Mangler hjælp til indkøb af førstegangs vandkøling

Vandkøling d.  14. juni. 2013, skrevet af Snoop
Vist: 1720 gange.

Snoop
 
Superbruger
Tilføjet:
14-06-2013 00:52:15
Svar/Indlæg:
9/5
Jeg har læst en masse forskellige tråde og artikler omkring emnet. Jeg har prøvet at samle nogle dele fra Aquatuning, men vil lige være sikker på jeg har valgt de rigtige dele.

Jeg har lagt vægt på så stille et system som muligt. Jeg har en AMD 7950 der skal køles som det eneste. Jeg har planer om ny processor indenfor ikke så lang tid, men ved ikke hvilket socket det skal være, så derfor kun GPU indtil videre. Systemet skal selvfølgelig være gearet til at kunne køle en CPU også.

Min indkøbsliste:
http://www.aquatuning.de/shopp...

Det helt sikkert mangler er fittings fra de forskellige enheder og til slangerne. Mangler blæsere til radiatoren. Ligger stadig vægt på et stille system.
Jeg ved ikke om de forskellige dele passer sammen ydelsesmæssigt. Ikke sjovt, hvis radiatoren ikke kan følge med pumpen eller andet.

Kom gerne med input. Dette er som sagt mit første forsøg ud i denne vand-verden

-Lasse
DonDreier
 
Ny Bruger
Tilføjet:
14-06-2013 13:34:02
Svar/Indlæg:
2/0
Jeg er på ingen måde ekspert, men jeg har haft et par systemer og har lært lidt med trial and error.

Coils til slangerne og kvalitets slanger. På den måde slipper du nemmere og pænere udenom at skulle trække dem rundt i systemet.
Sørg for få nogle 45 og 90 graders fittings, til hvor det passer.

En god idé er også kun at have enten kobber eller alu/nikkel på "indensiden" af systemet. Hvis du blander kan det vist give korrosion.

Jeg tror at hvis du skal kunne holde systemet stille og køle både GPU + CPU med den radiator, skal du nok ud i noget push/pull med nogle blæsere der kan give et højt tryk. Noctua something har jeg selv ret gode erfaringer med.

Sidst, men ikke mindst, ville jeg nok tage et mindre reservoir, mest af alt fordi det er nemmere at finde plads til. Selvfølgelig alt efter hvilket kabinet du er ude i.


Håber at mit mumleri giver mening. 🤣


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2013 15:11:29
Svar/Indlæg:
20170/383

Coils er ikke nødvendigt hvis man bruger noget fornuftigt slange. 13/10 eller 16/10 er i min verden optimalt.

Korrosion er ikke noget man skal være nervøs for. Aluminium bruges stort set ikke.

#0
Ellers ser det jo fint ud.
Pumpen er i hvert fald lækker :)

Jeg ville overveje et andet reservoir, ikke så meget pga størrelsen. Den fejler intet, men fordi pumpen er så kraftig at der er risiko for at der opstår bobler i reservoiret der vil blive trukket med rundt.