:36
Svar/Indlæg:
656/40
Vi er i gang med et innovations projekt, der skal sikrer verden en grønnere fremtid.

Innovation Camp 2013, er et samarbejde med flere af landets erhvervsskoler om, at få idéer til fremtiden og udvikle produkter, som vi i Danmark vil kunne leve af i fremtiden.

Vores gruppe til dette projekt, satser på at ændrer folks holdninger til energien og dermed, få folk til at tænke mere på miljøet og spare penge.
I stedet for at udvikle nye og mere grønne produkter, så satser vi simpelthen udelukkende på, at få folk til at bruge mindre "Det der ikke er brugt, er det der er sparet".

Produktet:
ICO er platformen til at få et enkelt, nemt og effektivt overblik over dit energiforbrug eks. el, vand, gas osv.
Danmark er et moderne samfund, hvor vi kan fjernaflæse digitaleforbrugsmålere, som giver os mulighed for at hente nøjagtige og nær realtime aflæsning af forbruget i en hustand.
Dette synes vi kunne være fedt at udnytte. Med ICO platformen er ideen, at hente disse aflæsninger og fremvise dem i en nem, overskuelig og flot form med mulighed for, at se statestikker og grafer over ens forbrug.
Dele dit sparemål og resultat med dine venner, bekendte eller hvem som helst, og derved konkurrere om hvem der kan spare mest på energien.
Ideen er at gøre det nemt, lærerigt og sjovt at spare.
Tjek: https://www.facebook.com/innov...
Share & Like
Mr.
 
Superbruger
Tilføjet:
13-06-2013 13:12:45
Svar/Indlæg:
2518/53
Tænker der skal rigtig mange med i det projekt før det har bare meget lidt at sige.
Det hjælper vil ikke få spare på det strøm de bruger for kraftværket laver vil samme power så langt tid det ikke er rigtig mange i samme område der vælger at spare på samme tid.
Og om dagen biliver det vil lavet og brugt så meget strøm at det ikke hjælper hvis alle private spare på samme tid?


jmose
 
Moderator
Tilføjet:
13-06-2013 15:11:35
Svar/Indlæg:
3863/538
Jeg syntes at det er et godt sted at starte. Og her i huset gør jeg hvad jeg kan for at spare.

- Alm. pærer skiftes til LED når de går
- Ungerne har æggeur på når de går i bad. (teenagere kan stå i timevis!)
- Vi fylder maskinerne helt op. Både opvasker og vaskemaskine.
osv. osv.


Du skal tage et kig på TRE-FOR. De har allerede fjernaflæsning og en app til Android, der kan det du skitserer op der.


Edit:
http://www.trefor.dk/default.a...


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af jmose d. 13-06-2013 15:12:45.


Biostud
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2013 16:19:02
Svar/Indlæg:
2897/83
Jeg vil hellere have en varmere fremtid så jeg fyrer alt den CO2 af jeg kan. 😎


Grymok
 
Superbruger
Tilføjet:
13-06-2013 16:21:00
Svar/Indlæg:
656/40
Bare så folk er med, så er det et projekt over 5 dage. Selve produktet er som sådan fiktivt :)