Superbruger
Tilføjet:
14-06-2013 09:55:51
Svar/Indlæg:
155/34
Hej derude.
I går erhvervede jeg mig en 3930K CPU, fra en anden bruger herinde, som jeg ville smide i mit system. Jeg har også fået 2 bundkort der passer til af en ven. Jeg havde dog problemer med begge kort.
Det første kort jeg prøvede var et Gigabyte ga-x79-ud5.
Jeg samlede hele systemet og trykkede på power knappen men systemet startede kun i ca. 1 sekund og lukkede så ned igen. Efter dette var det ikke muligt at tænde igen før man havde haft strømmen slået fra og til igen. Jeg prøvede så at pille delene ud en efter en for at se om det var nogen af dem det var galt med. Ram, Grafik, HDD, osv... Til sidst var det kun CPU og Bundkort, men stadig samme problem.
Det andet bundkort jeg prøvede med var et MSI X79A-GD65. Her postede den fint og jeg kunne komme ind i bios. Den genkendte CPU og det hele. Men når jeg prøvede at boote enten fra HDD eller DVD drev, så stoppede den bare ved en blinkende bindestreg oppe i venstre hjørne.
Er der nogen der har været ude for noget lign før ? Og som måske har en løsning ?
Kan det være CPUen der er noget galt med, når det ene bundkort sagtens kan genkende den ?
Jeg vil selvfølgelig gennemsøge google fuldstændig, men kunne jo være der var en flink sjæl herinde som kunne hjælpe 🙂
Mvh Rodder